Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 616KARŞILAŞTIRMALI İLKÖĞRETİM3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türkiye'deki ilköğretim sistemi ile Dünya ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırmak
Ders İçeriği Türkiye’de ilköğretim (amacı, ilkeleri, süresi, yöneltme, verimlilik ve etkililik, öğretmen yetiştirme), Asya ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Suriye, Irak, İran, Hindistan, Rusya, Çin, Japonya), Avrupa ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Yunanistan, Bulgaristan, Almanya, Fransa, İtalya, İsviçre, İspanya, Portekiz İngiltere), Afrika ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Mısır, Cezayir, Tunus, Güney Afrika), Amerika ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Kanada, ABD, Meksika, Brezilya, Arjantin), Avustralya ve Yeni Zelanda’daki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkiyede ilköğretimin amacı
2Türkiyede ilköğretimin sorunları
3Türkiyede ilköğretimin tarihsel gelişimi
4Asya kıtası ülkeleri ile Türkiyedeki ilköğretim sitemlerinin karşılaştırılması
5Avrupa kıtası ülkeleri ile Türkiyedeki ilköğretim sitemlerinin karşılaştırılması
6Afrika kıtası ülkeleri ile Türkiyedeki ilköğretim sitemlerinin karşılaştırılması
7Amerika kıtası ülkeleri ile Türkiyedeki ilköğretim sitemlerinin karşılaştırılması
8Kıtalararası ilköğretim sistemelerinin karşılaştırılması
9Dünyada ilköğretime genel bir bakış
10Gelecekte ilköğretimde olası gelişmeler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001 244345 5443454
ÖK 002122242444 545 5
ÖK 003224 35 5544422 
ÖK 00444425 4434   44
ÖK 005 524 452 444455
ÖK 0062 44243525 5554
ÖK 00713244 555454 44
ÖK 0083432 5544 4 44 
ÖK 009 44422 2 54445 
ÖK 01023 4 44 5434 4 
Ara Toplam152929302330353133343332283826
Katkı233323433333343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2015-2016 Bahar1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2014-2015 Bahar1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2013-2014 Bahar1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2012-2013 Güz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2011-2012 Bahar1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2011-2012 Güz1HÜSEYİN KIRAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 616 KARŞILAŞTIRMALI İLKÖĞRETİM 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜSEYİN KIRAN hkiran@pau.edu.tr EGT A0246 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türkiye'deki ilköğretim sistemi ile Dünya ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırmak
İçerik Türkiye’de ilköğretim (amacı, ilkeleri, süresi, yöneltme, verimlilik ve etkililik, öğretmen yetiştirme), Asya ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Suriye, Irak, İran, Hindistan, Rusya, Çin, Japonya), Avrupa ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Yunanistan, Bulgaristan, Almanya, Fransa, İtalya, İsviçre, İspanya, Portekiz İngiltere), Afrika ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Mısır, Cezayir, Tunus, Güney Afrika), Amerika ülkelerindeki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması (Kanada, ABD, Meksika, Brezilya, Arjantin), Avustralya ve Yeni Zelanda’daki ilköğretimin Türkiye ile karşılaştırılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları