Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 566İLKOKULA HAZIROLUŞ VE İLKOKUL PROGRAMLARINA UYUM 3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, 2013 Okul öncesi eğitim programıyla İlkokul ders programlarını temel özellikleri açısından karşılaştırabilmesi, İlkokula hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri sınıflayıp örnekleriyle açıklayabilmesi, Okulöncesi dönem çocuklarının ilkokula hazırbulunuşluğunu değerlendirme yöntemlerinin açıklayabilmesi, İlkokula uyum sorunu ve çözüm önerilerini içeren rapor hazırlayabilmesi, İlkokula hazıroluş yeterliklerini geliştirmeye yönelik etkinlik örneklerini hazırlayabilmesi, Okul Öncesi eğitimin ilköğretime entegrasyonu konusunda rapor hazırlayabilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği 1. Okul Öncesi Eğitimin Çocuğun Yaşamındaki Yeri ve Önemi. 2. İlkokul Eğitiminin Çocuğun Yaşamındaki Yeri ve Önemi. 3. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Temel Özellikleri. 4. İlkokul Programlarının Temel Özellikleri. 5. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Aylara göre Gelişim Özellikleri. 6. İlkokula Hazıroluş ve Okul Olgunluğu. 7. İlkokula Hazırbulunuşluğu Etkileyen Faktörler. 8. İlkokula Uyumda Aile Okul ve Öğretmen Etkisi. 9. Çocuğun Okula Hazıroluşunu Değerlendirme Yöntemleri. 10. İlkokul Türkçe ve Okuma Yazma Programı. 11. İlkokul Matematik ve Fen Bilimleri Programı. 12. İlkokul Oyun ve Hareket, Müzik, Görsel Sanatlar Ders Programları. 13. İlkokula Hazırlık Çalışmaları ( Etkinlik Örnekleri ). 14. Okulöncesi Eğitimin İlkokul Programlarına Entegrasyonuna Yönelik Öneriler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretime hazırlıkta okul öncesi eğitim programlarının ve ilkokul programlarınının temel özelliklerinin farkında olur.
2İlkokula hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri sınıflayıp örnekleriyle açıklayabilir.
3Okulöncesi dönem çocuklarının ilkokula hazırbulunuşluğunu değerlendirme yöntemlerinin açıklayabilir
4İlkokula uyum sorunu ve çözüm önerilerini içeren rapor hazırlar.
5Okul Öncesi eğitimin ilköğretime entegrasyonu konusunda rapor hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0014235421
ÖK 0025324154
ÖK 0035324512
ÖK 0041254543
ÖK 0055423542
Ara Toplam20141420201612
Katkı4334432

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1İZZET BAKİ KARAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 566 İLKOKULA HAZIROLUŞ VE İLKOKUL PROGRAMLARINA UYUM 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İZZET BAKİ KARAOĞLU ibkaraoglu@pau.edu.tr EGT A0137 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste öğrencilerin, 2013 Okul öncesi eğitim programıyla İlkokul ders programlarını temel özellikleri açısından karşılaştırabilmesi, İlkokula hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri sınıflayıp örnekleriyle açıklayabilmesi, Okulöncesi dönem çocuklarının ilkokula hazırbulunuşluğunu değerlendirme yöntemlerinin açıklayabilmesi, İlkokula uyum sorunu ve çözüm önerilerini içeren rapor hazırlayabilmesi, İlkokula hazıroluş yeterliklerini geliştirmeye yönelik etkinlik örneklerini hazırlayabilmesi, Okul Öncesi eğitimin ilköğretime entegrasyonu konusunda rapor hazırlayabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik 1. Okul Öncesi Eğitimin Çocuğun Yaşamındaki Yeri ve Önemi. 2. İlkokul Eğitiminin Çocuğun Yaşamındaki Yeri ve Önemi. 3. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Temel Özellikleri. 4. İlkokul Programlarının Temel Özellikleri. 5. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Aylara göre Gelişim Özellikleri. 6. İlkokula Hazıroluş ve Okul Olgunluğu. 7. İlkokula Hazırbulunuşluğu Etkileyen Faktörler. 8. İlkokula Uyumda Aile Okul ve Öğretmen Etkisi. 9. Çocuğun Okula Hazıroluşunu Değerlendirme Yöntemleri. 10. İlkokul Türkçe ve Okuma Yazma Programı. 11. İlkokul Matematik ve Fen Bilimleri Programı. 12. İlkokul Oyun ve Hareket, Müzik, Görsel Sanatlar Ders Programları. 13. İlkokula Hazırlık Çalışmaları ( Etkinlik Örnekleri ). 14. Okulöncesi Eğitimin İlkokul Programlarına Entegrasyonuna Yönelik Öneriler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul Öncesi Eğitimin Çocuğun Yaşamındaki Yeri ve Önemi.
2 İlkokul Eğitiminin Çocuğun Yaşamındaki Yeri ve Önemi.
3 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Temel Özellikleri.
4 İlkokul Programlarının Temel Özellikleri.
5 Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Aylara göre Gelişim Özellikleri.
6 İlkokula Hazıroluş ve Okul Olgunluğu.
7 İlkokula Hazırbulunuşluğu Etkileyen Faktörler.
8 İlkokula Uyumda Aile Okul Öğretmen Etkisi.
9 Çocuğun Okula Hazırbulunuşluğunu Değerlendirme Yöntemleri.
10 İlkokul Türkçe ve Okuma Yazma Programı
11 İlkokul Matematik ve Fen Bilimleri Programı
12 İlkokul Oyun Hareket Müzik Görsel Sanatlar Ders Programları
13 İlkokula Hazırlık Çalışmaları ( Etkinlik Örnekleri ).
14 Okulöncesi Eğitimin İlkokul Programlarına Entegrasyonuna Yönelik Öneriler.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1-MEB (2013).2013 Okul Öncesi Eğitim Programı. www.//meb.gov.tr 2- MEB (2019). İlkokul Programları. www.//meb.gov.trTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları