147 ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATLARI

GENEL BİLGİLER
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü, 2014-2015 öğretim yılında lisans programını başlatmıştır. Bölümde, dört yıllık lisans programı verilmektedir; disiplinler arası bir yüksek lisans programı da mevcuttur. Bölümün çalışma alanı halk bilimi, dilbilimi, tarih, sosyoloji, uluslararası ilişkiler, sanat tarihi, tarih, coğrafya gibi bilimlerle disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygundur. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünde, Türkiye Türkçesi, tarihî Türk lehçeleri ve konuşma, anlama ve yazma düzeyinde çağdaş Türk yazı dilleri (Azerbaycan , Türkmen, Kazak, Kırgız, Başkurt, Tatar, Özbek, Uygur, Hakas, Tuva, Altay, Saha) ile bunların edebiyatları öğretilir ve bu alanlarda uzman yetiştirilir. Bunun için Türk dili tarihinden ve çağdaş Türk yazı dillerine ait metinlerden yararlanır. Metinler, Türkiye Türkçesinin ve çağdaş Türk yazı dillerinin Türk halk edebiyatı, eski Türk dili, Osmanlı (Divan) edebiyatı ve çağdaş/yeni Türk edebiyatı gibi farklı dönemlerinin ve farklı toplumsal kesimlerin ürünüdür. Bölüm kontenjanı 60 kişidir. Bölüm bir bölüm başkanı ve iki bölüm başkan yardımcısı tarafından yönetilir. Bir yönetici sekreteri vardır. Bölümde 1 doçent, 3 yardımcı doçent, 1 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Bölümden mezun olanlar kendi alanlarında akademisyen, öğretmen, lehçeler arasında aktarma yapmak üzere tercüman ya da Türk toplulukları ile ilgili kurumlarda alan uzmanı olarak çalışabilirler.

Amaçlar
Günümüz Türk dünyasında özel veya kamu kurumlarında istenen seviyeye ulaşmak amacıyla çalışabilecek, kendini sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan yetiştirmiş Türkologlara/lehçe bilimcilere ihtiyaç vardır. Lisans programının amaçlarından biri öğrenmek ve araştırmaya yöneltmek, diğeri kişisel gelişimi destekleyerek kolektif ve bireysel çalışabilme yeteneği kazandırmak, bir diğeri de Avrupa Birliği uyum sürecinde yerleşen yaşam boyu öğrenme, öğrenmeyi öğrenme gibi kavramları desteklemektir.


Kabul Koşulları
LİSANS

Mezuniyet Koşulları
Almış olduğu derslerden başarıyla geçmek, Pamukkale Üniversitesinin lisans öğrencileri için zorunlu kıldığı toplam krediyi tamamlamış olmak. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Birinci Öğretim programında eğitim-öğretim süresi, 4 yıldır (8 yarıyıl). Mezun olmak için EK-1’de verilen ders planında belirtildiği gibi, toplam 153 yerel kredinin kazanılması ve derslerden toplam 240 AKTS sağlanması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Bölümden mezun öğrencilerimiz için geniş bir iş alanı mevcuttur. Mezunlar, Türk cumhuriyetleri ile iş yapan özel sektörün sunduğu zengin iş imkânları dışında ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında, çeşitli araştırma kurumlarında, üniversitelerde alan uzmanı olarak da çalışabileceklerdir. Mezunlar gerekli pedagojik şartları yerine getirerek örgün eğitim kurumlarının orta öğretim programlarında Türk dili ve edebiyatı ve Türkçe öğretmenliği de yapma hakkına sahip olacaklardır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Almış olduğu derslerden başarıyla geçmek, Pamukkale Üniversitesinin lisans öğrencileri için zorunlu kıldığı toplam krediyi tamamlamış olmak. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Birinci Öğretim programında eğitim-öğretim süresi, 4 yıldır (8 yarıyıl). Mezun olmak için EK-1’de verilen ders planında belirtildiği gibi, toplam 153 yerel kredinin kazanılması ve derslerden toplam 240 AKTS sağlanması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Dil ve edebiyat disiplini ile ilgili temel kavramları, düşünce ve verileri metodolojik olarak inceler.
2Eğitim hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilir ve bunları eğitimsel faaliyetlerinde kullanır.
3Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanı ile ilgili kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere hizmet verebilir.
4Türk lehçelerinin dil bilgisi kurallarını öğrenir ve alanı ile ilgili kaynakları kullanır.
5Rusça/Farsça tercihli dilleri öğrenir ve alan ile ilgili kaynakları kullanır.
6Türk Dünyası Edebiyatlarını karşılaştırmalı olarak inceler.
7Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
8Bir lehçeyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
9Arap kiril alfabeli ve Türk lehçelerine ait Türkçe metinleri okuyabilir ve yazabilir. Türk lehçelerine ait edebi metinleri sentez edebilir.
10Türk Lehçeleri üzerinde metinleri okuma-anlama, yazma ve onlar hakkında konuşma yeteneği kazanır. Böylece radyo, televizyon, dergi ve gazetede çalışabilir.
11Türk Lehçeleri ve Edebiyatları üzerine akademik çalışma ve araştırma yapmak hakkında temel bilgi ve becerileri elde eder.
12Milli Eğitim Bakanlığı ve özel okullarda, dershanelerde Türk dil, edebiyatı, lehçeleri, halk bilimi alanlarında öğretmenlik yapabilir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 103 OSMANLI TÜRKÇESİ I 2+1 4 Zorunlu
CTL 105 GÜNEY-BATI TÜRKÇESİ GRAMERİ 3+0 3,5 Zorunlu
CTL 107 GÜNEY-DOĞUTÜRKÇESİ GRAMERİ 3+0 3,5 Zorunlu
CTL 109 TÜRKÇE KOMPOZİSYON 2+0 2 Zorunlu
CTL 111 RUSÇA I 3+0 4 Zorunlu
CTL 101 TÜRKİYE TÜRKÇESİ SES BİLGİSİ 2+1 4 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Yabancı Dil - I 4+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1 1+2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil - I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 102 TÜRKİYE TÜRKÇESİ ŞEKİL BİLGİSİ 2+1 3,5 Zorunlu
CTL 112 RUSÇA II 3+0 4 Zorunlu
CTL 104 OSMANLI TÜRKÇESİ II 3+0 4 Zorunlu
CTL 106 KUZEY-BATI TÜRKÇESİ GRAMERİ 2+0 3 Zorunlu
CTL 108 KUZEY-DOĞU TÜRKÇESİ GRAMERİ 2+0 3 Zorunlu
CTL 110 TÜRK DİLİ TARİHİ 3+0 3,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
- Yabancı Dil - II 4+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2 1+2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil - II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 201 TÜRKİYE TÜRKÇESİ KELİME BİLGİSİ 2+1 4,5 Zorunlu
CTL 203 ESKİ TÜRKÇE 3+1 5 Zorunlu
CTL 209 RUSÇA III 2+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
CTL 277 TÜRK HALK EDEBİYATI I 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Alan Seçmeli-I 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-I 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Alan Seçmeli-I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 208 RUSÇA IV 2+0 3,5 Zorunlu
CTL 202 TÜRKİYE TÜRKÇESİ CÜMLE BİLGİSİ 2+1 4 Zorunlu
CTL 210 KARAHANLI TÜRKÇESİ 2+1 4 Zorunlu
CTL 260 HAREZM / KIPÇAK TÜRKÇESİ 2+1 4 Zorunlu
CTL 278 TÜRK HALK EDEBİYATI II 2+0 3,5 Zorunlu
- Bölüm Alan Seçmeli-II 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-II 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Alan Seçmeli-II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 305 RUSÇA V 2+0 5 Zorunlu
CTL 301 ÇAĞATAY TÜRKÇESİ 3+0 5,5 Zorunlu
CTL 389 ESKİ TÜRK EDEBİYATI I 2+0 5 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-III 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-III 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Alan Seçmeli-III
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 306 RUSÇA VI 2+0 5 Zorunlu
CTL 302 ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ 3+0 5,5 Zorunlu
CTL 390 ESKİ TÜRK EDEBİYATI II 2+0 5 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-IV 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-IV 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Alan Seçmeli-IV
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 401 TÜRKİYE TÜRKÇESİ SEMİNER 3+0 4,5 Zorunlu
CTL 403 BİTİRME TEZİ I 0+2 4 Zorunlu
CTL 405 RUSÇA VII 2+0 3 Zorunlu
CTL 478 YENİ TÜRK EDEBİYATI I 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-V 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-V 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Alan Seçmeli-V
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CTL 402 TÜRK LEHÇELERİ SEMİNERİ 3+0 4,5 Zorunlu
CTL 404 BİTİRME TEZİ II 0+2 3 Zorunlu
CTL 406 RUSÇA VIII 2+0 3 Zorunlu
CTL 479 YENİ TÜRK EDEBİYATI II 2+0 3,5 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Alan Seçmeli-VI 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Alan Seçmeli-VI
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ            
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ            
BİTİRME TEZİ IZ************
BİTİRME TEZİ IIZ************
ÇAĞATAY TÜRKÇESİZ************
ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİZ************
ESKİ TÜRK EDEBİYATI IZ            
ESKİ TÜRK EDEBİYATI IIZ            
ESKİ TÜRKÇEZ************
GÜNEY-BATI TÜRKÇESİ GRAMERİZ************
GÜNEY-DOĞUTÜRKÇESİ GRAMERİZ************
HAREZM / KIPÇAK TÜRKÇESİZ************
KARAHANLI TÜRKÇESİZ************
KARİYER PLANLAMAZ            
KUZEY-BATI TÜRKÇESİ GRAMERİZ************
KUZEY-DOĞU TÜRKÇESİ GRAMERİZ************
OSMANLI TÜRKÇESİ IZ************
OSMANLI TÜRKÇESİ IIZ************
RUSÇA IZ************
RUSÇA IIZ************
RUSÇA IIIZ************
RUSÇA IVZ************
RUSÇA VZ************
RUSÇA VIZ************
RUSÇA VIIZ************
RUSÇA VIIIZ************
TÜRK DİLİ - IZ            
TÜRK DİLİ - IIZ            
TÜRK DİLİ TARİHİZ************
TÜRK HALK EDEBİYATI IZ            
TÜRK HALK EDEBİYATI IIZ            
TÜRK LEHÇELERİ SEMİNERİZ************
TÜRKÇE KOMPOZİSYONZ************
TÜRKİYE TÜRKÇESİ CÜMLE BİLGİSİZ************
TÜRKİYE TÜRKÇESİ KELİME BİLGİSİZ************
TÜRKİYE TÜRKÇESİ SEMİNERZ************
TÜRKİYE TÜRKÇESİ SES BİLGİSİZ************
TÜRKİYE TÜRKÇESİ ŞEKİL BİLGİSİZ************
YENİ TÜRK EDEBİYATI IZ            
YENİ TÜRK EDEBİYATI IIZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
FARSÇAS************
19 – 20. ASIRDAKİ TÜRK DÜNYASI TARİHİS************
20. YÜZYIL TÜRK ŞİİRİS************
AKADEMİK TÜRKÇE - IS            
AKADEMİK TÜRKÇE - IIS            
ALMANCA - IS            
ALMANCA - IIS            
ALTAY EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ S************
ALTAY TÜRKÇESİ GRAMERİS************
ALTAY TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
ALTAY TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
ALTAY TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
ALTAYİSTİĞE GİRİŞS************
ANADOLU AĞIZLARI IS************
ANADOLU AĞIZLARI IIS************
ANADOLU EL SANATLARIS************
ANADOLU TÜRK SANATIS************
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ - IIS            
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ IS            
ANADOLU'DA BİZANS SANATIS            
ANTİK KENTLERDE KALICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KORUMAS            
ANTİK MİMARİ IS            
ANTİK MİMARİ IIS            
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IS            
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IIS            
ARAPÇAS************
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IS            
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IIS            
ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA OLGUSUNUN GELİŞİMİS            
ATLETİZMS************
AVRASYA COĞRAFYASIS *    *     
AYDINLANMA HAREKETLERİ VE TÜRK DÜNYASIS            
AZERBAYCAN EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI S************
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ AĞIZLARIS************
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
AZERBAYCAN TÜRKÇESİ METİNLERİS************
BAŞKURT EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
BAŞKURT TÜRKÇESİ GRAMERİS************
BAŞKURT TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
BAŞKURT TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
BAŞKURT TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
BATI EDEBİYATIS************
BATI TÜRK YAZI DİLİ İLK DÖNEM METİNLERİS************
BEDEN EĞİTİMİ IS************
BİLİM TARİHİS            
BİREYSEL ÇALGIS************
ÇAĞDAŞ AZERBAYCAN EDEBİYATIS************
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IS            
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IIS            
ÇAĞDAŞ KAZAK EDEBİYATIS************
ÇAĞDAŞ KIRGIZ EDEBİYATI S************
ÇAĞDAŞ ÖZBEK EDEBİYATIS************
ÇAĞDAŞ SAHA (YAKUT) EDEBİYATI S************
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜNYASIS************
ÇAĞDAŞ TÜRKMEN EDEBİYATIS************
ÇEVRE TARİHİ ÇALIŞMALARIS            
ÇOCUK EDEBİYATI VE TÜRK DÜNYASIS            
ÇUVAŞ EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ IS************
ÇUVAŞ EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ IIS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ SÖZ DİZİMİS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ GRAMERİS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ KELİME BİLGİSİS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ METİN AKTARMA IS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ METİN AKTARMA IIS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ SES BİLGİSİS************
ÇUVAŞ TÜRKÇESİ ŞEKİL BİLGİSİS************
DEMOKRATİK GELİŞMELER VE TÜRKİYES************
DİLBİLİM AKIMLARIS            
DİLBİLİMİNE GİRİŞS************
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELERS *****    
DÜNYA MİTOLOJİLERİS************
EDEBİ AKIMLARS************
EDEBİYAT BİLGİ VE TEORİLERİS************
EDEBİYAT BİLİMİS************
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİS************
EDEBİYAT VE MİTOLOJİS  *  ***    
EDEBİYAT VE MUSİKİS            
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS            
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES            
EĞİTİME GİRİŞS            
ELEŞTİREL DÜŞÜNCES ******** **
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IS            
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IIS            
ESKI BATI KÜLTÜR VE MEDENIYETI TARİHİS            
ESKİ TÜRK ED.NESİRS************
ESKİ TÜRKÇE CÜMLE BİLGİSİS************
ESKİ YUNAN TARİHİS            
ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİS************
ESTETİK VE SANATS************
FELSEFİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİS            
FOTORAFÇILIKS************
FRANSIZ EDEBİYATINA GİRİŞS** * ** *   
FRANSIZCA - IS            
FRANSIZCA - IIS            
GAGAVUZ EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
GAGAVUZ TÜRKÇESİ GRAMERİS************
GAGAVUZ TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
GAGAVUZ TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
GAGAVUZ TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
GENEL SANAT TARİHİ - IS            
GENEL SANAT TARİHİ - IIS            
GÜNDELİK HAYATIN TARİHİS            
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS            
HAKAS EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
HAKAS TÜRKÇESİ GRAMERİS************
HAKAS TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
HAKAS TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
HAKAS TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİS************
HAREZM TÜRKÇESİS************
HARİTA OKUR YAZARLIĞIS *    *     
HELLENİSTİK DÖNEM KÜLTÜRÜS            
HEYKEL SANATINA GİRİŞS            
İLETİŞİM KURAMLARIS            
İLETİŞİME GİRİŞS            
İLKÇAĞ TARİHİNE GİRİŞS            
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞS      ** ** 
İNGİLİZCE - IS            
İNGİLİZCE - IIS            
İNGİLİZCE YAZIM TEKNİKLERİS************
İNSAN HAKLARI TARİHİS   ** **    
İRAN’DAKİ TÜRK LEHÇELERİS************
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IS            
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IIS            
İSLAM SANATINDA RESİMS************
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IS            
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IIS            
JEOPOLİTİKS            
JİMNASTİKS************
KARAÇAY TÜRKÇESİS************
KARADENİZ HAZAR BÖLGESİ TÜRK LEHÇELERİ IS************
KARADENİZ HAZAR BÖLGESİ TÜRK LEHÇELERİ IIS************
KARAY TÜRKÇESİS************
KARŞILAŞTIRMALI SES BİLGİSİS************
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK LEHÇELERİ SÖZ DİZİMİS************
KAZAK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
KAZAK HALK EDEBİYATI S************
KAZAK TÜRKÇESİ AĞIZLARIS************
KAZAK TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
KAZAK TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
KAZAK TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
KAZAK TÜRKÇESİ METİNLERİS************
KENT VE KENTLEŞME SORUNLARIS            
KIRGIZ EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
KIRGIZ HALK EDEBİYATIS************
KIRGIZ TÜRKÇESİ AĞIZLARIS************
KIRGIZ TÜRKÇESİ GRAMERİS************
KIRGIZ TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
KIRGIZ TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
KIRGIZ TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
KIRIM TATAR TÜRKÇESİ IS************
KIRIM TATAR TÜRKÇESİ IIS************
KLASİK SOSYOLOJİDE TEMEL KAVRAMLARS            
KLASİK ŞİİRDEN GÜNCEL HAYATAS            
KORO (TÜRK HALK MÜZİĞİ)S************
KORO (TÜRK SANAT MÜZİĞİ)S************
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IS            
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IIS            
KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL MİRASS************
MEKAN SOSYOLOJİSİS            
METİN YAZARLIĞIS            
MİMAR SİNAN VE ESERLERİS************
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IS************
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IIS************
MÜZİK IS************
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİS            
OSMANLI MODERNLEŞMESİS            
OSMANLI SANATI BATI SANATI İLİŞKİSİS************
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IS            
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IIS            
OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ ÜZERİNDE İNCELEMELERS************
OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ ÜZERİNE ÇALIŞMALARS************
OSMANLILAR VE AVRUPAS************
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS            
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS            
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS            
ÖZBEK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
ÖZBEK HALK EDEBİYATIS************
ÖZBEK TÜRKÇESİ AĞIZLARIS************
ÖZBEK TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
ÖZBEK TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
ÖZBEK TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
ÖZBEK TÜRKÇESİ METİNLERİS************
ÖZBEK TÜRKÇESİ SÖZ VARLIĞIS************
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS            
POPÜLER COĞRAFYAS     *     
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS            
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IS            
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IIS            
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS            
RESİM IS************
ROMAN ÇÖZÜMLEMELERİS************
RUSÇA METİNLERS************
SAHA (YAKUT) HALK EDEBİYATI S************
SAHA EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
SAHA TÜRKÇESİ GRAMERİS************
SAHA TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
SAHA TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
SAHA TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IS            
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IIS            
SELÇUKLU DEVRİ TÜRK TARİHİS            
SINIF YÖNETİMİS            
SİNEMA SOSYOLOJİSİS            
SİYASAL DÜŞÜNCENİN EVRİMİS************
SİYASET FELSEFESİS*********   
SÖZLÜK BİLİMİ IS************
SÖZLÜK BİLİMİ IIS************
ŞİİR İNCELEMELERİS************
ŞİİR TAHLİLLERİS************
TARİHTEN BUGÜNE TÜRK DAMGALARINDAN YAZIYA S            
TATAR TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
TATAR TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
TATAR TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
TATAR TÜRKÇESİ METİNLERİS************
TEKNOLOJİ FELSEFESİS            
TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIMIS************
TENİSS************
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS            
TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞMES            
TURİZM SOSYOLOJİSİS            
TUVA EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
TUVA TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
TUVA TÜRKÇESİ GRAMERİS************
TUVA TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
TUVA TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
TÜRK DESTANLARIS********    
TÜRK DİL BİLİMİS************
TÜRK DİL VE KÜLTÜRÜNÜN KAYNAKLARIS************
TÜRK DİLİ İLİŞKİLERİS************
TÜRK DİLİ, TARİHİ VE KÜLTÜRÜNÜN KAYNAKLARIS************
TÜRK DİLİNİN SORUNLARIS************
TÜRK DİLİNİN SÖZ VARLIĞIS************
TÜRK DİLİNİN TARİHSEL VE KARŞILAŞTIRMALI SES BİLGİSİS************
TÜRK DİLİNİN TARİHSEL VE KARŞILAŞTIRMALI ŞEKİL BİLGİSİS************
TÜRK DİLİNİN VE LEHÇELERİNİN SORUNLARIS************
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASIS************
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI IVS************
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI IS************
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI IIS************
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI IIIS************
TÜRK DÜNYASINDA FİKİR HAREKETLERİS************
TÜRK İNANÇ SİSTEMİS************
TÜRK KÜLTÜRÜ ÜZERİNE ARAŞTIRMALARS************
TÜRK MİTOLOJİSİS************
TÜRKÇE VE YENİ MEDYAS            
TÜRKÇENİN GİZEMLİ DÜNYASIS************
TÜRKÇENİN GÜCÜ VE ZENGİNLİĞİS            
TÜRKİYE COĞRAFYASIS     *     
TÜRKLERDE KRONOLOJİK SİSTEMLERS            
TÜRKMEN EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
TÜRKMEN EDEBİYATI VE MAHTUMKULU ÜZERİNE ARAŞTIRMALARS            
TÜRKMEN HALK EDEBİYATI S************
TÜRKMEN KLASİK EDEBİYATI S************
TÜRKMEN TÜRKÇESİ AĞIZLARIS************
TÜRKMEN TÜRKÇESİ GRAMERİS************
TÜRKMEN TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
TÜRKMEN TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
TÜRKMEN TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
ÜSLUP İNCELEMESİS************
VOLEYBOLS************
YARATICI DRAMAS************
YENİ UYGUR EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİS************
YENİ UYGUR SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYATI S************
YENİ UYGUR TÜRKÇESİ AĞIZLARIS************
YENİ UYGUR TÜRKÇESİ GRAMERİS************
YENİ UYGUR TÜRKÇESİ KOMPOZİSYONS************
YENİ UYGUR TÜRKÇESİ KONUŞMAS************
YENİ UYGUR TÜRKÇESİ METİN AKTARMAS************
YENİ UYGUR TÜRKÇESİ SÖZ VARLIĞIS************
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IS            
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IIS            
YERLEŞME KÜLTÜRÜS *    *     
YÜZMES************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi