Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ARK 517MİTOLOJİ VE IKONOGRAFYA I2 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı; mitoloji, ikonografya ve arkeoloji arasındaki ilişkiyi anlayabilmektir. Dersin hedefleri; Homeros ve Hesiodos ile eserleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, Troia savaşı ile ilgili betimlemeleri konusuyla birlikte tanıma, mitolojik konuları ve bunların yapılma nedenlerini günümüz insanının anlayabileceği şekilde açıklama ve yorumlamaktır.
Ders İçeriği Seramik ve plastik sanatının yorumlanmasında büyük önem taşıyan mitoloji ve ikonografik öğelerinin detaylı bir biçimde öğrenciye aktarılarak karşılaşılan eserlerde yeterli yorum gücüne ulaşılması hedeflenmektedir. Yunan ve Roma mitolojisindeki kahramanlar, mitolojik yaratıklar, ve öyküler anlatılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mitoloji, İkonografya ve arkeoloji arasındaki ilişkiyi tam olarak anlayabilme
2Homeros ve Hesiodos ile eserleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
3Troia savaşı ile ilgili betimlemeleri konusuyla birlikte tanıma
4Mitolojik tanrı, tanrıça ve yarı tanrıları tanıyarak atribütlerini bilme
5Belirli Mitolojik sahnelerdeki betimleme farklılığını açıklayabilme
6Denizli ve çevresinde görülen mitolojik sahnelerin konusunu bilip, olayı anlama
7Kazılarda bulunan farklı alanlardaki mitolojik sahneler ile ilgili yorum yapabilme
8Mitolojik konuları ve bunların yapılma nedenlerini günümüz insanının anlayabileceği şekilde açıklama ve yorumlama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0015 4 4 5  
ÖK 002 44      
ÖK 003 4 3 2  5
ÖK 0044 5 4  5 
ÖK 005 4      5
ÖK 0065  4 5  5
ÖK 007  4 5 54 
ÖK 008 5 5     
Ara Toplam1417171213710915
Katkı222221112

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15345
Ödevler3515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1BİLGE YILMAZ KOLANCI
Detay 2019-2020 Güz1FAHRİYE BAYRAM
Detay 2018-2019 Güz1FAHRİYE BAYRAM
Detay 2017-2018 Güz1FAHRİYE BAYRAM
Detay 2016-2017 Bahar1FAHRİYE BAYRAM
Detay 2016-2017 Güz1FAHRİYE BAYRAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ARK 517 MİTOLOJİ VE IKONOGRAFYA I 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. BİLGE YILMAZ KOLANCI bilgey@pau.edu.tr İTBF AB108 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Dersin amacı; mitoloji, ikonografya ve arkeoloji arasındaki ilişkiyi anlayabilmektir. Dersin hedefleri; Homeros ve Hesiodos ile eserleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, Troia savaşı ile ilgili betimlemeleri konusuyla birlikte tanıma, mitolojik konuları ve bunların yapılma nedenlerini günümüz insanının anlayabileceği şekilde açıklama ve yorumlamaktır.
İçerik Seramik ve plastik sanatının yorumlanmasında büyük önem taşıyan mitoloji ve ikonografik öğelerinin detaylı bir biçimde öğrenciye aktarılarak karşılaşılan eserlerde yeterli yorum gücüne ulaşılması hedeflenmektedir. Yunan ve Roma mitolojisindeki kahramanlar, mitolojik yaratıklar, ve öyküler anlatılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tevrat hakkında genel bilgi
2 Tekvin sahneleri
3 Çıkış sahneleri
4 Leviler, Sayılar, Tesniye sahneleri
5 Yeşu sahneleri
6 I.-II. Samuel sahneleri
7 I. Krallar sahneleri
8 II. Krallar sahneleri
9 Tarihler sahneleri
10 Ara Sınav
11 Peygamberler sahneleri
12 Peygamberler sahneleri
13 Peygamberler sahneleri
14 Peygamberler sahneleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Batuk, C., “Âdem ve Havva’nın Kitabı: Eski Ahit Apokrifasında Âdem ve Havva’nın Hayatı”, Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. V, S. 10, 2006, s. 51-96.Türkçe
Charlesworth J. H., “Eski Ahit’in Apokrif Kitapları”, (Çev. M.Tarakcı), Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C: 12, Sayı: 2, 2003, s. 385-411.Türkçe
Çığ, M. İ., Kur’an, İncil ve Tevrat’ın Sümer’deki Kökeni, İstanbul, 2005.Türkçe
Demirci, K., “Yahudi Mistisizminin Temel Özellikleri ve Gelişmesi”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt.1, Sayı: 4, 2012, s. 7-18.Türkçe
Gürkan, S. L., “Yahudi ve İslam Kutsal Metinlerinde İnsan’ın Yaratılışı ve Cennet’ten Düşüş“, İslam Araştırmaları Dergisi, S. 9, 2003, s. 1-48.Türkçe
Katar, M., “Tevrat’ın Lut Kıssası Üzerine Bir Araştırma”, AÜÝFD, XLVIII, S. I, 2007, s. 57-76.Türkçe
Turhan Tuna, S., “Tevrat’la Kur’ân’da Kurban Kıssası ve Dalaman’da Bu Kıssanın Sözlü GeleneğeTürkçe
Kitab-ı Mukaddes ve Kur"anTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları