Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 611İLKOKULLARDA MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Matematik eğitiminde yeni yaklaşımların incelenmesi.
Ders İçeriği Matematik eğitimi araştırmalarında yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımlar, yeni yaklaşım öneren çalışmalar ve kavramsal yaklaşımların incelenmesi. Matematiksel Düşünme. Cebirsel Düşünme. İstatistiksel Akıl Yürütme. Nicel Muhakeme. Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri. Gerçekçi Matematik Eğitimi. Dienes Teorisi. Didaktik Dönüşüm Teorisi. Probleme Dayalı Öğretim. Matematik Öğrenme Güçlüğü.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-1) Examines constructivist and socio-cultural approaches in mathematics education research
22) Matematik eğitiminde yeni yaklaşım öneren çalışmalar ve kavramsal yaklaşımların inceler.
3Matematiksel Düşünmeyi açıklar.
4Cebirsel Düşünmeyi açıklar.
55) İstatistiksel Akıl Yürütmeyi açıklar.
66) Nicel Muhakemeyi açıklar.
77) Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeylerini tanır.
88) Gerçekçi Matematik Eğitimini açıklar.
99) Dienes Teorisini açıklar.
1010) Didaktik Dönüşüm Teorisini açıklar.
1111) Probleme Dayalı Öğretimi açıklar.
1212) Matematik Öğrenme Güçlüğünü açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0015 5   5 5       
ÖK 0025 5   5 5       
ÖK 0035 5   5 5       
ÖK 0045 5   5 5       
ÖK 0055 5   5 5       
ÖK 0065 5   5 5       
ÖK 0075 5   5 5       
ÖK 008                
ÖK 009                
ÖK 010                
ÖK 011                
ÖK 0125 5   5 5       
Ara Toplam40 40   40 40       
Katkı3030003030000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ASUMAN DUATEPE PAKSU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 611 İLKOKULLARDA MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASUMAN DUATEPE PAKSU aduatepe@pau.edu.tr EGT A0228 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Matematik eğitiminde yeni yaklaşımların incelenmesi.
İçerik Matematik eğitimi araştırmalarında yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımlar, yeni yaklaşım öneren çalışmalar ve kavramsal yaklaşımların incelenmesi. Matematiksel Düşünme. Cebirsel Düşünme. İstatistiksel Akıl Yürütme. Nicel Muhakeme. Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri. Gerçekçi Matematik Eğitimi. Dienes Teorisi. Didaktik Dönüşüm Teorisi. Probleme Dayalı Öğretim. Matematik Öğrenme Güçlüğü.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik eğitimi araştırmalarında yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımlar,
2 yeni yaklaşım öneren çalışmalar
3 yeni yaklaşım öneren çalışmalar ve kavramsal yaklaşımların incelenmesi.
4 Matematiksel Düşünme.
5
6 İstatistiksel Akıl Yürütme.
7 Nicel Muhakeme.
8 Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri.
9 Gerçekçi Matematik Eğitimi.
10 Dienes Teorisi.
11 Didaktik Dönüşüm Teorisi.
12 Probleme Dayalı Öğretim.
13 Cebirsel Düşünme.
14 Matematik Öğrenme Güçlüğü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları