765 ŞARAP ÜRETİM TEKNOLOJİSİ

GENEL BİLGİLER
2009-2010 Eğitim-öğretim yılında Bekilli Meslek Yüksekokulu’na bağlı olarak Çal’da eğitim vermeye başlamıştır. 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Çal Meslek Yüksekokulu olarak eğitimini devam ettirmektedir.

Amaçlar
Kaliteli şarap üretiminin tartışılmaz faktörü olan kaliteli üzüm yetiştiriciliğini de kapsayacak şekilde öğrencilere gerekli eğitim verilerek, kamu sektöründe ve özel sektörde çalışabilecek nitelikli eleman yetiştirmektir. Ülkemiz çok değerli üzüm çeşitlerine sahip olmasına rağmen, dünya şarap sektöründe çok gerilerde bulunmaktadır. Bunun sebeplerinden ikisi yeterli eğitimli eleman bulunmaması ve teknolojinin doğru kullanılamamasıdır. Şarap Üretim Teknolojisi Bölümü benzerleri gibi bu açığı kapatmayı hedeflemektedir.


Kabul Koşulları
ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sınavında başarılı olmak.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler belirlenen kredilerini tamamlayıp, yaz stajlarını yapmak zorundadırlar

İstihdam Olanakları
Üzümün ülke ekonomimizde çok önemli bir yeri vardır. Ancak bilinçsiz ve yanlış yapılan bağcılık ve şarap işleme yöntemleri bu alanda değer yitirmemize neden olmaktadır. Üreticiye doğru uygulama biçimlerini gösterecek, bu sektörde çalışacak eğitimli elemana ihtiyaç vardır. Bu ihtiyacı karşılama görevi de bu alanda eğitim veren fakültelere ve meslek yüksekokullarına düşmektedir. Program mezunları kamu ve özel sektörde bu alanda çalışabileceklerdir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Şarap Üretim Teknolojisi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler belirlenen kredilerini tamamlayıp, yaz stajlarını yapmak zorundadırlar

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. BEDRİYE DAVULCU TÜMER  btumer@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Bitkilerin hücre ve organellerinin özelliklerini işlevlerini kavrama; bitkinin yapısını tanıma; besin ve su alışverişini, yapısındaki fizyolojik olayları kavrama
2Toprak ve toprak verimliliği; gübre ve gübreleme ile ilgili bilgileri edinip, uygulamada bunları kullanabilme
3Bitkisel yetiştiricilikte kullanılan üretim materyallerini ve bunların elde edilme yöntemlerini öğrenme
4Bitkisel yetiştiriciliğin her aşamasında kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensiplerini öğrenme
5Asma yetişitiriciliği ve bağ tesisi için uyulması gereken kuralları öğrenme, tesis oluştuktan sonra verimliliği ve devamlılığı sağlamak için yapılması gerekenleri kavrama; bağdan sağlıklı ve iyi verim elde edebilmek için yıllık bakım programı yapabilme
6Bağ hastalık ve zararlılarını öğrenip mücadele yöntemlerini kavrama
7Üzümden elde edilen ürünleri bilip bunların işlenmesi, muhafazası ve pazarlaması aşamalarında uyulması gereken kurallar ve uygulanabilecek gıda güvenlik sistemlerini öğrenme
8Toprak ve iklim koşullarına uyumlulukları, değerlendirme biçimleri açısından üzüm çeşitlerini ve çeşitlerin birbirinden hangi özelliklerine göre ayrıldığını bilme
9Şarap üretim yöntemlerini ve kaliteli şarap elde etmek için uyulması gerekli kuralları; Şıra ve şarapta yapılan analizleri öğrenme
10Şaraphanede olması gereken özellikleri kavrama; şarap üretiminde kullanılan kaplar, makine, alet ve ekipmanları tanıma
11Laboratuvar bilgisi edinme, laboratuvar kurallarını, iş güvenliğinin nasıl sağlandığını, uyulması gereken esasları ve ilkyardımı kavrama
12Mesleki bir konu hakkında sunum hazırlayıp bunu dinleyicilere sunabilme
13Resmi ya da özel bir kuruluşta yapacağı iki dönemlik staj ve derslerdeki uygulamalar ile öğrendiklerini pekiştirme
14Bitkinin, içinde bulunduğu ekoloji ile karşılıklı etkilerini, bitki-toprak-su-hava etkileşimini kavrama, bitkisel üretimde bu etkileşimi en iyi şekilde kullanabilme
15Atatürk İlke ve İnkılaplarını Öğrenme
16Temel matematik bilgilerini kavrayabilme
17Türkçeyi düzgün kullanmak,dilbilgisi kurallarını öğrenme
18Bilgisayarda ofis programlarını kullanabilir duruma gelme
19Yabancı dili temel seviyede öğrenme ve kullanabilme
20Kimya konusunda temel bilgiler edinme
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SUT 101 KİMYA - I 2+0 3 Zorunlu
SUT 103 MATEMATİK 2+0 3 Zorunlu
SUT 105 BİLGİSAYAR 2+2 3 Zorunlu
SUT 107 BOTANİK 2+0 4 Zorunlu
SUT 109 GENEL BAĞCILIK - I 2+2 4 Zorunlu
SUT 111 BİTKİ EKOLOJİSİ 2+0 4 Zorunlu
SUT 113 BİTKİ FİZYOLOJİSİ 2+0 4 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SUT 102 KİMYA - II 2+0 3 Zorunlu
SUT 104 GENEL BAĞCILIK - II 2+2 4 Zorunlu
SUT 106 ŞARAP TEKNOLOJİSİ - I 3+1 3 Zorunlu
SUT 108 TOPRAK 2+0 3 Zorunlu
SUT 110 LABORATUVAR BİLGİSİ 2+2 3 Zorunlu
SUT 112 ASMA FİDANI YETİŞTİRME TEKNİĞİ 2+2 4 Zorunlu
SUT 114 BAĞCILIKTA MEKANİZASYON 2+0 3 Zorunlu
SUT 150 STAJ - 1 0+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SUT 201 ÖZEL BAĞCILIK - I 2+2 4 Zorunlu
SUT 203 AMPELOGRAFİ 2+1 3,5 Zorunlu
SUT 205 ÜZÜM ÇEŞİTLERİ 2+0 3 Zorunlu
SUT 207 BAĞLARDA BİTKİ BESLEME 2+1 4 Zorunlu
SUT 209 BAĞ HASTALIK VE ZARARLILARI 2+1 4 Zorunlu
SUT 211 ŞARAP TEKNOLOJİSİ - II 3+1 4 Zorunlu
SUT 213 ŞIRA VE ŞARAP ANALİZLERİ - I 2+2 4 Zorunlu
SUT 215 ŞARAPÇILIK ALET VE MAKİNALARI 2+1 3,5 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SUT 202 ÖZEL BAĞCILIK - II 2+2 4 Zorunlu
SUT 204 BAĞCILIKTA HASAT SONRASI 2+2 4 Zorunlu
SUT 206 ÜZÜMDEN ELDE EDİLEN DİĞER İÇECEKLER 2+0 3 Zorunlu
SUT 208 GIDA GÜVENLİK SİSTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
SUT 210 LABORATUARDA İŞ GÜVENLİĞİ VE İLKYARDIM 2+1 3 Zorunlu
SUT 212 ŞIRA VE ŞARAP ANALİZLERİ - II 2+2 4 Zorunlu
SUT 214 BAHÇE BİTKİLERİ 2+1 3 Zorunlu
SUT 216 BİTİRME TEZİ 2+2 4 Zorunlu
SUT 250 STAJ - 2 0+2 2 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
AMPELOGRAFİZ* * ** *     *      
ASMA FİDANI YETİŞTİRME TEKNİĞİZ*****        *      
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                    
BAĞ HASTALIK VE ZARARLILARIZ**  ** *     *      
BAĞCILIKTA HASAT SONRASIZ*   *****    *      
BAĞCILIKTA MEKANİZASYONZ * ****             
BAĞLARDA BİTKİ BESLEMEZ**  ** *     *      
BAHÇE BİTKİLERİZ*** *        *      
BİLGİSAYARZ                 *  
BİTİRME TEZİZ           *        
BİTKİ EKOLOJİSİZ********     *      
BİTKİ FİZYOLOJİSİZ*** *  **    *      
BOTANİKZ*** *  *     *      
GENEL BAĞCILIK - IZ*** ** *     *      
GENEL BAĞCILIK - IIZ*********    *      
GIDA GÜVENLİK SİSTEMLERİZ      * ***         
KİMYA - IZ                   *
KİMYA - IIZ          *        *
LABORATUARDA İŞ GÜVENLİĞİ VE İLKYARDIMZ        ***        *
LABORATUVAR BİLGİSİZ      * ***        *
MATEMATİKZ               *    
ÖZEL BAĞCILIK - IZ*** **       *      
ÖZEL BAĞCILIK - IIZ*****        *      
STAJ - 1Z            *       
STAJ - 2Z            *       
ŞARAP TEKNOLOJİSİ - IZ    *******  *      
ŞARAP TEKNOLOJİSİ - IIZ    * ****          
ŞARAPÇILIK ALET VE MAKİNALARIZ    *******        *
ŞIRA VE ŞARAP ANALİZLERİ - IZ      *** *        *
ŞIRA VE ŞARAP ANALİZLERİ - IIZ      *****        *
TOPRAKZ**  *  *     *      
TÜRK DİLİ - IZ                    
TÜRK DİLİ - IIZ                    
ÜZÜM ÇEŞİTLERİZ* * *****    *      
ÜZÜMDEN ELDE EDİLEN DİĞER İÇECEKLERZ    * *** *  *      
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ALMANCA - IS                  * 
ALMANCA - IIS                  * 
ÇİNCE - IS                  * 
ÇİNCE - IIS                  * 
FRANSIZCA - IS                  * 
FRANSIZCA - IIS                  * 
İNGİLİZCE - IS                    
İNGİLİZCE - IIS                    
İSPANYOLCA - IS                  * 
İSPANYOLCA - IIS                  * 
İTALYANCA - IS                  * 
İTALYANCA - IIS                  * 
RUSÇA - IS                  * 
RUSÇA - IIS                  * 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi