Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 564GELİŞİM VE ÖĞRENMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi dersi erken çocukluk eğimi öğretmenlerinin gelişimsel değerlendirme becerileri kazanmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Değerlendirme erken çocukluk eğitiminin iyileştirilmesinde, çocukların gelişiminin desteklenmesi ve ailelerin işbirliğinin sağlanmasında kritik öneme sahiptir. Teori ve pratiğin bir arada ele alınacağı bu ders kapsamında çocuklarda gelişimsel değerlendirmeye yönelik olarak araçlar gözlem formları, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, rubrikler, portfolio, dinamik ve oyun temelli değerlendirme gibi alternatif değerlendirme süreçleri ders kapsamında incelenecektir. Standart değerlendirme araçları, program ve öz değerlendirme çalışmaları ders kapsamında yer alacaktır.
Ders İçeriği 1. Değerlendirmenin amaçları ve önemi 2. Gelişimsel değerlendirmenin kuramsal temelleri 3. Çocuklarda gelişim ve öğrenmeyi değerlendirmeye yönelik olarak araçlar 4. Gelişimsel Portfolio 5. Gözlem formları, derecelendirme ölçekleri 6. Kontrol listeleri, sıklık ve süre kayıtları 7. Rubrikler 8. Görüşme teknikleri 9. Standart testler 10. Oyun temelli değerlendirme 11. Dinamik değerlendirme 12. Program değerlendirme 13. Değerlendirme sonuçlarının aile ve ilgilerle paylaşımı
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Gelişimsel değerlendirme yöntem ve tekniklerini eğitimde kullanma
2Gelişimsel değerlendirme araçlarını uygun olarak kullanma becerini kazanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0014523454
ÖK 0025321123
Ara Toplam9844577
Katkı5422344

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1NESRİN IŞIKOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 564 GELİŞİM VE ÖĞRENMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NESRİN IŞIKOĞLU nisikoglu@pau.edu.tr EGT A0139 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi dersi erken çocukluk eğimi öğretmenlerinin gelişimsel değerlendirme becerileri kazanmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Değerlendirme erken çocukluk eğitiminin iyileştirilmesinde, çocukların gelişiminin desteklenmesi ve ailelerin işbirliğinin sağlanmasında kritik öneme sahiptir. Teori ve pratiğin bir arada ele alınacağı bu ders kapsamında çocuklarda gelişimsel değerlendirmeye yönelik olarak araçlar gözlem formları, derecelendirme ölçekleri, kontrol listeleri, rubrikler, portfolio, dinamik ve oyun temelli değerlendirme gibi alternatif değerlendirme süreçleri ders kapsamında incelenecektir. Standart değerlendirme araçları, program ve öz değerlendirme çalışmaları ders kapsamında yer alacaktır.
İçerik 1. Değerlendirmenin amaçları ve önemi 2. Gelişimsel değerlendirmenin kuramsal temelleri 3. Çocuklarda gelişim ve öğrenmeyi değerlendirmeye yönelik olarak araçlar 4. Gelişimsel Portfolio 5. Gözlem formları, derecelendirme ölçekleri 6. Kontrol listeleri, sıklık ve süre kayıtları 7. Rubrikler 8. Görüşme teknikleri 9. Standart testler 10. Oyun temelli değerlendirme 11. Dinamik değerlendirme 12. Program değerlendirme 13. Değerlendirme sonuçlarının aile ve ilgilerle paylaşımı
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanımı
2 Değerlendirmenin amaçları ve önemi
3 Gelişimsel değerlendirmenin kuramsal temelleri
4 Formal değerlendirme araçları
5 Formal değerlendirme araçları
6 Informal değerlendirme araçları
7 Informal değerlendirme araçları
8 Informal değerlendirme araçları
9 Informal değerlendirme araçları
10 Alternatif değerlendirme
11 Alternatif değerlendirme
12 Alternatif değerlendirme
13 Program Değerlendirme
14 Program Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Önder, A. (2014) Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleriTürkçe
Mcafee, O. & Leong, D. J. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi ve desteklenmesi (B. Ekinci Çev. Ed). Ankara: NobelTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları