Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 608İLKÖĞRETİMDE GEOMETRİ VE ÖLÇME KAVRAMLARININ YAPILANDIRILMASI3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı ilköğretim ders programında yer alan geometri (geometrik cisimler, şekiller, açılar vb.) ve ölçme konularının kavramsal temellerinin oluşturulmasını sağlamak, kavramsal anlama ve yüksek düzeyli düşünmeyi teşvik eden etkinlikler ile dinamik geometri yazılımları, bilgisayar programları, grafik hesap makineleri gibi teknolojilerin kullanımı odaklı ders içeriklerinin geliştirilmesi ve uygulanmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği İlköğretim ders programında yer alan geometri (geometrik cisimler, şekiller, açılar vb.) ve ölçme konularının kavramsal temellerinin oluşturulması. Kavramsal anlama ve yüksek düzeyli düşünmeyi teşvik eden etkinlikler ile dinamik geometri yazılımları, bilgisayar programları, grafik hesap makineleri gibi teknolojilerin kullanımı odaklı ders içeriklerinin geliştirilmesi ve uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 İlköğretim 6-8. sınıflarda öğretim programında yer alan geometri ve ölçme kavramları arasındaki ilişkileri açıklar.
2Farklı ülkelerin ilköğretim ikinci kademe programlarında yer alan geometri ve ölçme konularını ve öğretimlerini karşılaştırır.
3Farklı geometri kavramları için düşünme düzeylerini açıklar.
4Ölçme kavramlarına yönelik araştırma modeli tasarlar.
5Geometri konularına yönelik araştırma önerir.
6Geometrik kavram, ilişki ve yapıların öğrenimi veya öğretimi üzerine araştırma yapar.
7 Ölçme kavramları üzerinde araştırma yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015             5
ÖK 0025  4          5
ÖK 0035             5
ÖK 004 555          5
ÖK 005 555          5
ÖK 006 555    555   5
ÖK 007 555    555   5
Ara Toplam15202024    101010   35
Katkı233300001110005

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1ASUMAN DUATEPE PAKSU
Detay 2012-2013 Bahar1ASUMAN DUATEPE PAKSU
Detay 2012-2013 Güz1ASUMAN DUATEPE PAKSU
Detay 2011-2012 Bahar1ASUMAN DUATEPE PAKSU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 608 İLKÖĞRETİMDE GEOMETRİ VE ÖLÇME KAVRAMLARININ YAPILANDIRILMASI 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASUMAN DUATEPE PAKSU aduatepe@pau.edu.tr EGT A0228 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı ilköğretim ders programında yer alan geometri (geometrik cisimler, şekiller, açılar vb.) ve ölçme konularının kavramsal temellerinin oluşturulmasını sağlamak, kavramsal anlama ve yüksek düzeyli düşünmeyi teşvik eden etkinlikler ile dinamik geometri yazılımları, bilgisayar programları, grafik hesap makineleri gibi teknolojilerin kullanımı odaklı ders içeriklerinin geliştirilmesi ve uygulanmasını sağlamaktır.
İçerik İlköğretim ders programında yer alan geometri (geometrik cisimler, şekiller, açılar vb.) ve ölçme konularının kavramsal temellerinin oluşturulması. Kavramsal anlama ve yüksek düzeyli düşünmeyi teşvik eden etkinlikler ile dinamik geometri yazılımları, bilgisayar programları, grafik hesap makineleri gibi teknolojilerin kullanımı odaklı ders içeriklerinin geliştirilmesi ve uygulanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 6-8. sınıflarda öğretim programında yer alan geometri kavramları
2 6-8. sınıflarda öğretim programında yer alan ölçme kavramları
3 İlköğretim 6-8. sınıflarda öğretim programında yer alan geometri ve ölçme kavramları arasındaki ilişkiler
4 Piaget'ye göre çocuklarda uzamı kavrayışları
5 Piaget'ye göre çocuklarda geometriyi kavrayışları
6 van Hiele geometri düşünme düzeyleri
7 van Hiele geometri düşünme düzeyleri üzerine çalışmalar
8 Van Hiele Geometrik düşünme kuramına göre tanım
9 Van Hiele Geometrik düşünme kuramına göre hiyerarşik sınıf ilişkileri
10 Van Hiele Geometrik düşünme kuramına çerçevesinde tanım ve hiyerarşik sınıf ilişkilerine yönelik planlanan araştırma önerisi sunumu
11 Ders kapsamında yapılan araştırmada veri analizi Öğrencilerin veri toplama süreçlerinin değerlendirilmesi
12 Ders kapsamında yapılan araştırmada veri analizi Öğrencilerin veri toplama süreçlerinin değerlendirilmesi
13 Ders kapsamında yapılan araştırmada bulguların yorumlanması Öğrencilerin veri analizi süreçlerinin değerlendirilmesi
14 Ders kapsamında yapılan araştırmada bulguların yorumlanması Öğrencilerin veri analizi süreçlerinin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Piaget J., & Inhelder, B. (1956). The Child's Conception of Space. London. Routledge. Türkçe
Fuys, D., Geddes, D., & Tischler, R. (1988). The van Hiele Model of Thinking in Geometry among Adolescents. Journal for Research in Mathematics Education, Monograph Number 3, Reston, Va. NCTM. 7Türkçe
van Hiele, P. M. (1986) Structure and Insight: a theory of mathematics education (Orlando: Academic Press).Türkçe
Piaget J., & Inhelder, B. (1960). The Child's Conception of Geometry New York: Basic Books, Inc.,Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları