135 BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü lisans düzeyinde öğretim vermektedir. Bölüm öğrencilerine öğretmenlik formasyonu derslerinin yanı sıra eğitim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri konusunda da bilgiler verilmektedir. Bölüm 2010-2011 Eğitim öğretim yılında YGS-1 puan türü ile öğrenci almaya başlamıştır. Mezun öğrencilerin MEB’e bağlı devlet ya da özel ilköğretim okullarında öğretmenlik yapma hakkı bulunmaktadır. Ayrıca aldıkları bilgisayar kullanımı bilgileri doğrultusunda özel sektörde iş bulma şansları vardır.

Amaçlar
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü ğitim teknolojilerindeki yenilikleri takip eden, öğretmenlik meslek bilgisi ve görgüsüne sahip, farklı disiplinlerdeki eğiticilerin eğitim teknolojilerini kullanmaları konusunda rehber ve destekleyici, yardımsever, kanunlara ve meslek etiği ilklerine duyarlı öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Kabul Koşulları
Bölüm YKS tercih kılavuzunda yer almadığı için öğrenci kabul edememektedir.

Mezuniyet Koşulları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı 240 kredili bir programdır.Programdan mezun olabilmek için 240 krediyi tamamlamak ve en az 2.30 akademik ortalamayı sağlamak gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Mezun öğrencilerin MEB’e bağlı devlet ya da özel ilköğretim okullarında öğretmenlik yapma hakkı bulunmaktadır. Ayrıca aldıkları bilgisayar kullanımı bilgileri doğrultusunda özel sektörde de çalışabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı 240 kredili bir programdır.Programdan mezun olabilmek için 240 krediyi tamamlamak ve en az 2.30 akademik ortalamayı sağlamak gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. HÜSEYİN ÖZÇINAR  hozcinar@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler.
2Etkileşimli öğretim yazılımları geliştirebilir.
3Bir programlama dilini kullanarak gereksinimleri karşılayan program yazabilir.
4 Farklı işletim sistemlerini kurabilir ve amacına uygun olarak kullanabilir.
5 Ofis yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
6Veritabanları ile bağlantılı program uygulamaları geliştirebilir.
7Eğitim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip eder ve öğretim ortamları ile bütünleştirebilir.
8Diğer alan öğretmenlerine destek olacak düzeyde eğitim teknolojilerini kullanım becerisine sahiptir.
9Bulunduğu ortamdaki bilgisayarlar ya da diğer araçların birbiriyle bağlantılarını gerçekleştirerek, paylaşımlı öğrenme öğretme ortamları oluşturabilir.
10Bulunduğu ortamda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilir.
11Mesleğiyle ilgili yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12Sahip olduğu teknoloji bilgisini toplum yararına kullanır.
13Uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir.
14Problem çözme becerisine sahiptir.
15Kanunlara ve mesleki etik ilkelerine uygun davranış sergiler.
16Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışma becerisine sahiptir.
17Web ortamında eğitsel içerikli yazılım geliştirebilir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BTO 1001 BİLİŞİM VE MATEMATİK 3+0 5 Zorunlu
BTO 1003 EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 2+2 5 Zorunlu
BTO 1005 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
GKD 1007 TÜRK DİLİ 1 3+0 5 Zorunlu
GKD 1001 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 2+0 3 Zorunlu
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BTO 1002 ALGORİTMA TASARIMI VE GELİŞTİRME 2+2 5 Zorunlu
BTO 1006 PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI 2+0 3 Zorunlu
BTO 1004 ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI 3+0 5 Zorunlu
GKD 1002 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 2+0 3 Zorunlu
GKD 1008 TÜRK DİLİ 2 3+0 5 Zorunlu
OMB 1004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 2006 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
BTO 2001 BİLİŞİM SİSTEMLERİ DONANIMI 3+0 4 Zorunlu
BTO 2003 TEMEL PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
BTO 2005 EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA 2+2 4 Zorunlu
BTO 2007 ÖĞRETİM TASARIMI 3+0 4 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli-1 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 1 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BTO 2002 BİLİŞİMDE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2+0 3 Zorunlu
BTO 2004 BİLİŞİM ETİĞİ VE GÜVENLİĞİ 2+0 3 Zorunlu
BTO 2006 VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
BTO 2008 İLERİ PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 2016 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2+0 3 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli-2 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 2 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BTO 3001 EĞİTİMDE MODELLEME VE TASARIM 2+2 5 Zorunlu
BTO 3003 WEB TABANLI PROGRAMLAMA 2+2 5 Zorunlu
BTO 3005 BİLİŞİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2+0 3 Zorunlu
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli-3 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 3 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3011 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2+0 3 Zorunlu
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
BTO 3002 BİLGİSAYAR AĞLARI 3+0 3 Zorunlu
BTO 3004 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME 3+0 3 Zorunlu
BTO 3006 İŞLETİM SİSTEMLERİ 3+0 4 Zorunlu
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 4 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 10 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
BTO 4001 FİZİKSEL PROGRAMLAMA 2+2 5 Zorunlu
BTO 4003 TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARI 2+0 4 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli-5 2+0 4 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 5 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BTO 4004 MOBİL PROGRAMLAMA 2+2 5 Zorunlu
BTO 4002 PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 10 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli-6 2+0 4 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli-6 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMEZ*****************
ALGORİTMA TASARIMI VE GELİŞTİRMEZ **          *  *
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1Z                 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2Z                 
BİLGİSAYAR AĞLARIZ    * **  *      
BİLİŞİM ETİĞİ VE GÜVENLİĞİZ                 
BİLİŞİM ÖĞRETİM PROGRAMLARIZ                 
BİLİŞİM SİSTEMLERİ DONANIMIZ   *****   *     
BİLİŞİM VE MATEMATİKZ    *        *   
BİLİŞİMDE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARIZ                 
EĞİTİM FELSEFESİZ                 
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ                 
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ                 
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ                 
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ                 
EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİZ                 
EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMAZ***  *** *  ** **
EĞİTİMDE MODELLEME VE TASARIMZ*     **** *** **
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ                 
EĞİTİME GİRİŞZ                 
ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARIZ*     **** ***   
FİZİKSEL PROGRAMLAMAZ*     *   *     
İLERİ PROGRAMLAMAZ **  **  * * ****
İŞLETİM SİSTEMLERİZ                 
MOBİL PROGRAMLAMAZ*****************
OKULLARDA REHBERLİKZ                 
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ                 
ÖĞRETİM TASARIMIZ*     ** *  ** * 
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİZ                 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z                 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z                 
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ                 
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARIZ***  ***** *** **
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİZ                 
SINIF YÖNETİMİZ                 
TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARIZ                 
TEMEL PROGRAMLAMAZ **  **  * * ****
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ                 
TÜRK DİLİ 1Z                 
TÜRK DİLİ 2Z                 
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ                 
TÜRK EĞİTİM TARİHİZ                 
VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİZ  *  *** * *  * *
WEB TABANLI PROGRAMLAMAZ *   *       *  *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
21. YÜZYIL BECERİLERİS                 
AKADEMİK TÜRKÇES                 
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES                 
BESLENME VE SAĞLIKS                 
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS                 
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS                 
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS                 
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS                 
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİS                 
ÇEVRE VE İNSANS                 
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS                 
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS                 
DOĞADA EĞİTİMS                 
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE GÜNCEL UYGULAMALARS                 
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS                 
EĞİTİM HUKUKUS                 
EĞİTİM TARİHİS                 
EĞİTİM YAZILIMI TASARIMI VE DEĞERLENDİRMES                 
EĞİTİMDE DRAMAS                 
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS                 
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS                 
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMES                 
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS                 
EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARIS                 
EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMAS*     *          
EĞİTSEL VİDEO TASARIMIS                 
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES                 
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS                 
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS                 
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS                 
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS                 
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS                 
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS                 
İNSAN VE BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİS                 
KAPSAYICI EĞİTİMS                 
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİS                 
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS                 
KÜLTÜR VE DİLS                 
MASAÜSTÜ YAYINCILIKS                 
MEDYA OKURYAZARLIĞIS                 
MİKRO ÖĞRETİMS                 
MÜZE EĞİTİMİS                 
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS                 
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS                 
ÖĞRETİMDE MATERYAL TASARIMIS                 
ÖZEL EĞİTİM VE TEKNOLOJİS                 
SANAT VE ESTETİKS                 
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİS                 
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS                 
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS                 
TEKNOLOJİ VE YETİŞKİN EĞİTİMİS                 
TRAFİK EĞİTİMİS                 
TÜRK İŞARET DİLİS                 
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS                 
TÜRK MUSİKİSİS                 
TÜRK SANATI TARİHİS                 
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S                 
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S                 
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S                 
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S                 
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S                 
YABANCI DİL I - ALMANCA IS                 
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S                 
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS                 
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES                 
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS                 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi