Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 624ÖĞRETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI: KURAM VE UYGULAMA 3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar ve öğretim ilkelerini analiz etme. Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef ve davranış belirleme, önkoşul öğrenmeleri belirleme, öğrenci niteliklerini belirleme, hedef ve davranışları yeniden gözden geçirme, içeriği örgütleme, öğretim stratejileri ve materyalleri seçme, öğretim etkinliklerini planlama, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini planlama. Öğretim sürecini planlamaya çalışmalarına ilişkin özgün tasarımlar geliştirme.
Ders İçeriği Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar ve öğretim ilkelerini analiz etme. Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef ve davranış belirleme, önkoşul öğrenmeleri belirleme, öğrenci niteliklerini belirleme, hedef ve davranışları yeniden gözden geçirme, içeriği örgütleme, öğretim stratejileri ve materyalleri seçme, öğretim etkinliklerini planlama, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini planlama. Öğretim sürecini planlamaya çalışmalarına ilişkin özgün tasarımlar geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Öğretim sürecine ilişkin temel kavramları açıklar.
22. Öğretim ilkelerini analiz eder.
33. Öğretimi planlamaya ilişkin hedefleri belirler.
44. Öğretim hedeflerine uygun içerik düzenler.
55. Öğretim hedeflerine uygun öğretim stratejisi-yöntem belirler.
66. Hedeflerin gerçekleşmesi amacıyla etkili öğrenme ortamları tasarlar.
77. Hedeflerin gerçekleşme durumunu ortaya çıkaracak sınama durumları hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0015    55 5  35   
ÖK 0025   555 54 35   
ÖK 0035 5 555555555  5
ÖK 0045   555555555  5
ÖK 0055   555555555  5
ÖK 0065   555555555  5
ÖK 0075   555555555  5
Ara Toplam35 5 303535253529253135  25
Katkı5010455454445004

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1HÜLYA ÇERMİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 624 ÖĞRETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI: KURAM VE UYGULAMA 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA ÇERMİK hcermek@pau.edu.tr EGT A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar ve öğretim ilkelerini analiz etme. Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef ve davranış belirleme, önkoşul öğrenmeleri belirleme, öğrenci niteliklerini belirleme, hedef ve davranışları yeniden gözden geçirme, içeriği örgütleme, öğretim stratejileri ve materyalleri seçme, öğretim etkinliklerini planlama, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini planlama. Öğretim sürecini planlamaya çalışmalarına ilişkin özgün tasarımlar geliştirme.
İçerik Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar ve öğretim ilkelerini analiz etme. Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef ve davranış belirleme, önkoşul öğrenmeleri belirleme, öğrenci niteliklerini belirleme, hedef ve davranışları yeniden gözden geçirme, içeriği örgütleme, öğretim stratejileri ve materyalleri seçme, öğretim etkinliklerini planlama, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini planlama. Öğretim sürecini planlamaya çalışmalarına ilişkin özgün tasarımlar geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar
2 Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar
3 Öğretim sürecinin ilkeleri
4 Öğretim sürecinin ilkeleri
5 Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef belirleme
6 Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef belirleme
7 Önkoşul öğrenmeleri ve öğrenci niteliklerini belirleme
8 İçeriği örgütleme
9 Öğretim stratejileri ve materyalleri seçme
10 Öğretim ve ölçme-değerlendirme etkinliklerini planlama
11 Öğretim sürecini planlamaya ilişkin özgün tasarımlar geliştirme
12 Öğretim sürecini planlamaya ilişkin özgün tasarımlar geliştirme
13 Öğretim sürecini planlamaya ilişkin özgün tasarımlar geliştirme
14 Öğretim sürecini planlamaya ilişkin özgün tasarımlar geliştirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları