Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 611ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili standartları ve süreç becerilerini anlamalarını, çağdaş matematik ve fen eğitimine yönelik yaklaşımları açıklamaları ve matematik ve fen eğitimi ilgili yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Ders İçeriği Matematiksel düşüncenin erken çocukluk dönemindeki gelişimini inceleme, erken çocukluk döneminde matematiksel bilginin gelişiminde sosyo-kültürel etkileri bilimsel çalışmalar çerçevesinde tartışma, Matematikle ilgili müdahale çalışmalarını inceleme ve müdahale programları hazırlama, nitelikli erken çocukluk dönemindeki matematik ve fen eğitimi ile ilişkili standartları karşılaştırma, erken çocukluk dönemindeki matematik ve fen öğreniminin bilimsel çalışma yöntemlerini inceleme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde matematiksel düşünceyle ilgili kuramları açıklar
2Erken çocukluk döneminde temel matematik içeriğini tanımlar
3Matematiksel süreçleri kavrar.
4Araştırma temelli matematik programlarını inceleyerek tartışır.
5Erken çocukluk döneminde fen eğitimi ile ilişkili öğrenmede ve öğretimde son gelişmeleri tanımlar
6Erken çocukluk döneminde 5E Öğretim Modelinin uygulanmasını ve bilimsel süreç becerilerini açıklar
7Erken çocuklukta “sorgulama” yoluyla fen öğrenimini açıklar.
8Erken çocukluk döneminde fen ve matematik ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirir
9Erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili bilimsel çalışmalara yönelik değerlendirme raporlarını yazma ve sunma becerileri gelişir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 00145  5   55 5   
ÖK 00245  5  3   55  
ÖK 00335         5   
ÖK 00455             
ÖK 0055           5  
ÖK 006 5  5          
ÖK 007 4  5          
ÖK 008 5 55  5 5 5   
ÖK 009 5     4 5 44  
Ara Toplam2139 525  12515 2414  
Katkı240130011203200

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2015-2016 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2012-2013 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2011-2012 Güz1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 611 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0140 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili standartları ve süreç becerilerini anlamalarını, çağdaş matematik ve fen eğitimine yönelik yaklaşımları açıklamaları ve matematik ve fen eğitimi ilgili yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
İçerik Matematiksel düşüncenin erken çocukluk dönemindeki gelişimini inceleme, erken çocukluk döneminde matematiksel bilginin gelişiminde sosyo-kültürel etkileri bilimsel çalışmalar çerçevesinde tartışma, Matematikle ilgili müdahale çalışmalarını inceleme ve müdahale programları hazırlama, nitelikli erken çocukluk dönemindeki matematik ve fen eğitimi ile ilişkili standartları karşılaştırma, erken çocukluk dönemindeki matematik ve fen öğreniminin bilimsel çalışma yöntemlerini inceleme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken çocuklukta matematik: İyi bir başlangıcı teşvik etmek Gelişimle bağdaşan erken çocukluk matematik eğitimi nedir?
2 Matematiksel düşünceyle ilgili kuramlar
3 Erken çocuklukta temel matematik içeriği
4 Matematiksel süreçler
5 Standartlar, program, Öğretim ve Değerlendirme ile ilgili bilimsel araştırmalar: Etkili matematik öğretimi ile ilgili araştırmalar
6 Erken çocuklukta matematik eğitimi: Öğrenme ortamı ve Program-araştırma temeli matematik programları
7 “Yapı taşları: Yenilikçi teknoloji tabanlı program”
8 Ara sınav
9 Fende, öğrenmede ve öğretimde son gelişmeler
10 Erken çocuklukta beyin gelişimi
11 5E Öğretim Modeli-Robert Bybee
12 Erken çocuklukta bilimsel süreç becerileri
13 Erken çocuklukta bilimsel süreç becerileri
14 Anasınıfında “sorgulama” yoluyla fen’i öğrenme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ginsburg, H.P., A. Klein, & Starkey, P. (1998). The development of children’s mathematical thinking: English
Saracho, O. & Spodek, B. (2008). Contemporary perspectives on mathematics in early childhood education.English
Starkey, P., Klein, A. & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children’s mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention. Early Childhood Research Quarterly, 19, 99–120.English
Ginsburg, H.P., A. Klein, & Starkey, P. (1998). The development of children’s mathematical thinking: English
Saracho, O. & Spodek, B. (2008). Contemporary perspectives on mathematics in early childhood education.English
Starkey, P., Klein, A. & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children’s mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention. Early Childhood Research Quarterly, 19, 99–120.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları