Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 627ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; doktora öğrencisinin öğrenme-öğretme sürecindeki yeni yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bunun için öncelikle yeni yüzyılın öngördüğü beceriler hakkında bilgi edinilmesi ve öğrenme-öğretme sürecinde bu becerilerin geliştirilmesinde kullanılabilecek yeni yaklaşımların fark edilmesi sağlanmaktadır. Sonrasında bu yaklaşımların uygulamalarının ayırt edilerek yeni uygulamalar tasarlanması sağlanmaktadır.
Ders İçeriği - 21. yüzyıl becerileri ve gelişimi - Beyin ve öğrenme - Biliş ve üst biliş - Yeni yüzyıl öğrenme-öğretme yaklaşımları (Kuantum, Harmanlanmış,Holistik, Bağlantıcı, vs) - Yeni yaklaşımlara dayalı uygulamalar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11) Öğrenme ve öğretme ile ilgili kavramları tanır.
22) 21. yüzyıl becerilerini tanır.
33) 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminin önemini kavrar.
44) Beyin öğrenme sürecindeki rolünü fark eder.
55) Biliş ve üst bilişi kıyaslar.
66) Öğrenme öğretme sürecindeki yeni yaklaşımları tanır.
77) Öğrenme öğretme sürecindeki yeni yaklaşımların özelliklerini ayırt eder.
88) Öğrenme öğretme sürecindeki yeni yaklaşımların uygulamalarını açıklar.
99) Öğrenme öğretme sürecindeki yeni yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar tasarlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0014               
ÖK 0024               
ÖK 0035               
ÖK 0045            4  
ÖK 0055            4  
ÖK 0065 3   3      3  
ÖK 0075     3      5  
ÖK 0085     4 4  4 5  
ÖK 0095     5      555
Ara Toplam43 3   15 4  4 2655
Katkı5000002000000311

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 627 ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİRSEN DOĞAN bdogan@pau.edu.tr EGT A0243 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı; doktora öğrencisinin öğrenme-öğretme sürecindeki yeni yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bunun için öncelikle yeni yüzyılın öngördüğü beceriler hakkında bilgi edinilmesi ve öğrenme-öğretme sürecinde bu becerilerin geliştirilmesinde kullanılabilecek yeni yaklaşımların fark edilmesi sağlanmaktadır. Sonrasında bu yaklaşımların uygulamalarının ayırt edilerek yeni uygulamalar tasarlanması sağlanmaktadır.
İçerik - 21. yüzyıl becerileri ve gelişimi - Beyin ve öğrenme - Biliş ve üst biliş - Yeni yüzyıl öğrenme-öğretme yaklaşımları (Kuantum, Harmanlanmış,Holistik, Bağlantıcı, vs) - Yeni yaklaşımlara dayalı uygulamalar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması
2 İşbirlikli öğrenme
3 Beyin temelli öğrenme
4 Bireyselleştirilmiş öğretim
5 İnternet tabanlı öğrenme
6 Bilgisayar destekli öğretim
7 Uzaktan eğitim
8 Literatür sunumu
9 Yaratıcı düşünme
10 Yansıtıcı düşünme
11 Eleştirel düşünme
12 Yapılandırmacı yaklaşım
13 Tam öğrenme
14 Taslak programın sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed.). Ankara: PEGEM Akademi.Türkçe
Açıkgöz, K.Ü. (1996), Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.Türkçe
Senemoğlu, Nuray (2002). Gelişim Öğrenme Öğretme. Gazi Kitabevi: AnkaraTürkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları