Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 620EĞİTİM BİLİMİ FELSEFESİ3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim ve felsefe ilişkisini analiz edebilmektir.
Ders İçeriği Din, bilim, felsefe ilişkisi. Felsefe ve eğitim ilişkisi. Bir bilim olara eğitim’in felsefesi. Eğitimin amaçlarının oluşturulmasında felsefenin yeri ve rolü. Eğitimde program tasarısı modelleri ve eğitim felsefesi: konu merkezli tasarım – öğrenen merkezli tasarım – sorun merkezli tasarım. Eğitim programı öğeleri ve eğitim felsefesi: hedef – içerik – eğitim durumları – sınama durumları ve eğitim felsefesi. Okul ile hayat arasındaki ilişki. Eleştirel pedagoji: Ivan Illich - Paulo Freire – Peter Mclaren. Türk milli eğitiminin felsefi temelleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ÖK1. Eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir. 1.1. Eğitim felsefine ilişkin felsefi kavramları tanımlar 1.2. Eğitim felsefine ilişkin felsefi kavramları örnekler 1.3. Eğitim felsefine ilişkin felsefi kavramları karşılaştırır
2ÖK2. Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. 2.1. Felsefenin işlevlerini açıklar 2.2. Felsefenin türlerini betimler 2.3. Felsefenin bilim, eğitim, din ve ekonomi ilişkilerini özetler
3ÖK3. Eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. 3.1. Temel felsefelerin özelliklerini açıklar 3.2. Eğitim felsefelerinin ilişkilerini yorumlar
4ÖK4. Eğitim felsefelerini analiz edebilir. 4.1. Eğitim felsefelerini karşılaştırır 4.2. Eğitim felsefelerinin temel özelliklerini sorgular
5ÖK5. Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. 5.1. Temel felsefelerin öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerine etkilerini değerlendirir 5.2. Eğitim felsefelerinin öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerine etkilerini değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 00111211 11111 1111
ÖK 00251111111111 1111
ÖK 0035 4442    2     
ÖK 0045 4442    5     
ÖK 0055 4542    5   5 
Ara Toplam2121515147222214 2272
Katkı4033310000300010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ORHAN KUMRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 620 EĞİTİM BİLİMİ FELSEFESİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ORHAN KUMRAL okumral@pau.edu.tr EGT A0213 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim ve felsefe ilişkisini analiz edebilmektir.
İçerik Din, bilim, felsefe ilişkisi. Felsefe ve eğitim ilişkisi. Bir bilim olara eğitim’in felsefesi. Eğitimin amaçlarının oluşturulmasında felsefenin yeri ve rolü. Eğitimde program tasarısı modelleri ve eğitim felsefesi: konu merkezli tasarım – öğrenen merkezli tasarım – sorun merkezli tasarım. Eğitim programı öğeleri ve eğitim felsefesi: hedef – içerik – eğitim durumları – sınama durumları ve eğitim felsefesi. Okul ile hayat arasındaki ilişki. Eleştirel pedagoji: Ivan Illich - Paulo Freire – Peter Mclaren. Türk milli eğitiminin felsefi temelleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş - İçeriğin Oluşturulması
2 Eğitim Bir Bilim midir?
3 Doğuda ve Batıda “İnsan”a Bakış ve Yetiştirilmesi
4 Doğuda ve Batıda “İnsan”a Bakış ve Yetiştirilmesi
5 Türkiye’de ve Batıda Aydınların İnsan ve Eğitim Görüşleri
6 Türkiye’de ve Batıda Aydınların İnsan ve Eğitim Görüşleri
7 Pozitivizm – Post Pozitivizm ve Frankfurt Okulu
8 Eleştirel Pedagoji – Paulo Freire
9 Eleştirel Pedagoji – Ivan Illıch
10 Eleştirel Pedagoji – Peter McLaren
11 Endüstri 4.0 ve Eğitim 4.0
12 Türkiye’deki Siyasi Partilerin Eğitim Hedefleri
13 Türkiye’deki Siyasi Partilerin Eğitim Hedefleri
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları