Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 562ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ALAN ARAŞTIRMASI 3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Erken çocukluk eğitiminde alan araştırması dersi öğrencilere araştırma temelli öğretim yapma becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Eğitim ve öğretim sürecinde karşılaşılan sorunları araştırmaya dayalı yöntemlerle çözme ve araştırma sonuçlarını meslektaşlarla profesyonel anlamda paylaşma becerileri bu ders kapsamında ele alınacaktır.
Ders İçeriği 1. Araştırmanın tanımı, önemi ve gerekçesi 2. Araştırma türleri (nitel, nicel, karma) 3. Araştırma aşamaları 4. Nicel araştırma desenleri (tarama, deneysel, ilişkisel) 5. Nitel araştırma desenleri (olgu bilim, kuram oluşturma, durum çalışması, etnografı) 6. Eylem araştırması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Araştırmaya dayalı öğretim planlama ve uygulama becerileri kazanma
2Erken çocukluk eğitimi alanında sık kullanılan araştırma desenleri ve süreçlerini açıklama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0011422355
ÖK 0024225533
Ara Toplam5647888
Katkı3324444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 562 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ALAN ARAŞTIRMASI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NESRİN IŞIKOĞLU nisikoglu@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Erken çocukluk eğitiminde alan araştırması dersi öğrencilere araştırma temelli öğretim yapma becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Eğitim ve öğretim sürecinde karşılaşılan sorunları araştırmaya dayalı yöntemlerle çözme ve araştırma sonuçlarını meslektaşlarla profesyonel anlamda paylaşma becerileri bu ders kapsamında ele alınacaktır.
İçerik 1. Araştırmanın tanımı, önemi ve gerekçesi 2. Araştırma türleri (nitel, nicel, karma) 3. Araştırma aşamaları 4. Nicel araştırma desenleri (tarama, deneysel, ilişkisel) 5. Nitel araştırma desenleri (olgu bilim, kuram oluşturma, durum çalışması, etnografı) 6. Eylem araştırması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı
2 Araştırmanın tanımı, önemi ve gerekçesi
3 Araştırmada planlama
4 Araştırma problemi oluşturma
5 Araştırma türleri (nitel, nicel, karma)
6 Araştırma türleri
7 Örnekleme yöntemleri
8 Araştırmalarda veri toplama yöntemleri
9 Veri analiz yöntemleri
10 Veri analiz yöntemleri
11 Geçerlilik ve güvenirlik yöntemleri
12 Öğretmen eylem araştırması
13 Araştırma önerisi sunumları
14 Araştırma önerisi sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları