Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 575YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM TEMELLİ FEN VE MATEMATİK UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin fen ve matematikle ilgili mevcut bilgi ve becerilerini desteklemek, zenginleştirmek ve amaçlanmaktadır. Öğrencilerin erken çocukluk döneminde fen ve matematik ile ilgili yaklaşımları açıklamaları ve alanda yapılmış olan araştırma sonuçlarını uygulamadaki durumla karşılaştırarak tartışmaları ve kurumlardaki uygulamalarını bu doğrultuda düzenleme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu amaçla dünyada erken çocukluk döneminde fen ve matematik alanındaki standartlar paylaşılacak ve araştırma temelli fen ve matematik programları incelenecektir. Derste kazanılan bilgi ve beceriler temelinde örnek uygulamalar yapılacak ve değerlendirilecektir.
Ders İçeriği 1. Erken çocuklukta fen ve matematiğin önemi, içeriği, okul öncesi eğitim programında fen ve matematik ile ilgili kazanımların incelenmesi 2. Erken çocuklukta fen ve matematik içeriği, okul öncesi eğitim programında fen ve matematik ile ilgili kazanımların incelenmesi 3. Erken çocuklukta fen ve matematik içeriği, okul öncesi eğitim programında fen ve matematik ile ilgili kazanımların incelenmesi 4. Erken çocuklukta fen ve matematik içeriği, okul öncesi eğitim programında fen ve matematik ile ilgili kazanımların incelenmesi 5. Erken çocukluk eğitim sınıflarında fen ve matematik için etkili bir ortamın özellikleri, uygun ve uygun olmayan örneklerin tartışılması 6. Erken çocuklukta fen ve matematik araştırmalardan elde edilen sonuçların mevcut uygulamalarla ilişkilendirilerek tartışılması 7. Bilişsel gelişim (yürütücü işlevler), dil, fen ve matematik becerileri arasındaki ilişki 8. Etkili fen ve matematik öğretimi: Yapılandırmacı yaklaşım 9. Etkili fen ve matematik öğretimi: Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyunun rolü 10. Etkili fen ve matematik öğretimi: Tekerleme, parmak oyunları, şarkılar, çocuk kitapları 11. Etkili fen ve matematik öğretimi: müzeler, doğal ortam, alan gezileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı fen ve matematik etkinlikleri planlar, uygular.
2Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemini açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015555555
ÖK 0024445544
Ara Toplam999101099
Katkı5555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları