283 PSİKOLOJİ

GENEL BİLGİLER
2013 yılında kurulan Psikoloji bölümü, ilk öğrencilerini 2021-2022 Eğitim- Öğretim yılında kabul etmiştir. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanında akademik faaliyetler klinik psikoloji, deneysel psikoloji, sosyal psikoloji ve gelişim psikolojisi alanlarında sürdürülmektedir. Bölümdeki öğrenciler; hem psikoloji biliminin temel kuramsal çerçevesini ve bu kuramların yöntemlerini, tekniklerini kavrayabilmekte hem de psikolojinin çeşitli alt alanlarına ilişkin genel bir bilgi sahibi olmaktadır.

Amaçlar
Psikoloji bölümü olarak öğrencilerimizi, Psikoloji biliminin temel alt alanlarını kapsayacak şekilde hem akademik anlamda hem de uygulama anlamında gelecekteki kariyerlerine hazırlamayı, hem eğitim hem de araştırma alanlarında güncel ve disiplinler arası bir yaklaşıma sahip öğrenciler yetiştirmeyi ve mesleki bilgi ve becerilerini, etik ve bilimsel bir bakış açısı ile toplumun ve insanlığın yararına kullanan meslek insanları yetiştirmeyi amaçlamaktayız.


Kabul Koşulları
Lisans öğretimine alınacak öğrenci sayıları ve giriş koşulları, ilgili kurulun önerisi ve Senatonun kararı doğrultusunda YÖK tarafından belirlenir. Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile alınır. Ayrıntılı bilgi için PAÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı sayfasında bulunan yönetmelikleri inceleyiniz. PAÜ Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği: https://d.pau.edu.tr/89304b76

Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli koşuldur.

İstihdam Olanakları
Mezunlarımızın; resmi ve özel hastanelerde, aile mahkemeleri ile Ceza ve Tevkif evleri gibi adli kurumlarda, formasyon aldıkları takdirde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda, kreş ve anaokullarında, sanayi ve endüstri kuruluşlarında, reklamcılık firmalarında, araştırma kurumlarında, anket firmalarında, rehberlik merkezlerinde, psikoteknik merkezlerinde, özel eğitim merkezlerinde çalışma olanağı bulunmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Psikoloji alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli koşuldur.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Psikoloji biliminin güncel kaynaklarını da kullanarak (ders kitapları, uygulama araç gereçleri vb.) farklı kuramsal bilgileri edinme ve bunları çok çeşitli hizmet alanlarında uygulayabilme.
2İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini açıklayabilecek temel gözlem ve görüşme becerisine sahip olma.
3Psikolojik bir olgunun sürecini izleyebilme, çözümleyebilme ve müdahale edebilme.
4Psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak, evrensel, bölgesel ve bağlamsal ihtiyaçlar temelinde toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunacak çalışmalarda yer alabilme.
5Psikolojinin alt alanlarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olup bunları uygulayabilme ve geliştirebilme.
6Psikoloji alanında edindiği bilgi birikimini uygun araştırma yöntemlerini (nicel, nitel) kullanarak bağımsız araştırma becerisine sahip olma ve uygun araştırma sorusu üretebilme, desen oluşturabilme, deney tasarlayabilme ve uygulayabilme.
7Psikolojik araştırma verilerini toplama, analiz etme, eleştirel düşünebilme ve sonuçları yorumlayıp bilimsel yazım formatına uygun raporlama.
8Psikolojinin temel yaklaşımının ve bakış açısının diğer disiplinlere katkısını bilerek disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
9Bağımsız davranabilme, sorumluluk alabilme, analitik ve yaratıcı düşünebilme ve gelişime açık olabilme.
10Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, bilişim ve teknoloji ile ilgili konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme ve bunları yetkin olarak kullanabilme.
11Düşünce ve bilgiyi, sözlü ve yazılı olarak açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
12Psikologluk mesleğinin ilkelerine ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
13Yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, din, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıkları gözetmeksizin insan haklarına saygılı olabilme.
14Sosyal sorumluluk bilinci yüksek, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme ve psikolojiyle ilgili konularda görüşlerini, yazılı ve sözlü olarak kurumlarla, uzman olan ve olmayanlarla paylaşabilme.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 103 PSİKOLOJİYE GİRİŞ I 3+0 6 Zorunlu
PSK 105 PSİKOLOJİ TARİHİ 3+0 5 Zorunlu
MAT 135 GENEL MATEMATİK 3+0 4 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
FEL 139 FELSEFEYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
SOS 115 TOPLUM BİLİMİ 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli Yabancı Dil-1 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 104 PSİKOLOJİYE GİRİŞ II 3+0 6 Zorunlu
PSK 106 SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİĞE GİRİŞ 3+0 5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
SOS 111 SOSYAL ANTROPOLOJİYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
BIY 113 TEMEL BİYOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
FEL 141 TEMEL MANTIK 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli Yabancı Dil-2 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 201 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3+0 5 Zorunlu
PSK 203 BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK I 3+0 5 Zorunlu
PSK 205 SOSYAL PSİKOLOJİ I 3+0 5 Zorunlu
PSK 207 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I 3+0 5 Zorunlu
PSK 209 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 3+0 5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 202 NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3+0 4 Zorunlu
PSK 204 BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK II 3+0 5 Zorunlu
PSK 206 SOSYAL PSİKOLOJİ II 3+0 5 Zorunlu
PSK 208 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II 3+0 5 Zorunlu
PSK 210 KLİNİK PSİKOLOJİYE GİRİŞ 3+0 5 Zorunlu
PSK 212 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 301 PSİKOPATOLOJİ-I 3+0 6 Zorunlu
PSK 303 PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 5 Zorunlu
PSK 305 FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 302 PSİKOPATOLOJİ-II 3+0 6 Zorunlu
PSK 304 BİLİŞSEL PSİKOLOJİ 3+0 5 Zorunlu
PSK 306 KİŞİLİK KURAMLARI 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-4 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 401 GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ 2+1 7 Zorunlu
- Seçmeli-5 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-5 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-5 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-5 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-5 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PSK 402 PSİKOLOJİDE MESLEK ETİĞİ 3+0 7 Zorunlu
- Seçmeli-6 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-6 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-6 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-6 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-6 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK IZ              
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK IIZ              
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ Z              
FELSEFEYE GİRİŞZ              
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİZ              
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ IZ              
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ IIZ              
GENEL MATEMATİKZ              
GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
KİŞİLİK KURAMLARIZ              
KLİNİK PSİKOLOJİYE GİRİŞZ              
NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİZ              
PSİKOLOJİ TARİHİZ              
PSİKOLOJİDE MESLEK ETİĞİZ              
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ              
PSİKOLOJİYE GİRİŞ IZ              
PSİKOLOJİYE GİRİŞ IIZ              
PSİKOPATOLOJİ-IZ              
PSİKOPATOLOJİ-IIZ              
SOSYAL ANTROPOLOJİYE GİRİŞZ              
SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİĞE GİRİŞZ              
SOSYAL PSİKOLOJİ IZ              
SOSYAL PSİKOLOJİ IIZ              
TEMEL BİYOLOJİZ              
TEMEL MANTIKZ              
TOPLUM BİLİMİZ              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİS              
LİSANS BİTİRME TEZİ IS              
20. YÜZYIL TÜRK ŞİİRİS              
ADLİ PSİKOLOJİS              
AFET VE TRAVMA PSİKOLOJİSİS              
ALMANCA - IS              
ALMANCA - IIS              
ALTAYİSTİĞE GİRİŞS              
ANADOLU EL SANATLARIS              
ANADOLU TÜRK SANATIS              
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ - IIS              
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ IS              
ANADOLU'DA BİZANS SANATIS              
ANTİK KENTLERDE KALICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KORUMAS              
ANTİK MİMARİ IS              
ANTİK MİMARİ IIS              
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IS              
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IIS              
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IS              
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IIS              
ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA OLGUSUNUN GELİŞİMİS              
AVRASYA COĞRAFYASIS              
BATI TÜRK YAZI DİLİ İLK DÖNEM METİNLERİS              
BELLEKS              
BİLİM TARİHİS              
BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE OKUMALARS              
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IS              
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IIS              
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜNYASIS              
ÇEVRE PSİKOLOJİSİS              
ÇEVRE TARİHİ ÇALIŞMALARIS              
DEMOKRATİK GELİŞMELER VE TÜRKİYES              
DENEYSEL PSİKOLOJİS              
DENEYSEL SOSYAL PSİKOLOJİS              
DİL GELİŞİMİS              
DİLBİLİM AKIMLARIS              
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELERS              
DÜNYA MİTOLOJİLERİS              
EDEBİYAT BİLİMİS              
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİS              
EDEBİYAT VE MİTOLOJİS              
EDEBİYAT VE MUSİKİS              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS              
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES              
EĞİTİME GİRİŞS              
ELEŞTİREL DÜŞÜNCES              
ERGENLİKS              
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IS              
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IIS              
ESKI BATI KÜLTÜR VE MEDENIYETI TARİHİS              
ESKİ TÜRK ED.NESİRS              
ESKİ TÜRKÇE CÜMLE BİLGİSİS              
ESKİ YUNAN TARİHİS              
ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİS              
ESTETİK VE SANATS              
FELSEFİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİS              
FRANSIZ EDEBİYATINA GİRİŞS              
FRANSIZCA - IS              
FRANSIZCA - IIS              
GENEL SANAT TARİHİ - IS              
GENEL SANAT TARİHİ - IIS              
GÜNDELİK HAYATIN TARİHİS              
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS              
HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİS              
HAREZM TÜRKÇESİS              
HARİTA OKUR YAZARLIĞIS              
HELLENİSTİK DÖNEM KÜLTÜRÜS              
HEYKEL SANATINA GİRİŞS              
İLETİŞİM KURAMLARIS              
İLETİŞİME GİRİŞS              
İLKÇAĞ TARİHİNE GİRİŞS              
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞS              
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
İNGİLİZCE YAZIM TEKNİKLERİS              
İNSAN HAKLARI TARİHİS              
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IS              
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IIS              
İSLAM SANATINDA RESİMS              
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IS              
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IIS              
JEOPOLİTİKS              
KENT VE KENTLEŞME SORUNLARIS              
KIRGIZ KÜLTÜRÜ VE MANAS DESTANIS              
KLASİK SOSYOLOJİDE TEMEL KAVRAMLARS              
KLASİK ŞİİRDEN GÜNCEL HAYATAS              
KLİNİK PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULARS              
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IS              
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IIS              
KÜLTÜRLERARASI PSİKOLOJİS              
KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL MİRASS              
LABORATUVAR TEKNİKLERİS              
LİSANS BİTİRME TEZİ IIS              
MEKAN SOSYOLOJİSİS              
METİN YAZARLIĞIS              
MİMAR SİNAN VE ESERLERİS              
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IS              
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IIS              
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİS              
OSMANLI MODERNLEŞMESİS              
OSMANLI SANATI BATI SANATI İLİŞKİSİS              
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IS              
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IIS              
OSMANLILAR VE AVRUPAS              
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS              
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS              
ÖNLEME VE MÜDAHALE ÇALIŞMALARIS              
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS              
POPÜLER COĞRAFYAS              
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS              
PSİKOLOJİDE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLARS              
PSİKOLOJİK TESTLER-IS              
PSİKOLOJİK TESTLER-IIS              
PSİKOTERAPİ-IS              
PSİKOTERAPİ-IIS              
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS              
RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLARS              
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IS              
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IIS              
SINIF YÖNETİMİS              
SİBİRYA HALK KÜLTÜRÜ VE ŞAMANİZMS              
SİNEMA SOSYOLOJİSİS              
SİYASAL DÜŞÜNCENİN EVRİMİS              
SİYASET FELSEFESİS              
SOSYAL PSİKOLOJİDE NİTEL ÇALIŞMALARS              
SOSYAL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR S              
TARİHTEN BUGÜNE TÜRK DİLİNİN YURTLARIS              
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞİS              
TEKNOLOJİ FELSEFESİS              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS              
TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞMES              
TURİZM SOSYOLOJİSİS              
TÜRK DESTANLARIS              
TÜRK DİL VE KÜLTÜRÜNÜN KAYNAKLARIS              
TÜRK DİLİNİN SORUNLARIS              
TÜRK DİLİNİN SÖZ VARLIĞIS              
TÜRK DİLİNİN VE LEHÇELERİNİN SORUNLARIS              
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASININ JEOPOLİTİĞİS              
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATINA YÖN VEREN ŞAHSİYETLERS              
TÜRK DÜNYASINDA MİZAH GELENEĞİ VE MİZAH TİPLERİS              
TÜRK MİTOLOJİSİS              
TÜRK TOPLULUKLARI VE TÜRK LEHÇELERİNİN GÜNCEL PROBLEMLERİS              
TÜRKÇE VE YENİ MEDYAS              
TÜRKÇENİN GİZEMLİ DÜNYASIS              
TÜRKÇENİN GÜCÜ VE ZENGİNLİĞİS              
TÜRKİYE COĞRAFYASIS              
TÜRKLERLE TÜRKÇENİN GÖÇÜ VE SÜRGÜNÜS              
UYGULAMALI GELİŞİM PSİKOLOJİSİS              
UZAKTAKİ YAKINLARIMIZ, SİBİRYA TÜRKLERİS              
ÜSLUP İNCELEMESİS              
YAZI VE TÜRK YAZI SİSTEMİS              
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IS              
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IIS              
YERLEŞME KÜLTÜRÜS              
YETİŞKİNLİK VE YAŞLILIK PSİKOLOJİSİS              
YOK OLMAYA YÜZ TUTMUŞ TÜRK DİLLERİS              
ZAMAN – TAKVİM VE TÜRK DÜNYASIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi