115 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
MEB'in İlköğretim Programlarına Sosyal Bilgiler Öğretmeni yetiştirmek üzere eğitim öğretim hizmetleri vermektir.

Amaçlar
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nın amacı; ülkemizin ihtiyacı olan nitelikli öğretmen açığını gidermek, yeni bilimsel gelişmeleri desteklemek ve toplumsal hizmete katkıda bulunmaktır.


Kabul Koşulları
Ülke genelinde ÖSYM tarafından yapılan sınavlara girip gerekli puanı almak ve bölümümüzü gerekli ümiversite tercih formlarında tercih etmek, sonrada ÖSYM tarafından bu programa yerleştirilmiş olmak.

Mezuniyet Koşulları
Sosyal Bilgiler öğretmenliği programı 142’si zorunlu, 14’ü seçmeli olmak üzere toplam 156 krediden oluşmaktadır. Program 8 yarıyıl olarak toplam 4 yılda tamamlanmaktadır. Lisans programından mezun olabilmek için tüm dersleri geçmek ve genel not ortalamasının da Pamukkale Üniversitesi Öğrenci Kılavuzunda (2009-2010) belirtildiği üzere en az C1 (2.30) olması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Devlet okullarında ve özel okullarda sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilirler. Deshanelerde öğretmen olarak çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Sosyal Bilgiler öğretmenliği programı 142’si zorunlu, 14’ü seçmeli olmak üzere toplam 156 krediden oluşmaktadır. Program 8 yarıyıl olarak toplam 4 yılda tamamlanmaktadır. Lisans programından mezun olabilmek için tüm dersleri geçmek ve genel not ortalamasının da Pamukkale Üniversitesi Öğrenci Kılavuzunda (2009-2010) belirtildiği üzere en az C1 (2.30) olması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. NURETTİN ÖZTÜRK  nozturk@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Alanındaki etkin öğrenme/öğretme becerilerini kullanır.
2İleri araştırma yöntemleri konusunda öğrendiklerini uygular.
3Bilgi teknolojilerini öğretim sürecine katar.
4Alanındaki yurt içi ve yurt dışı çalışmaları takip etmede kararlı olur.
5Alanındaki öğrenme ve öğretme kuramlarını öğrenme-öğretim sürecinde kullanır.
6Sosyal yaşamda sözel ve yazılı iletişimi etkili biçimde kullanır.
7Etik davranışlar ve sosyal sorumluluk ile ilgili bilgi ve becerilerini en üst düzeyde kullanır.
8Alana yakın görülen demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık dallardaki çalışmaları yürütür.
9Alanına ilişkin yerlerde idari görev ve sorumluluk alır.
10Toplumsal içerikli tüm etkinliklere katılmaya istekli olur.
11Alanında özgün araştırmalar yapar.
12Öğretim sürecinde çevre/kurum ve kuruluşlardan yararlanır.
13Kendi alanında karşılaştıkları sorunlara çözüm getirme becerisi gösterir.
14Alanında bağımsız ve işbirliğine dayalı çalışmalar yapar.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Grup 66Bu teknik, sınıfta oluşturulan altışar kişilik gruplar üzerinde öğrencinin dikkatinin odaklanmasında, ilgilerini çekmek için bir sorun ya da kavramın tanıtıldığı tekniktir. Adını, 6 dakikada verilen bir konuyu, 6 kişilik bir grubun tartışmasından almıştır. Grup sayısı sınıfın mevcuduna göre değişebilir. Gruplar bir dakika içinde bir lider ve sekreter seçerler. Bir dakikanın sonunda, tartışılacak sorun özetlenerek sunulur ve bu zamanla sınırlandırılır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için 6 dakika verilir. Etkinliğin en önemli özelliği, öğrencilerin tartıştıkları konuyu özetleme becerilerini kılavuzlamayı hedeflemesi gereğidir.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 5 Zorunlu
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3 Zorunlu
SBO 1103 GENEL FİZİKİ COĞRAFYA I 2+0 3 Zorunlu
SBO 1105 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM 2+0 2 Zorunlu
SBO 1107 SOSYOLOJİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 1101 SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3 Zorunlu
SBO 1102 İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ 2+0 3 Zorunlu
SBO 1104 GENEL FİZİKİ COĞRAFYA II 2+0 3 Zorunlu
SBO 1106 ESKİÇAĞ UYGARLIKLARI 2+0 3 Zorunlu
SBO 1108 SOSYAL ANTROPOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 1110 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
SBO 2101 GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA I 2+0 3 Zorunlu
SBO 2103 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2+0 3 Zorunlu
SBO 2105 ORTAÇAĞ TARİHİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 2107 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DRAMA 1+2 3 Zorunlu
SBO 2109 SOSYAL PSİKOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 2111 SİYASET BİLİMİ 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-1 2+2 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 5 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
SBO 2102 GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA II 2+0 3 Zorunlu
SBO 2104 BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL DEĞİŞME 2+0 3 Zorunlu
SBO 2106 İLK TÜRK İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 2108 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 2110 FELSEFE 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-2 2+2 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
OFD 311 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 3 Zorunlu
SBO 3101 OSMANLI TARİHİ I 2+0 3 Zorunlu
SBO 3103 YENİ VE YAKIN ÇAĞ TARİHİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 3105 VATANDAŞLIK BİLGİSİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 3107 TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI 2+0 2 Zorunlu
SBO 3109 ÇEVRE EĞİTİMİ VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 3111 SOSYAL BİLGİLERDE PROJE ÇALIŞMALARI 1+2 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-3 2+2 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 3102 OSMANLI TARİHİ II 2+0 3 Zorunlu
SBO 3104 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I 1+2 4 Zorunlu
SBO 3106 TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI 2+0 3 Zorunlu
SBO 3108 ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 3110 SİYASİ COĞRAFYA VE TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 3112 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL TEKNOLOJİ 1+2 3 Zorunlu
OMB 3112 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-4 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-4 2+2 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-4 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 12 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
SBO 4101 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 4103 MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 4105 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I 2+0 2 Zorunlu
SBO 4107 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ II 1+2 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-5 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-5 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 12 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
SBO 4102 21. YÜZYILDA BECERİ VE DEĞER EĞİTİMİ 2+0 2 Zorunlu
SBO 4104 MÜZE VE SANAT EĞİTİMİ 2+0 3 Zorunlu
SBO 4106 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ II 2+0 2 Zorunlu
SBO 4108 GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARINA DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM 2+0 2 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-6 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-6 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
21. YÜZYILDA BECERİ VE DEĞER EĞİTİMİZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL DEĞİŞMEZ              
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ              
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİZ              
ÇEVRE EĞİTİMİ VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİZ              
EĞİTİM FELSEFESİZ              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ              
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ              
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ              
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ              
EĞİTİME GİRİŞZ              
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİKZ              
ESKİÇAĞ UYGARLIKLARIZ              
FELSEFEZ              
GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA IZ              
GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA IIZ              
GENEL FİZİKİ COĞRAFYA IZ              
GENEL FİZİKİ COĞRAFYA IIZ              
GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARINA DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM Z              
İLK TÜRK İSLAM DEVLETLERİ TARİHİZ              
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİZ              
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMZ              
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİZ              
MÜZE VE SANAT EĞİTİMİZ              
OKULLARDA REHBERLİKZ              
ORTAÇAĞ TARİHİZ              
OSMANLI TARİHİ IZ              
OSMANLI TARİHİ IIZ              
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ              
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z**************
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ              
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ              
SINIF YÖNETİMİZ              
SİYASET BİLİMİZ              
SİYASİ COĞRAFYA VE TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİZ              
SOSYAL ANTROPOLOJİZ              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARIZ              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ IZ              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ IIZ              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL TEKNOLOJİZ              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DRAMAZ              
SOSYAL BİLGİLERDE PROJE ÇALIŞMALARIZ              
SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİZ              
SOSYAL PSİKOLOJİZ              
SOSYOLOJİZ              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ**************
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ              
TÜRK EĞİTİM TARİHİZ              
TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI Z              
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ IZ              
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ IIZ              
TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASIZ              
VATANDAŞLIK BİLGİSİZ              
YENİ VE YAKIN ÇAĞ TARİHİZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
21. YÜZYIL BECERİLERİS              
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES              
AFETLER VE AFET YÖNETİMİS              
AKADEMİK TÜRKÇES              
ARKEOLOJİS              
ATÖLYE GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS              
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES              
BESLENME VE SAĞLIKS              
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS              
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS              
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS              
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS              
CUMHURİYETE DAMGA VURAN TÜRK KADINLARS              
ÇEVRE VE İNSANS              
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS              
ÇOCUK RESİMLERİ ANALİZİS              
DİJİTAL TARİHS              
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS              
DOĞADA EĞİTİMS              
DÜŞÜNCE TARİHİS              
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS              
EĞİTİM HUKUKUS              
EĞİTİM TARİHİS              
EĞİTİMDE DRAMAS              
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS              
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS              
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES              
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİS              
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS              
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS              
GÖRSEL KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞS              
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS              
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS              
HALK KÜLTÜRÜS              
HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARIS              
HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞIS              
HİZMET EDEREK ÖĞRENMES              
HUKUK VE ADALETS              
İŞARET DİLİS              
JAPONCA 1S              
JAPONCA 2S              
JAPONCA 3S              
JAPONCA 4S              
KAPSAYICI EĞİTİMS              
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS              
KÜLTÜR VE DİLS              
KÜRESELLEŞME VE TOPLUMS              
MİKRO ÖĞRETİMS              
MÜZİK TERAPİS              
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS              
OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİS              
OSMANLI TÜRKÇESİS              
ÖĞRENCİ KULÜPLERİ VE SOSYAL ETKİNLİKLER YÖNETİMİ S              
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS              
P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE S              
SANAT VE ESTETİKS              
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİS              
SİYASAL DÜŞÜNCE TARİHİS              
SİYASET OKURYAZARLIĞIS              
SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİS              
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİS              
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE SINIF DIŞI ÖĞRENMES              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA MATERYAL TASARIMIS              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE HİZMET EDEREK ÖĞRENMES              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE İLERİ DRAMAS              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL KANIT YEREL VE SÖZLÜ TARİHS              
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL ÇOCUK OYUNLARIS              
SOSYAL BİLGİLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS              
SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT İNCELEMESİ S              
SOSYAL BİLİM UYGULAMALARIS              
SOSYAL ELEŞTİRİ OLARAK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİS              
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS              
ŞEHİR COĞRAFYASIS              
ŞEHİR VE KÜLTÜRS              
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS              
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİS              
TOPLUMSAL CİNSİYETS              
TRAFİK EĞİTİMİS              
TURİZM COĞRAFYASIS              
TÜRK İŞARET DİLİS              
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS              
TÜRK MUSİKİSİS              
TÜRK SANATI TARİHİS              
TÜRKİYE BÖLGESEL COĞRAFYASIS              
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S              
TÜRKİYE’NİN EKONOMİK YAPISIS              
UYGARLIK TARİHİS              
ÜLKELER COĞRAFYASIS              
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S              
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S              
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S              
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S              
YABANCI DİL I - ALMANCA IS              
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S              
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS              
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES              
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi