Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 629İLK OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ EĞİLİMLER VE TEMEL SORUNLAR 3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı ilk okuma yazma eğitiminin temel konu başlıkları incelemek ve bu alanda karşılaşılan sorunlara ilişkin bir farkındalık yaratarak, çözüm önerileri üretmektir.
Ders İçeriği Bu dersin temel amacı ilk okuma yazma eğitiminin temel konu başlıkları incelemek ve bu alanda karşılaşılan sorunlara ilişkin bir farkındalık yaratarak, çözüm önerileri üretmektir. Bunların yanı sıra 1. sınıf öğrencileri için ilk okuma yazmayı öğrenmede engel teşkil edici durumlar olarak nitelenen konular tartışılır. Bu bağlamda hiperaktif öğrenciler, okul fobisi, öğrencinin görme güçlüğü yaşaması, öğrencinin işitme güçlüğü yaşaması, öğrencinin konuşma bozukluğu yaşaması, ilk okuma yazma sürecinde ebeveynlerin önemi, Türkiye’de zihinsel engelli öğrencilerin ilk okuma yazma eğitimi, ilk okuma yazma sürecinde kaynaştırma eğitimi, ilk okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemler ayrıntılı bir şekilde incelenir. Gelişmiş ülkelerde okul öncesi eğitimde ilk okuma yazma eğitiminin gerçekleşmesine katkısı incelenerek Türkiye’deki uygulamalar ile karşılaştırmalar yapılır. İlk okuma yazma öğretiminde bilimsel çalışma yapmaya aday olan katılımcılar konuya ilişkin yurt dışı ve yurt içi araştırmaları da inceleyerek Türkiye’deki ilk okuma yazma eğitimi sorunlarını gidermeye yönelik, eğitim sürecinde uygulanabilir özgün çözüm önerileri geliştirir ve alana ilişkin bir makale taslağı hazırlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ÖK1. İlk okuma yazma öğretimine ilişkin olarak yapılan çalışmaları bilimsel bir bakış açısı ile inceler.
2ÖK2. İlkokul 1. sınıfa başlayacak bir öğrencinin yaşayacağı olası sağlık sorunlarını açıklar.
3ÖK3. Öğrenme öğretme sürecine ilişkin değerlendirmeler yapar.
4ÖK4. Zihinsel engelli öğrencilerin ilk okuma yazma eğitimi sürecini açıklar.
5ÖK5. İlk okuma yazma öğrenme sürecinde ebeveynlerin rolünü açıklar.
6ÖK6. İlk okuma yazma öğretiminde kaynaştırma öğrencilerinin yeri ve durumunu tartışır.
7ÖK7. İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan çağdaş yöntemleri detaylı bir şekilde bilir.
8ÖK8. Okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma öğrenme üzerindeki etkilerini tartışır.
9ÖK9. Gelişmiş ülkelerin ilk okuma yazma öğretimi programlarını inceler.
10ÖK10. İlk okuma yazma öğretimine yönelik olarak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak bir makale taslağı hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0015   5  55     5 
ÖK 002 5   5   5 5   5
ÖK 003                
ÖK 004  55   5  5 5   
ÖK 005 5   5         5
ÖK 006      5   5   5 
ÖK 0075 5 5   5     5 
ÖK 008                
ÖK 009   5   5 5 5    
ÖK 0105   5 5     5 5 
Ara Toplam15101010151010151010101010 2010
Katkı2111211211111021

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2020-2021 Bahar1FATMA KIRMIZI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 629 İLK OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ EĞİLİMLER VE TEMEL SORUNLAR 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Bu dersin temel amacı ilk okuma yazma eğitiminin temel konu başlıkları incelemek ve bu alanda karşılaşılan sorunlara ilişkin bir farkındalık yaratarak, çözüm önerileri üretmektir.
İçerik Bu dersin temel amacı ilk okuma yazma eğitiminin temel konu başlıkları incelemek ve bu alanda karşılaşılan sorunlara ilişkin bir farkındalık yaratarak, çözüm önerileri üretmektir. Bunların yanı sıra 1. sınıf öğrencileri için ilk okuma yazmayı öğrenmede engel teşkil edici durumlar olarak nitelenen konular tartışılır. Bu bağlamda hiperaktif öğrenciler, okul fobisi, öğrencinin görme güçlüğü yaşaması, öğrencinin işitme güçlüğü yaşaması, öğrencinin konuşma bozukluğu yaşaması, ilk okuma yazma sürecinde ebeveynlerin önemi, Türkiye’de zihinsel engelli öğrencilerin ilk okuma yazma eğitimi, ilk okuma yazma sürecinde kaynaştırma eğitimi, ilk okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemler ayrıntılı bir şekilde incelenir. Gelişmiş ülkelerde okul öncesi eğitimde ilk okuma yazma eğitiminin gerçekleşmesine katkısı incelenerek Türkiye’deki uygulamalar ile karşılaştırmalar yapılır. İlk okuma yazma öğretiminde bilimsel çalışma yapmaya aday olan katılımcılar konuya ilişkin yurt dışı ve yurt içi araştırmaları da inceleyerek Türkiye’deki ilk okuma yazma eğitimi sorunlarını gidermeye yönelik, eğitim sürecinde uygulanabilir özgün çözüm önerileri geliştirir ve alana ilişkin bir makale taslağı hazırlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Tanışma ve dönem içerinde yapılacak etkinliklere ilişkin açıklamalar
2 İlkokuma yazma sürecinde Dünyada ve Türkiye'de kullanılan Yöntemler
3 Okuma ve yazma çalışmalarına hazır oluşlukla ilgili etmenler(takvim yaşı, beyin başatlığı, görsel ayrım, dikkat, el tercihi, yazma hızı, kalem tutuma vb.)
4 Ses temelli cümle yöntemi ve aşamaları, bitişik eğik yazının özellikleri ve dik temel harflerin özellikleri
5 KURBAN BAYRAMI
6 İlkokuma yazma sürecine okumaya ve yazmaya hazırlık çalışmaları ve örnek etkiliklerin sunumu
7 12. haftalık uyum ve hazırlık kitapları ve öğretmen kılavuz kitabının incelenmesi ve örneklerle tanıtımı
8 Arasınav
9 Yetişkinler için ilkokuma yazma çalışmaları
10 Türkçenin iyi konuşulmadığı bölgelerde ilkokuma yazma süreci ve karşılaşılan sorunlar
11 Yurt dışında iki dilli eğitim çalışmaları (Fakülteler, uygulanan programlar vb.)
12 Disleksi (okuma güçlüğü)ve Okuma güçlüğüne yönelik stratejiler
13 Birinci sınıf öğrencilerinin kelime dağarcığının geliştirilmesi Birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi
14 Hazırlanan makalenin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları