Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 569ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE EDEBİYAT UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste çocuk edebiyatı türlerinin tanıtımı, çocuk edebiyatının okuma kültürü edinmedeki rolü ve okul öncesi eğitim programındaki diğer konu alanlarındaki kavramların kazandırılmasındaki rolünün tartışılması. Çocukların Türkçe dil etkinliklerine katılımında ve çocukların kitapları eğlenme ve bilgi kaynağı olarak algılamalarında öğretmenin rolüne ilişkin farkındalık geliştirmek. Öğretmenlerin erken okuryazarlık uygulamaları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmek. Dil gelişimi ile ilgili kuramların açıklanması. Öğretmenlerin çocukların alıcı ve ifade edici dil sorunlarının değerlendirilmesi ve çocuk edebiyatı ürünleri ve etkili okuma teknikleri kullanılarak bu sorunların iyileştirilmesi konusundaki bilgi ve becerilerini desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği 1. Çocuk edebiyatının amacı, önemi, okuma kültürü 2. Dil gelişimi kuramları 3. Çocuklarda dil becerilerinin değerlendirilmesi (alıcı ve ifade edici dil) 4. Çocuk edebiyatı türlerinin tanıtımı(dijital kitaplar, sözcüksüz kitaplar, resimli hikaye kitapları…) 5. Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özellikleri 6. Çocuk edebiyatı araştırmaların incelenmesi ve sonuçların öğretmen, çocuk ve aile bağlamında tartışılması 7. Çocuk edebiyatı ürünlerinin programdaki yeri (fen, matematik, Türkçe dil, Sanat etkinlikleri ile ilişkilendirme) 8. Türkçe dil etkinlikleri uygulama örneklerinin paylaşılması ve tartışılması 9. Zor duygularla başa çıkmada çocuk kitaplarının yeri ve önemi 10. Kitap okuma teknikleri (geleneksel okuma, etkileşimli okuma) 11. Çocuk kütüphaneleri-Okul öncesi eğitim kurumlarında kitap merkezlerinin düzenlenmesi 12. Türkçe dil etkinliklerinde çocuk katılımını arttırma bağlamında öğretmenin rolü 13. Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları 14. Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları 15. Çocuk edebiyatı ve erken okuryazarlık ilişkisi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk edebiyatının amacını ve önemini açıklar
2Dil gelişim kuramlarını bilir
3Çocuk edebiyatının çocuklara sağladığı yararları açıklar
4Çocuk edebiyatı etkinliklerinde öğretmenin rollerini bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0014522355
ÖK 0024225112
ÖK 0035  33 1
ÖK 00454221 3
Ara Toplam18116128611
Katkı5323223

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ATİYE ADAK ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 569 ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE EDEBİYAT UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ATİYE ADAK ÖZDEMİR aadak@pau.edu.tr EGT A0123 EGT A0142 EGT A0232-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste çocuk edebiyatı türlerinin tanıtımı, çocuk edebiyatının okuma kültürü edinmedeki rolü ve okul öncesi eğitim programındaki diğer konu alanlarındaki kavramların kazandırılmasındaki rolünün tartışılması. Çocukların Türkçe dil etkinliklerine katılımında ve çocukların kitapları eğlenme ve bilgi kaynağı olarak algılamalarında öğretmenin rolüne ilişkin farkındalık geliştirmek. Öğretmenlerin erken okuryazarlık uygulamaları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmek. Dil gelişimi ile ilgili kuramların açıklanması. Öğretmenlerin çocukların alıcı ve ifade edici dil sorunlarının değerlendirilmesi ve çocuk edebiyatı ürünleri ve etkili okuma teknikleri kullanılarak bu sorunların iyileştirilmesi konusundaki bilgi ve becerilerini desteklenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik 1. Çocuk edebiyatının amacı, önemi, okuma kültürü 2. Dil gelişimi kuramları 3. Çocuklarda dil becerilerinin değerlendirilmesi (alıcı ve ifade edici dil) 4. Çocuk edebiyatı türlerinin tanıtımı(dijital kitaplar, sözcüksüz kitaplar, resimli hikaye kitapları…) 5. Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin özellikleri 6. Çocuk edebiyatı araştırmaların incelenmesi ve sonuçların öğretmen, çocuk ve aile bağlamında tartışılması 7. Çocuk edebiyatı ürünlerinin programdaki yeri (fen, matematik, Türkçe dil, Sanat etkinlikleri ile ilişkilendirme) 8. Türkçe dil etkinlikleri uygulama örneklerinin paylaşılması ve tartışılması 9. Zor duygularla başa çıkmada çocuk kitaplarının yeri ve önemi 10. Kitap okuma teknikleri (geleneksel okuma, etkileşimli okuma) 11. Çocuk kütüphaneleri-Okul öncesi eğitim kurumlarında kitap merkezlerinin düzenlenmesi 12. Türkçe dil etkinliklerinde çocuk katılımını arttırma bağlamında öğretmenin rolü 13. Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları 14. Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları 15. Çocuk edebiyatı ve erken okuryazarlık ilişkisi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk edebiyatının amacı, önemi ve okuma kültürü
2 Dil gelişimi kuramları ve dil becerileri
3 Çocuk edebiyatı türleri
4 Çocuk edebiyatı ürünlerinde nitelik
5 Çocuk edebiyatı alanındaki araştırma bulgularının tartışılması
6 Çocuk edebiyatı ürünleri, öğrenme ve gelişim ilişkisi
7 Çocuk edebiyatı ürünleri ve erken okuryazarlık
8 Ara sınav
9 Kitap okuma teknikleri (geleneksel okuma, etkileşimli okuma)
10 Çocuk kütüphaneleri-Okul öncesi eğitim kurumlarında kitap merkezlerinin düzenlenmesi
11 Çocuk kütüphaneleri-Okul öncesi eğitim kurumlarında kitap merkezlerinin düzenlenmesi
12 Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları
13 Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları
14 Kitap merkezi düzenleme ve farklı tekniklerle kitap okuma uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları