Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 601EĞİTİMDE NİCEL ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ VE UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bilimsel araştırmanın mantığı, eğitim araştırmalarının önemi, bilgi üretme süreci, deneysel ve deneysel olmayan dizaynlar, veri toplama araçları, araştırma problemleri belirleme, alan yazın taraması yapma ve yazma, etkili bir sunu hazırlama, nicel araştırma tasarımı, evren örnekleme ve örnekleme teknikleri, veri toplama araçları, geçerlik ve güveninirlik, deneysel olmayan araştırma desenleri (betimsel, karşılaştırmalı, korelasyonel ve tarama), deneysel araştırma desenleri, etik, araştırma ve bilim etiği. İstatistikte temel terimler ve özellikleri, frekans dağılımı, ortalama, mod, median, skewness, kurtosis, standart sapma, standart hata, varyasyon, korelasyon ve çeşitleri, normal eğri ve normal dağılım; fen eğitiminden örnekler verilerek hipotezlerin test edilmesi, Chi-Kare, T-testi ve çeşitleri F-testi ve çeşitleri, tek ve çok yönlü varyans analizi, korelasyon ve çok yönlü regresyon, istatistiksel veri analizinde kullanılan paket programlar, SPSS paket programının veri analizinde kullanılması.
Ders İçeriği Bilimsel araştırmanın mantığı, eğitim araştırmalarının önemi, bilgi üretme süreci, deneysel ve deneysel olmayan dizaynlar, veri toplama araçları, araştırma problemleri belirleme, alan yazın taraması yapma ve yazma, etkili bir sunu hazırlama, nicel araştırma tasarımı, evren örnekleme ve örnekleme teknikleri, veri toplama araçları, geçerlik ve güveninirlik, deneysel olmayan araştırma desenleri (betimsel, karşılaştırmalı, korelasyonel ve tarama), deneysel araştırma desenleri, etik, araştırma ve bilim etiği. İstatistikte temel terimler ve özellikleri, frekans dağılımı, ortalama, mod, median, skewness, kurtosis, standart sapma, standart hata, varyasyon, korelasyon ve çeşitleri, normal eğri ve normal dağılım; fen eğitiminden örnekler verilerek hipotezlerin test edilmesi, Chi-Kare, T-testi ve çeşitleri F-testi ve çeşitleri, tek ve çok yönlü varyans analizi, korelasyon ve çok yönlü regresyon, istatistiksel veri analizinde kullanılan paket programlar, SPSS paket programının veri analizinde kullanılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 001                
Ara Toplam                
Katkı0000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1VESİLE ALKAN
Detay 2020-2021 Güz1VESİLE ALKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 601 EĞİTİMDE NİCEL ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ VE UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. VESİLE ALKAN vesile@pau.edu.tr EGT A0224 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bilimsel araştırmanın mantığı, eğitim araştırmalarının önemi, bilgi üretme süreci, deneysel ve deneysel olmayan dizaynlar, veri toplama araçları, araştırma problemleri belirleme, alan yazın taraması yapma ve yazma, etkili bir sunu hazırlama, nicel araştırma tasarımı, evren örnekleme ve örnekleme teknikleri, veri toplama araçları, geçerlik ve güveninirlik, deneysel olmayan araştırma desenleri (betimsel, karşılaştırmalı, korelasyonel ve tarama), deneysel araştırma desenleri, etik, araştırma ve bilim etiği. İstatistikte temel terimler ve özellikleri, frekans dağılımı, ortalama, mod, median, skewness, kurtosis, standart sapma, standart hata, varyasyon, korelasyon ve çeşitleri, normal eğri ve normal dağılım; fen eğitiminden örnekler verilerek hipotezlerin test edilmesi, Chi-Kare, T-testi ve çeşitleri F-testi ve çeşitleri, tek ve çok yönlü varyans analizi, korelasyon ve çok yönlü regresyon, istatistiksel veri analizinde kullanılan paket programlar, SPSS paket programının veri analizinde kullanılması.
İçerik Bilimsel araştırmanın mantığı, eğitim araştırmalarının önemi, bilgi üretme süreci, deneysel ve deneysel olmayan dizaynlar, veri toplama araçları, araştırma problemleri belirleme, alan yazın taraması yapma ve yazma, etkili bir sunu hazırlama, nicel araştırma tasarımı, evren örnekleme ve örnekleme teknikleri, veri toplama araçları, geçerlik ve güveninirlik, deneysel olmayan araştırma desenleri (betimsel, karşılaştırmalı, korelasyonel ve tarama), deneysel araştırma desenleri, etik, araştırma ve bilim etiği. İstatistikte temel terimler ve özellikleri, frekans dağılımı, ortalama, mod, median, skewness, kurtosis, standart sapma, standart hata, varyasyon, korelasyon ve çeşitleri, normal eğri ve normal dağılım; fen eğitiminden örnekler verilerek hipotezlerin test edilmesi, Chi-Kare, T-testi ve çeşitleri F-testi ve çeşitleri, tek ve çok yönlü varyans analizi, korelasyon ve çok yönlü regresyon, istatistiksel veri analizinde kullanılan paket programlar, SPSS paket programının veri analizinde kullanılması.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları