507 PAZARLAMA

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Buldan Meslek Yüksekokulu Pazarlama Programı 2 yıllık olup öğretim dili Türkçe’dir. Pazarlama Programı, hedeflenen sektörlerin öngördüğü ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.

Amaçlar
Programın temel amacı, hedeflenen hizmet sektöründe yer alan uygulamaları, gereksinmeleri, yenilikleri kavrayacak,bu sektörde etkin olabilecek, düşünen, problem çözen, girişimci ve analitik düşünme yeteneğine sahip öğrenciler yetiştirmektir. Hem Türkiye’de hem de uluslararası şirketlerde başarı ile çalışabilecek pazarlama uygulayıcıları yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak, stajlarını tamamlamak ve Pamukkale Üniversitesi önlisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalamayı sağlamak zorundadırlar.

İstihdam Olanakları
Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, süpermarketlerin yaygınlaşması sonucu bu kuruluşlarda; mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, raf ve mağaza düzenlemesi v.s alanlarında istihdam edilmektedirler. Hizmet sektöründe; özellikle sigorta hizmetleri pazarlamasında aktif rol almaktadırlar. Birebir pazarlamanın önem kazanması ile birlikte bu alanda faaliyet gösteren işletmelerde kişisel satış elemanı olarak görev almaktadırlar. Reklâmcılık ve tanıtım firmalarında, pazarlama araştırma kuruluşlarında, İşletmelerin Pazarlama departmanlarında görev alabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Pazarlama alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak, stajlarını tamamlamak ve Pamukkale Üniversitesi önlisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalamayı sağlamak zorundadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. ARZU TERZİ  aterzi@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1 İşyeri ve işletme kurulumunu gerçekleştirir.
2 Kalite ve güvence sistemini bilerek İşletme yönetimini yapar.
3Araştırma, değerlendirme ve izleme yapar
4Bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirir ve meslek etiği ile ahlakına uygun davranır.
5İletişim türlerini kullanarak iletişim kurar
6Satış dışı faaliyetleri yürütür ve raporları düzenleyip yorumlar
7Reklamcılık ve Ürün satış faaliyetlerini yürütür
8Pazarlama stratejilerini uygular
9Pazar için gerekli araştırmaları yapar.
10Marka bilgisini oluşturur.
11Satış elemanlarının motivasyonunu ve eğitimini sağlar
12Müşteri ilişkilerini yönetir
13E- Ticaret uygulamalarını yürütür
14Ekonominin temel özelliklerini kavrayarak tüketici ve üretici davranışları ile piyasa dengesindeki değişmeleri analiz eder.
15Pazarlama mevzuatını takip eder.
16Global pazarları takip eder
17İhracat ile ilgili faaliyetleri uygular ve uluslar arası işlemleri yürütür
18Tüketici davranışlarını değerlendirir
19Ürün tedariki ile ilgili işlemleri takip eder.
20Perakendeci işletmelerin yapısını ve gelişmelerini takip eder
21Tüketiciler ile etkin iletişimi sağlar
22Satış ve pazarlama alanında istatistiki bilgiyi değerlendirir.
23 Mesleki yabancı dili kullanır.
24Mesleki Matematiği ve istatistiği kullanır
25Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve inkilap tarihi konusunda bilgi sahibi olur
26Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur
27Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar
28Genel ve ticaret hukuku kavramları bilgisine sahip olur
29Genel muhasebe uygulamalarını yapar
30Makro ekonomik göstergeleri analiz ederek para ve maliye politikalarını takip eder.
31Bu programda öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uygulamalı olarak yapar
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
PAZR 129 MATEMATİK 3+0 4 Zorunlu
PAZR 105 PAZARLAMA İLKELERİ 4+1 5 Zorunlu
PAZR 103 EKONOMİ 3+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 3+1 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-2
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-3
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
PAZR 150 YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ) 0+2 4 Zorunlu
PAZR 104 SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİ 3+1 5 Zorunlu
PAZR 106 İSTATİSTİK 3+0 3 Zorunlu
PAZR 108 İLETİŞİM 2+0 3 Zorunlu
PAZR 102 MAKRO EKONOMİ 3+0 3 Zorunlu
PAZR 110 TİCARET HUKUKU 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-4
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PAZR 205 İHRACAT TEKNİKLERİ 2+0 2 Zorunlu
PAZR 207 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 2+1 3 Zorunlu
PAZR 211 SATIŞ YÖNETİMİ 4+2 12 Zorunlu
PAZR 217 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-5 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-5
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-6
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-7

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PAZR 250 YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ) 0+2 4 Zorunlu
PAZR 202 GLOBAL PAZARLAMA 2+0 2 Zorunlu
PAZR 204 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 1+1 3 Zorunlu
PAZR 214 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 3+0 2 Zorunlu
PAZR 206 SATIŞ SAHA PLANLAMASI 2+0 4 Zorunlu
PAZR 208 PERAKENDE YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
PAZR 218 PAZARLAMA MEVZUATI 2+0 2 Zorunlu
MUHA 122 GİRİŞİMCİLİK-2 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-8


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİZ  ** * **                      
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                               
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                               
EKONOMİZ             * *             * 
GİRİŞİMCİLİK-2Z                               
GLOBAL PAZARLAMAZ       **      **              
İHRACAT TEKNİKLERİZ               **              
İLETİŞİMZ    *      *        *          
İSTATİSTİKZ   *                 * *       
MAKRO EKONOMİZ                             * 
MATEMATİKZ                     * *       
PAZARLAMA ARAŞTIRMASIZ  *     *                      
PAZARLAMA İLKELERİZ     ****  *  *  *             
PAZARLAMA MEVZUATIZ       *      *                
PERAKENDE YÖNETİMİZ    *         *    *       *   
SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİZ  ** *    * *                  
SATIŞ SAHA PLANLAMASIZ     *  * *      *   *         
SATIŞ YÖNETİMİZ  *  * **                      
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİZ        *         *            
TİCARET HUKUKUZ                           *   
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIZ  *        *     *             
TÜRK DİLİ - IZ                               
TÜRK DİLİ - IIZ                               
YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ)Z                              *
YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ)Z                              *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİS  ***       *                  
ELEKTRONİK PAZARLAMAS   *        *                  
GİRİŞİMCİLİK-1S                               
İNGİLİZCE - IS                      *  *     
İNGİLİZCE - IIS                      *  *     
İŞLETME YÖNETİMİ IS**           *               * 
İŞLETME YÖNETİMİ IIS *     **    *               * 
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARS *                   * *       
MARKA YÖNETİMİS      ****                     
MESLEK ETİĞİS   *                           
MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİS  ***         *           *    
MUHASEBES                            *  
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS  * **     *        *          
OFİS PROGRAMLARI-1S  ***                  *       
OFİS PROGRAMLARI-2S  ****                         
PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİS    * *    *        *     *    
TEMEL HUKUKS                           *   
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi