Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 607İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen eğitiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları inceleyerek öğrencilere uygulamalı etkinlikler yoluyla gerek hizmet öncesi gerekse hizmetiçi bağlamlarında İngilizce öğretmen eğitimi ve mesleki gelişiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak, onları kullanarak uygulamalar yaptırmak ve kendi yaklaşımlarını oluşturmada bilinç ve deneyim kazandırmaktır.
Ders İçeriği Bu bağlamda, işbirlikli öğretmen eğitimi, Uygulama odaklı öğretmen eğitimi, Mentor gözetiminde öğretmen eğitimi, Klinik Süpervizyon (Bireysel Yönlendirme) yoluyla öğretmen eğitimi, Eylem Araştırması yoluyla öğretmen eğitimi, Sınıfiçi araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi gibi yaklaşımlar ele alınıp irdelenecek, tartışılacak ve çeşitli uygulamalarla öğrencilerin deneyimleri yansıtmalı olarak paylaşılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, İngilizce öğretmeni yetiştirme alanında güncel bilgiyi açıklar.
2Türkiye'de ve dünyada öğrenim kuramları ve dil öğretim yöntemleri bağlamında öğretmen rollerini analiz eder ve tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155523243453434
ÖK 00255523255553555
Ara Toplam101010464989106989
Katkı55523254553545

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler71070
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)7642
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1TURAN PAKER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 607 İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 İngilizce 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TURAN PAKER tpaker@pau.edu.tr EGT A0331-06 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen eğitiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları inceleyerek öğrencilere uygulamalı etkinlikler yoluyla gerek hizmet öncesi gerekse hizmetiçi bağlamlarında İngilizce öğretmen eğitimi ve mesleki gelişiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak, onları kullanarak uygulamalar yaptırmak ve kendi yaklaşımlarını oluşturmada bilinç ve deneyim kazandırmaktır.
İçerik Bu bağlamda, işbirlikli öğretmen eğitimi, Uygulama odaklı öğretmen eğitimi, Mentor gözetiminde öğretmen eğitimi, Klinik Süpervizyon (Bireysel Yönlendirme) yoluyla öğretmen eğitimi, Eylem Araştırması yoluyla öğretmen eğitimi, Sınıfiçi araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi gibi yaklaşımlar ele alınıp irdelenecek, tartışılacak ve çeşitli uygulamalarla öğrencilerin deneyimleri yansıtmalı olarak paylaşılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul temelli öğretmen eğitiminin tarihi
2 İkinci dil eğitiminin alanı İkinci dil öğretmen eğitiminde yaklaşımlar, eğilimler
3 Öğretmen eğitimi: çağdaş modeller
4 İkinci Dil Öğretmen eğitiminde pedagojik bilgi, İkinci Dil Öğretmen eğitiminde eğitim programları, İkinci dil edinimi ve öğretmen eğitimi Öğretmen eğitiminde söylemler
5 Öğretmen eğitiminde öğrenme ve öğretim türleri
6 Kuram ve uygulamayı ilişkilendirme: Yansıtmalı model Sınıfiçi araştırmasında yaklaşımlar
7 Schön'ün yaklaşımı, Dewey'in yaklaşımı Yansıtma: öğretim ortamlarında düşünme ve bilme
8 Öğretmenin öğrenme sürecinde kimlik, bilinç ve deneyimin rolü
9 Öğretmen eğitiminde işbirlikli öğrenme
10 Süpervizyon ve pratik uygulamalar
11 Öğretmen eğitiminde mentörlük: Mentorun rolü, sorumlulukları Mentörlük modelleri
12 Öğretmen eğitiminde bağlamlar Sınıfta öğrenme ve öğretme süreçleri Okul odaklı deneyim Teknoloji ve öğretmen eğitimi
13 Mesleki gelişim; sınıf araştırması, eylem araştırması uygulamaları
14 Öğretimde kişisel kuramlar Dönemin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Burns, A., and Richards, J. C. (2009). The Cambridge guide to second language teacher education. USA: Cambridge University Press. English
Fish, D. (1995). Quality mentoring for student teachers: A principled approach to practice. London: David Fulton.English
Richards, J.C., and Nunan, D. (1990). Second language teacher education. USA: Cambridge University Press. English
Roberts, J. (1998). Language teacher education. London: Arnold.English
Tomlinson, P. (1995). Understanding mentoring: Reflective strategies for school-based teacher preparation. GB: Biddles Limited, Guilfoerd and King’s Lynn.English
Bartels, N. (2005). (ed.). Applied linguistics and language teacher education. New York: Springer.English
Brown, j. D., & Coombe, C. (2015). The Cambridge guide to: Research in teaching and learning.UK: Cambridge University Press.English
Edge, J. and Mann, S. (eds.). (2013). Innovations in pre-service education and training for English language teachers. London: British Council. www.britishcouncil.orgEnglish
Freeman, D. (2016). Educating second language teachers. China: Oxford University press.English
Hui, M.F. and Grossman, D. L. (eds.) (2008). Improving Teacher Education through Action Research. London: Routledge. English
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to postmethod, USA: New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.English
Nunan, D., & Bailey, K.M. (2009). Exploring second language classroom research: A comprehensive guide. Canada: Heinle Cengage Learning. English
Taggart, G. L. and Wilson, A. (2005). Promoting reflective thinking in teachers: 50 action strategies. California, Thousand Oaks: Corwin Press.English
Wright, T. (2010). Second language teacher education: Review of recent research on practice. Language Teaching, 43(3), 259–296. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları