Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 622İLKOKULDA DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı disiplinlerarası bir anlayıştan yola çıkarak birçok alanın bilgi ve deneyiminden yararlanarak, bireylerin eleştirel, yaratıcı, analitik ve yansıtıcı düşünme beceri ve tutumlarının kazandırılması ve bunların ilkokul programlarıyla ilişkilendirilmesidir.
Ders İçeriği Düşünme ve düşünme becerilerinin tanımı, Temel düşünme becerileri nelerdir? Zeka ve Düşünme Becerileri arasındaki ilişki, Düşünme becerileri ile ilgili kuramların incelenmesi Düşünme becerilerinin öğretimi, Problem çözme, Problem çözme aşamaları ve stratejileri, Eleştirel düşünme, Eleştirel düşünme ve Bloom'un taksonomisi, Eleştirel düşünme ve felsefe, Eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleri, Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasında kullanılabilecek strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikler, Konu temelli öğretim yaklaşımı, Beceri temelli öğretim yaklaşımı, Yaratıcı düşünme, Yaratıcı düşünmeye dayalı programlar Düşünme becerileri ve öğrenme stilleri, Düşünme Eğitimi Programlarının incelenmesi, Altı şapkalı düşünme tekniği CoRT Düşünme Programı, Çocuklar için felsefe programları Feurstein 'in "Aracılı Zenginleştirme Programı" Farklı ülkelerin öğretim programlarında düşünme becerileri öğretiminin incelenmesi, Düşünme becerileri bakımından ilkokul öğretim programının değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-1-Düşünme becerileri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
22- Düşünme becerileri ile kuramları açıklar.
33-Düşünme becerileri ile ilgili öğretim modellerini inceler.
44-İlkokul öğrencileri için düşünme becerilerinin önemini kavrar
55-Düşünme becerilerinin ilkokul programındaki yeri ve önemini kavrar.
66-Düşünme becerileri ile ilgili yapılan çalışmaları takip eder.
77-Düşünme becerilerinin geliştirilmesi için uygun öğrenme ortamlarının düzenlenmesine yönelik öneriler getirir.
88-Düşünme becerilerinin geliştirilmesinde teknolojinin önemini kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 001                
ÖK 002                
ÖK 003    2           
ÖK 0044         3     
ÖK 005  55      3     
ÖK 006  4 5   5     5 
ÖK 007      5       5 
ÖK 008     5          
Ara Toplam4 95755 5 6   10 
Katkı1011111010100010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1EMEL SARITAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 622 İLKOKULDA DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi EMEL SARITAŞ esaritas@pau.edu.tr EGT A0247 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı disiplinlerarası bir anlayıştan yola çıkarak birçok alanın bilgi ve deneyiminden yararlanarak, bireylerin eleştirel, yaratıcı, analitik ve yansıtıcı düşünme beceri ve tutumlarının kazandırılması ve bunların ilkokul programlarıyla ilişkilendirilmesidir.
İçerik Düşünme ve düşünme becerilerinin tanımı, Temel düşünme becerileri nelerdir? Zeka ve Düşünme Becerileri arasındaki ilişki, Düşünme becerileri ile ilgili kuramların incelenmesi Düşünme becerilerinin öğretimi, Problem çözme, Problem çözme aşamaları ve stratejileri, Eleştirel düşünme, Eleştirel düşünme ve Bloom'un taksonomisi, Eleştirel düşünme ve felsefe, Eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleri, Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasında kullanılabilecek strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikler, Konu temelli öğretim yaklaşımı, Beceri temelli öğretim yaklaşımı, Yaratıcı düşünme, Yaratıcı düşünmeye dayalı programlar Düşünme becerileri ve öğrenme stilleri, Düşünme Eğitimi Programlarının incelenmesi, Altı şapkalı düşünme tekniği CoRT Düşünme Programı, Çocuklar için felsefe programları Feurstein 'in "Aracılı Zenginleştirme Programı" Farklı ülkelerin öğretim programlarında düşünme becerileri öğretiminin incelenmesi, Düşünme becerileri bakımından ilkokul öğretim programının değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Düşünme ve düşünme becerilerinin tanımı, temel düşünme becerileri nelerdir?
2 Zeka ve Düşünme Becerileri arasındaki ilişki, Düşünme becerileri ile ilgili kuramların incelenmesi
3 Düşünme becerilerinin öğretimi, Problem çözme, Problem çözme aşamaları ve stratejileri,
4 Eleştirel düşünme, Eleştirel düşünme ve Bloom'un taksonomisi,
5 Eleştirel düşünme ve felsefe,
6 Eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleri,
7 Eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasında kullanılabilecek strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikler,
8 Konu temelli öğretim yaklaşımı, Beceri temelli öğretim yaklaşımı,
9 Yaratıcı düşünme, Yaratıcı düşünmeye dayalı programlar
10 Düşünme becerileri ve öğrenme stilleri,
11 Düşünme Eğitimi Programlarının incelenmesi, Altı şapkalı düşünme tekniği CoRT Düşünme Programı,
12 Çocuklar için felsefe programları Feurstein 'in "Aracılı Zenginleştirme Programı"
13 Farklı ülkelerin öğretim programlarında düşünme becerileri öğretiminin incelenmesi,
14 Düşünme becerileri bakımından ilkokul öğretim programının değerlendirilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cüceloğlu, D. (1994). İyi Düşün Doğru Karar Ver. İstanbul: Sistem YayıncılıkTürkçe
De Bono, E.(2007). Kendine Düşünmeyi Öğret. (3. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi. Türkçe
Dewey, J. (1991). How We Think, NewYork: Pomethus BooksTürkçe
Doğanay, A., & Ünal, F. (2006). Eleştirel düşünmenin öğretimi. A. Şimşek (Editör), İçerik Türlerine Dayalı Öğretim, ss, 209-264. Türkçe
Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. Research Findings and Recommendations. Prepared for the Committee on Pre-College Philosophy. New York NY: American Philosophical Association.. ERIC Doc. ED 315–423Türkçe
Fisher, A. (2001). Critical Thinking: An Introduction, Cambridge Universty PressTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları