Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 565DIŞ MEKÂNDA EĞİTİM3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Erken çocukluk eğitiminde dış mekanın önemi, dış mekanın etkili şekilde dizayn edilmesi ve bir eğitim ortamı olarak etkin şekilde kullanılması yönünden bilgi ve anlayış geliştirmek; dış mekanda eğitim programları hazırlamak ve uygulamak konusunda yeterlilik kazandırmak.
Ders İçeriği 1. Dış mekanda oyun, öğrenme ve eğitim kavramları 2. Dış mekanda oyunun gelişimsel faydaları 3. Dış mekanda eğitime temel oluşturan teoriler (Yer temelli eğitim, Riskli oyun, sağlayıcılık, dönüştürülebilir nesneler) 4. Dış mekan eğitim ortamlarının düzenlenmesi 5. Dış mekanda eğitimde öğretmenin rolü 6. Dış mekan eğitim programlarının incelenmesi 7. Dış mekan eğitim programı geliştirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dış mekanda eğitim ile ilişkili temel kavramları tanımlar.
2Dış mekanda eğitime temel oluşturan teorileri açıklar.
3Dış mekanda eğitimde öğretmenin rolünü açıklar.
4Dış mekan eğitim programlarına örnekler verir.
5Dış mekan eğitim programı geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0014231544
ÖK 0025345453
ÖK 0034535454
ÖK 0044354521
ÖK 0054135425
Ara Toplam21141820221817
Katkı4344443

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 565 DIŞ MEKÂNDA EĞİTİM 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr EGT A0144 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Erken çocukluk eğitiminde dış mekanın önemi, dış mekanın etkili şekilde dizayn edilmesi ve bir eğitim ortamı olarak etkin şekilde kullanılması yönünden bilgi ve anlayış geliştirmek; dış mekanda eğitim programları hazırlamak ve uygulamak konusunda yeterlilik kazandırmak.
İçerik 1. Dış mekanda oyun, öğrenme ve eğitim kavramları 2. Dış mekanda oyunun gelişimsel faydaları 3. Dış mekanda eğitime temel oluşturan teoriler (Yer temelli eğitim, Riskli oyun, sağlayıcılık, dönüştürülebilir nesneler) 4. Dış mekan eğitim ortamlarının düzenlenmesi 5. Dış mekanda eğitimde öğretmenin rolü 6. Dış mekan eğitim programlarının incelenmesi 7. Dış mekan eğitim programı geliştirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dış mekanda oyun, öğrenme ve eğitim kavramları, Dış mekanda eğitimin tarihsel gelişimi
2 Dış mekanda eğitimin gelişim ve öğrenme açısından faydaları
3 Dış mekanda riskli oyun-tanımı, kategorileri, gelişime etkileri
4 Dış mekanda riskli oyun-yetişkin ve çevrenin rolü, sağlayıcılık kuramı
5 Dış mekan eğitim ortamlarının düzenlenmesi, Dönüştürülebilir Nesneler Teorisi
6 Dış mekan eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve Okul Öncesi Eğitim Programı
7 Dış mekanda öğretmen rolleri
8 Dış mekan odaklı eğitim modelleri-doğa okulları
9 Dış mekan odaklı eğitim modelleri-orman okulu pedagojisi
10 Mekan temelli eğitim
11 Mekan temelli eğitim
12 Okul öncesi eğitim programıyla bütünleştirilmiş dış mekanda eğitim uygulamaları
13 Okul öncesi eğitim programıyla bütünleştirilmiş dış mekanda eğitim uygulamaları
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları