Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 578ÖĞRENME STİLLERİ VE STRATEJİLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı -.
Ders İçeriği -.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme stratejilerini tanımlayabilme.
2Öğrenme stratejilerini sınıflandırabilme.
3Öğrenme stratejilerinin etkililiğinin farkına varabilme.
4Öğrenme stratejilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar bilgisi
5Öğrenme stratejilerinin kullanabilme.
6Öğrenme stillerini tanımlayabilme
7Öğrenme stilleri ile ilgili modeller bilgisi.
8Kendi öğrenme stilinin farkına varabilme.
9Öğrenme stillerine göre ders etkinlikleri tasarlayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 578 ÖĞRENME STİLLERİ VE STRATEJİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİRSEN DOĞAN bdogan@pau.edu.tr EGT A0243 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç -.
İçerik -.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders planının yapılması
2 Öğrenme stilleri: Tanımlar ve sınıflandırmalar
3 Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stili (VAK) (VARK)
4 Grasha ve Reichmanm öğrenme stilleri
5 Dunn ve Dunn öğrenme stilleri
6 Kolb öğrenme stili
7 Gregorc öğrenme stili modeli; Honey ve Mumford öğrenme stili modeli
8 Öğrenme Stratejileri: Tanımlar ve sınıflandırmalar
9 Bilgiyi işleme kuramı
10 Gagne'nin öğrenme stratejileri sınıflandırması
11 Weinstein ve Mayer'in öğrenme stratejileri sınıflandırması
12 O'Malley ve arkadaşlarının öğrenme stratejileri sınıflandırması
13 Üstbilişsel stratejiler
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K.Ü. (1996), Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.Türkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Weinstein, C.E.,& Mayer, R.E. (1986). The Teaching of Learning Strategies, Bulunduğu Eser: M. Witrock (ED), Third Handbook of Research on Teaching (315-327) New York: McMillanTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları