Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 619İLKÖĞRETİMDE SAYILAR VE CEBİR KAVRAMLARININ YAPILANDIRILMASI3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İlköğretim düzeyindeki sayılar ve cebir kavramlarının epistemolojik yapılarının ve bu kavramların daha üst düzey özelliklerinin de incelenmesi yolu ile öğrencilerin alan uzmanlık bilgilerini içselleştirmelerini ve bu konular ile ilişkili özgün ders içeriği geliştirebilmelerini sağlamak.
Ders İçeriği İlköğretim ders programında yer alan sayılar ve cebir konularının kavramsal temellerinin oluşturulması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim programında yer alan sayılar ve cebir kavramlarının gelişimindeki epistemolojik sebepleri açıklar.
2Sayılar ve cebir kavramları hakkında doğru informal görüşler ve tanımlamalar üretir.
3Sayılar ve cebir kavramlarının formalize edilme süreçlerini kavrar ve uygular.
4Sayılar ve cebir kavramlarını özgün durumlarda doğru bir şekilde kullanır
5Sayılar ve cebir kavramlarının ilköğretim öğrencileri tarafından yapılandırılmalarını sağlayan özgün etkinlikler üretir.
6Sayılar ve cebir kavramlarının öğretimi üzerine araştırma yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 00155 4           
ÖK 00255 45  3       
ÖK 00355 4   3       
ÖK 00455 4   3  4  5 
ÖK 00555 4 433    55 
ÖK 006  5554335545535
Ara Toplam2525525108615558510135
Katkı441421131111221

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1TOLGA KABACA
Detay 2014-2015 Güz1TOLGA KABACA
Detay 2012-2013 Bahar1TOLGA KABACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 619 İLKÖĞRETİMDE SAYILAR VE CEBİR KAVRAMLARININ YAPILANDIRILMASI 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
EGT A0226 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç İlköğretim düzeyindeki sayılar ve cebir kavramlarının epistemolojik yapılarının ve bu kavramların daha üst düzey özelliklerinin de incelenmesi yolu ile öğrencilerin alan uzmanlık bilgilerini içselleştirmelerini ve bu konular ile ilişkili özgün ders içeriği geliştirebilmelerini sağlamak.
İçerik İlköğretim ders programında yer alan sayılar ve cebir konularının kavramsal temellerinin oluşturulması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sayı, taban, basamak kavramlarının gelişimi
2 Rasyonel - irrasyonel sayı ayrımı, kesir - rasyonel sayı ilişkisi
3 4 işlem ile ilgili rutin prosedür haricindeki teknikler (tarihten örnekler)
4 bölme işleminin farklı temsilleri, rasyonel sayılarda bölme
5 ondalık sayı mı? ondalık gösterim
6 Kardinalite kavramı, sayılabilir ve sayılamaz sonsuzluk
7 Doğal sayıların inşaasın, tamsayıların inşaası
8 tamsayılarda işlemlerin modellenmesi
9 ARASINAV
10 Cebire olan ihtiyacın kökeni
11 denklem-özdeşlik farkı, denklem için modeller
12 grafik temsillerin önemi, eşitsizlik (bir ve iki bilinmeyenliler için kayıtlar)
13 çarpanlara ayırma modellemeleri ve soyutlama
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tanımları ve Tarihsel gelişimleri ile matematiksel kavramlarTürkçe
Temel Matematik kavramlarının künyesiTürkçe
Historical topics for Mathematics classroomEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları