Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 561OYUN VE SOSYAL YETKİNLİK 3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi dönemde oyun çocukların sosyal gelişiminin en iyi gözlemlendiği bağlamlardan biridir. Bu bakış açısından hareketle bu derste, sosyal yetkinliğin önemi, boyutları, destekleme yolları, oyunda yetişkin rolleri, sosyal, bilişsel ve yapı-inşa oyun aşamalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Oyunun gelişim ve öğrenmedeki rolü, oyunda yetişkin rolleri, serbest oyun ve öğrenme fırsatları, oyun tercihlerinin gözlemi, sosyal yetkinliğin önemi, sosyal yetkinliğin boyutları, sosyal yetkinliğin gelişimini etkileyen faktörler, sosyal yetkinliği geliştirme yolları, sosyal yetkinlik düzeyleri ile ilgili gözlemler ve oyun gelişimi ve değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyunun gelişim ve öğrenmedeki rolünü açıklar.
2Oyun sürecinde yetişkin rollerini tanımlar.
3Sosyal yetkinliğin önemini, boyutlarını ve gelişimini etkileyen faktörleri tanır.
4Sosyal yetkinliği geliştirme yollarını açıklar.
5Oyun çeşitlerini değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0011234455
ÖK 0024451123
ÖK 0034523341
ÖK 0041423341
ÖK 0054512213
Ara Toplam14201313131613
Katkı3433333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 561 OYUN VE SOSYAL YETKİNLİK 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0140 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Okul öncesi dönemde oyun çocukların sosyal gelişiminin en iyi gözlemlendiği bağlamlardan biridir. Bu bakış açısından hareketle bu derste, sosyal yetkinliğin önemi, boyutları, destekleme yolları, oyunda yetişkin rolleri, sosyal, bilişsel ve yapı-inşa oyun aşamalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Oyunun gelişim ve öğrenmedeki rolü, oyunda yetişkin rolleri, serbest oyun ve öğrenme fırsatları, oyun tercihlerinin gözlemi, sosyal yetkinliğin önemi, sosyal yetkinliğin boyutları, sosyal yetkinliğin gelişimini etkileyen faktörler, sosyal yetkinliği geliştirme yolları, sosyal yetkinlik düzeyleri ile ilgili gözlemler ve oyun gelişimi ve değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken çocuklukta oyun
2 Oyun ve teorik bakış açıları
3 Oyunu etkileyen etmenler
4 Sosyal yetkinlik
5 Oyunla ilgili sosyal beceriler
6 Oyunda öğretmen rolleri
7 Oyun ve değerlendirme
8 Ara sınav
9 Oyun ve değerlendirme: Sosyal Bilişsel
10 Oyun ve değerlendirme: Yapı oyunları
11 Oyunun çocuk gelişimine ve öğrenmesine etkileri ile ilgili araştırmalar
12 Çocuk oyunlarına yönelik yetişkin görüşleri ile ilgili araştırmalar
13 Savaş oyunları, saldırganlık ve akran kültürü
14 Okul dışında oyun
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları