Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 539SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI İNCELEMELERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihçesi, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim programlarını tanıma, Program türleri, program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirme süreci, program geliştirmede yeni yaklaşımlar, ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler programları ve bu programların değerlendirilerek karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Birey ve Kimlik, Kültür ve Miras, İnsanlar, Yerler ve Çevreler, Üretim, Dağıtım ve Tüketim, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Gruplar, Kurumlar, Sosyal örgütler, Güç, Yönetim ve Toplum, Küresel Bağlantılar gibi konular yer almaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sosyal Bilgiler Eğitiminde Program geliştirmenin kuramsal temellerini tanımlar.
2Sosyal Bilgiler programlarının temel öğelerini açıklar.
3Sosyal Bilgiler Program geliştirme modellerini yorumlar.
4Sosyal Bilgiler Program geliştirme sürecini yorumlar.
5Sosyal Bilgiler Program geliştirmede yeni yaklaşımları formüle eder.
6Sosyal Bilgiler öğretiminde bilişim teknolojilerini kullanarak program tasarısı planlayabilir.
7Sosyal bilgiler programlarını değerlendirebilir.
8Sosyal Bilgiler ile ilgili Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını yorumlar.
9Sosyal Bilgiler eğitimi programı hazırlarken işbirliğine dayalı çalışılabilir.
10Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili alternatif program yaklaşımları geliştirir.
11Sosyal Bilgiler eğitimi programları üzerine eleştiri yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0015      5   
ÖK 0025          
ÖK 00335         
ÖK 00435         
ÖK 005    5      
ÖK 006  5 5   5  
ÖK 007 5         
ÖK 008 5   5    5
ÖK 009   5  5   4
ÖK 010    5    4 
ÖK 011 5         
Ara Toplam16255515555549
Katkı12001000001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1FİSUN BOZKURT OURİLA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 539 SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI İNCELEMELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FİSUN BOZKURT OURİLA fisunbozkurt@pau.edu.tr EGT A0128 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihçesi, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim programlarını tanıma, Program türleri, program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirme süreci, program geliştirmede yeni yaklaşımlar, ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler programları ve bu programların değerlendirilerek karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik Birey ve Kimlik, Kültür ve Miras, İnsanlar, Yerler ve Çevreler, Üretim, Dağıtım ve Tüketim, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Gruplar, Kurumlar, Sosyal örgütler, Güç, Yönetim ve Toplum, Küresel Bağlantılar gibi konular yer almaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma
2 Ders Planının Yapılması, Program Geliştirmede Temel Kavramlar
3 Program Geliştirme Süreci
4 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Tarihi temeller, psikolojik temeller, felsefi temeller, toplumsal temeller
5 Program Geliştirme Modelleri Taba Modeli Tyler Modeli Taba-Tyler Modeli
6 Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımları Konu Merkezli Yaklaşım Birey Merkezli Yaklaşım Sorun Merkezli Yaklaşım
7 Program Geliştirme Grupları İhtiyaç Saptama Yaklaşımları İhtiyaç Saptama Teknikleri
8 Ara Sınav
9 Hedefler Hedeflerin nitelikleri Hedeflerin Dikey Boyutta Sıralanması Hedef Belirleme Süreci Hedeflerin Sınıflanması (Bilişsel-Duyuşsal-Devinişsel)
10 İçerik Düzenleme Yaklaşımları Doğrusal yaklaşım Sarmal yaklaşım Modüler yaklaşım Piramitsel yaklaşım Çekirdek yaklaşım Konu Ağı-Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Merkezli yaklaşım
11 Eğitim/Öğretme Durumlarını Düzenleme
12 Eğitim/Öğretme Durumlarını Düzenleme
13 Sınama Durumları, Öğretimin Değerlendirilmesi
14 Dönemin değerlendirilmesi, eksikliklerin tamamlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık , 7. Basım.Türkçe
• Ertürk, S. (1994).Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 8.baskıTürkçe
• Erden, M.(1993).Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yaınları No:6Türkçe
• Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları Türkçe
• Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Alkım Kitapçılık YayıncılıkTürkçe
• Joyce, B. & M. Weıl (1996). Models of Teaching. Boston: A Simon & Schuster CompanyTürkçe
• Novak, J.D. & D. B. Gowin (1998). Learning How to Learn, Australia, Cambridge Universty PresTürkçe
• Oliva, P. F. (1988) Developing the Curriculum. Second Edition. Boston:Scott, Foresman and CompanyTürkçe
• Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. 1988Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları