509 MODA TASARIMI

GENEL BİLGİLER
Moda Tasarım Programı 2007-2008 Öğretim yılında Normal Öğretim olarak açılmış ve 2008-2009 öğretim yılında 35 öğrenci ile eğitim-öğretime başlamıştır. Moda Tasarım Programı 2 yıllık olup öğretim dili Türkçe’dir.

Amaçlar
Moda Tasarım Programı; Moda, Tekstil ve Konfeksiyon sektöründe kullanılan bilgisayarlı kalıp ve tasarım programları ile eğitilmiş, üretilecek ürünlerin tasarım boyutuna uygulamalı eğitimle kazandırılan teknik, estetik ve artistik değerler katabilecek yetkin tasarımcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir.


Kabul Koşulları
Moda Tasarım programına girebilmek için en az lise veya dengi okul mezunu olmak ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ndan (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavından (LYS) yeterli puan almak gerekmektedir. Sınavsız Geçişle Yerleşebilecek Lise Alanları: Boya apre, boya-baskı-desen, deri konfeksiyon, deri-hazır giyim, dokuma, düz örgü (triko), erkek terziliği, ev ve giyim aksesuarları, hazır giyim, iplik/ iplikçilik, kadın terziliği, kesim (tekstil konfeksiyon), konfeksiyon, kalite kontrol ( tekstil), moda (giysi) tasarım, moda resmi, moda tasarım, örme hazır giyim, örgü teknolojisi, örme/ örme teknolojisi, tekstil, tekstil boya-apre, tekstil boya-baskı-desen, tekstil dokuma, tekstil iplik, tekstil iplikçilik, tekstil konfeksiyon, tekstil kalite kontrol, tekstil örme, tekstil tasarımı, tekstil teknolojisi, tekstil (örme teknolojisi), terzilik, triko desen, triko konfeksiyon, triko desen, trikotaj, yuvarlak örgü (penye)

Mezuniyet Koşulları
Buldan Meslek Yüksekokulu Moda ve Tekstil Tasarım Programından mezun olabilmek için öğrencilerin stajlarını tamamlamış, Program müfredatındaki zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması ve yönetmelikte belirtilen akademik ortalama sahip olması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Moda Tasarımı Programı; Moda, Tekstil ve Konfeksiyon sektöründe kullanılan bilgisayarlı kalıp ve tasarım programları ile eğitilmiş, üretilecek ürünlerin tasarım boyutuna uygulamalı eğitimle kazandırılan teknik, estetik ve artistik değerler katabilecek yetkin tasarımcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Moda Tasarımı Programı mezunlarının; Tekstil fabrikaları ve atölyeleri, Hazır giyim sektörü, özel işletmeler, moda evleri, tekstil ihracat firmaları, örme sanayi ve benzerlerinde iş bulma olanakları vardır. Ayrıca sektörde kendi olanaklarıyla, atölyeler açarak kendilerine iş imkanı yaratabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Moda ve Tekstil Tasarımı alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Buldan Meslek Yüksekokulu Moda ve Tekstil Tasarım Programından mezun olabilmek için öğrencilerin stajlarını tamamlamış, Program müfredatındaki zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması ve yönetmelikte belirtilen akademik ortalama sahip olması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. EMİNE UTKUN AKTENER  eutkun@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
2Alanında yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
3Türk ulusal mücadelesini ve Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini kavrar.
4İşletme ortamında bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis yazılımlarını kullanır.
5Mesleğinde matematik ile ilgili uygulamalar yapar.
6Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
7Tekstil hammadde ve yüzeylerini tanır.
8Yardımcı malzeme seçer, konfeksiyon üretimi ve teknolojilerini tanır.
9Desen uygular, moda resmi ve illüstrasyonu yapar.
10Mesleki teknik çizim yapar.
11Temel sanat öğelerini kullanarak belli duygu ve düşüncelerini anlattığı özgün bir tasarım yapar.
12Moda kavramı, moda alanındaki son gelişmeler, yeni moda akımlarını öğrenir.
13Bir giysiyi estetik ve teknik değerlere göre analiz eder, ürün ve hammadde kontrolünü yapar.
14Tekstilde sanat akımlarını inceler.
15Tekstil, giysi ve moda tarihini inceler.
16Bilgisayar destekli çizim yapar.
17Giysi üretim makinalarını kullanır, kalıp hazırlar, giysi diker.
18Üretim ve yönetim sistemlerini tanır, işletme organizasyonu ve üretim planını yapar, ürün kalite standartlarını tanır ve uygular.
19Ürünü pazarlar.
20Bu programda öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uygulamalı olarak yapar.
21İş güvenliği ve işçi sağlığı ile ilgili tedbirleri alır ve işyerinde uygular.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MODA 101 MESLEKİ MATEMATİK 2+0 2 Zorunlu
MODA 107 KONFEKSİYON ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 2+0 2 Zorunlu
MODA 109 KALIP HAZIRLAMA 1 3+1 5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
MODA 120 TEMEL SANAT EĞİTİMİ 2+1 3 Zorunlu
MODA 123 DESEN 2+1 3 Zorunlu
MODA 121 DERİ KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİ 2+0 2 Zorunlu
MODA 125 EV TEKSTİLİ KOLEKSİYON TASARIMI 2+0 2 Zorunlu
MODA 127 TEKSTİL TEKNOLOJİSİ-1 3+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-1 3+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
MODA 102 TEKSTİL TEKNOLOJİSİ 2 3+0 3 Zorunlu
MODA 108 MODA RESMİ VE İLLÜSTRASYONU 3+1 4 Zorunlu
MODA 112 KALIP HAZIRLAMA 2 3+1 5 Zorunlu
MODA 150 YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ) 0+2 4 Zorunlu
GUT 102 MESLEKİ TEKNİK ÇİZİM 2+1 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli -3 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli--2 2+1 3 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli -3
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli--2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MODA 205 MODA EĞİLİMLERİ 2+0 3 Zorunlu
MODA 207 BİLGİSAYAR DESTEKLİ GİYSİ TASARIMI 2+1 3 Zorunlu
MODA 219 KONFEKSİYON YARDIMCI MALZEMELERİ 2+0 2 Zorunlu
MODA 209 MESLEKİ YABANCI DİL I 2+0 2 Zorunlu
MODA 211 BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP HAZIRLAMA 2+1 3 Zorunlu
MODA 221 SANAT TARİHİ 1 2+0 2 Zorunlu
MODA 201 KONFEKSİYONDA KALİTE KONTROL 3+0 3 Zorunlu
MODA 203 GİYSİ TASARIMI 1 3+1 5 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
MUHA 121 GİRİŞİMCİLİK-1 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-4

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MODA 250 YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ) 0+2 4 Zorunlu
MODA 202 GİYSİ TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
MODA 204 GİYSİ ÜRETİMİ 1 3+1 7 Zorunlu
MODA 208 MESLEKİ YABANCI DİL II 2+0 2 Zorunlu
MODA 210 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKSTİL TASARIMI 1+2 2 Zorunlu
MODA 214 DRAPAJ 3+1 5 Zorunlu
MOT 214 MODA PAZARLAMA 3+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli --5 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli --5 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli --5
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                     
BİLGİSAYAR DESTEKLİ GİYSİ TASARIMIZ        **     *     
BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP HAZIRLAMAZ               **    
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKSTİL TASARIMIZ               *     
DERİ KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİZ       * *    *      
DESENZ         *  ** **    
DRAPAJZ                *    
EV TEKSTİLİ KOLEKSİYON TASARIMIZ     ** **  *   **   
GİRİŞİMCİLİK-1Z                     
GİYSİ TARİHİZ              *      
GİYSİ TASARIMI 1Z        * *     *    
GİYSİ ÜRETİMİ 1Z                *    
KALIP HAZIRLAMA 1Z                *    
KALIP HAZIRLAMA 2Z                *    
KARİYER PLANLAMAZ                     
KONFEKSİYON ÜRETİM TEKNOLOJİSİZ       *         *   
KONFEKSİYON YARDIMCI MALZEMELERİZ       *             
KONFEKSİYONDA KALİTE KONTROLZ            *        
MESLEKİ MATEMATİKZ    *                
MESLEKİ TEKNİK ÇİZİMZ                     
MESLEKİ YABANCI DİL IZ *                   
MESLEKİ YABANCI DİL IIZ *                   
MODA EĞİLİMLERİZ     *               
MODA PAZARLAMAZ*    *     *      *  
MODA RESMİ VE İLLÜSTRASYONUZ        **  *        
SANAT TARİHİ 1Z             *       
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ 2Z      *              
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ-1Z     ** **  *   **   
TEMEL SANAT EĞİTİMİ Z  *     *       *    
TÜRK DİLİ - IZ                     
TÜRK DİLİ - IIZ                     
YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ)Z                   * 
YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ)Z                   * 
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS   * *               
ÇEVRE KORUMAS                     
DENEYSEL TASARIMS                     
İLETİŞİMS*    *               
İNGİLİZCE - IS                     
İNGİLİZCE - IIS                     
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS                     
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARS            *        
OFİS PROGRAMLARI 1S   *                 
OFİS PROGRAMLARI-2S   *                 
PORTFOLYO HAZIRLAMA VE SUNUM TEKNİKLERİS     **         **   
PROJE GELİŞTİRMES                   * 
SÜSLEME TEKNİKLERİ S     ****       **   
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi