Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 546ÖĞRENME KURAMLARI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenme kuramı, bu alana katkı sağlayan kuramcıların ilkeleri açıklanarak öğrencilere kazandırılacaktır. .
Ders İçeriği Davranışçı kuramcılar: J. B. Watson, E. L. Thorndike Gestaltist kuramcılar: H. Ebbinghause, K. Lewin Hümanist yaklaşım: C. Roger, A. Maslow.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2gelişime etki eden faktörleri ve gelişim ilkelerini kavrayabilir.
3gelişim dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilir.
4davranışçı öğrenme kuramlarını açıklayabilir.
5bilişsel öğrenme kuramlarını birbirleri ile kıyaslayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03
ÖK 0011 1
Ara Toplam1 1
Katkı000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ödevler13636
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)815120
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2020-2021 Güz1VESİLE ALKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 546 ÖĞRENME KURAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA ÇERMİK hcermek@pau.edu.tr EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenme kuramı, bu alana katkı sağlayan kuramcıların ilkeleri açıklanarak öğrencilere kazandırılacaktır. .
İçerik Davranışçı kuramcılar: J. B. Watson, E. L. Thorndike Gestaltist kuramcılar: H. Ebbinghause, K. Lewin Hümanist yaklaşım: C. Roger, A. Maslow.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Gelişim, öğrenme ve öğretim, davranışcı kuramlar
2 Gestalt Kuramı
3 Bilgiyi İşleme Kuramı
4 Öğrenme Stratejileri ve Öğretim
5 Nörofizyolojik Kuram
6 Programlı öğretim
7 Bilgisayar Destekli Öğretim Bireyselleştirilmiş Öğretim
8 Ara sınav
9 Çoklu zeka
10 Yapılandırmacılık
11 İşbirlikli öğrenme
12 Aktif öğrenme
13 Hedef taksonomisi
14 Dönem sonu değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, Kamile (1996), Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası Türkçe
Açıkgöz, Kamile (2003), Aktif Öğrenme, İzmir:Eğitim Dünyası YayınlarıTürkçe
Senemoğlu, Nuray (2002). Gelişim Öğrenme Öğretme. Gazi Kitabevi: AnkaraTürkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları