Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 621MATEMATİKSEL DÜŞÜNME VE ÖĞRENME ÜZERİNE TEORİLER VE ARAŞTIRMALAR3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Matematiksel düşünme ve öğrenme üzerine geliştirilen teorilerin temel ilke ve özelliklerini kavramak; bu teorilerin matematik eğitimindeki uygulamalarını tartışmaktır.
Ders İçeriği Matematikte klasik ve çağdaş öğrenme teorileri. Okul öncesinden 8. sınıfa öğrencilerin matematiksel düşünme süreçleri. Matematik eğitimi araştırmalarının sınıf içi uygulamalara yönelik sonuçları ve önerileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiksel düşünme ve öğrenme teorilerini açıklar.
2Matematiksel düşünme süreçleri üzerine yapılmış araştırmaları inceler.
3Matematiksel bilgi ve kavramların oluşumunu farklı yaklaşımlara göre değerlendirir.
4Teknolojik gelişmelerin matematiksel düşünme ve öğrenme üzerindeki etkilerini yorumlar.
5 Matematiksel düşünme ve öğrenmeyi teşvik edecek yenilikçi öğretim uygulamalarını değerlendirir.
6Matematiksel düşünme ve öğrenmeyi teşvik edecek öğretim uygulamaları tasarlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001 5             
ÖK 002 5             
ÖK 003 5            5
ÖK 004 5     5   4  5
ÖK 005 5            5
ÖK 00645     4      5
Ara Toplam430     9   4  20
Katkı150000020001003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları