Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 505YARATICI YAZMA VE YARATICI OKUMA TEKNİKLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı yaratıcı okuma ve yaratıcı yazmanın temel unsurlarını bilme ve özellikle ilkokul düzeyinde yaratıcı yazma ve okumayı kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Ders İçeriği Yaratıcı okuma kavramı, yaratıcı yazma kavramı, yaratıcı okumak için gerekli unsurlar, yaratıcılık, yaratıcılığı etkileyen faktörler, yaratıcı okuma ve yazma teknikleri, yaratıcı okuma süreci, yaratıcılık ile ilgili güncel çalışmalar, yaratıcı düşünme becerisi, ilkokul uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yaratıcı yazma kavramını bilir.
2Yaratıcı okuma kavramını bilir.
3Yaratıcılık sürecini bilir.
4Yaratıcı okuma sürecini bilir.
5Yaratıcılığı geliştirme ve yaratıcı düşünme yollarını bilir.
6Yaratıcı okuma ve yazma tekniklerini bilir.
7Yaratıcılığı etkileyen faktörleri bilir.
8Yaratıcılığı engelleyen faktörleri bilir.
8İlkokula yaratıcı okuma ve yazma uygulamalarını yapabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
ÖK 008               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2022-2023 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL
Detay 2021-2022 Bahar1İBRAHİM HALİL YURDAKAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 505 YARATICI YAZMA VE YARATICI OKUMA TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM HALİL YURDAKAL iyurdakal@pau.edu.tr EGT A0240 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı yaratıcı okuma ve yaratıcı yazmanın temel unsurlarını bilme ve özellikle ilkokul düzeyinde yaratıcı yazma ve okumayı kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
İçerik Yaratıcı okuma kavramı, yaratıcı yazma kavramı, yaratıcı okumak için gerekli unsurlar, yaratıcılık, yaratıcılığı etkileyen faktörler, yaratıcı okuma ve yazma teknikleri, yaratıcı okuma süreci, yaratıcılık ile ilgili güncel çalışmalar, yaratıcı düşünme becerisi, ilkokul uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş-Ders Tanıtımı
2 Yaratıcılık Kavramına Giriş-Yaratıcı Birey Özellikleri
3 Uygulama (Makale İnceleme-Makale Yazımı-Etkinlik örnekleri)
4 Yaratıcı Ortam Oluşturma (Sınıf-Öğretmen Odası-Okul-Eğitsel Alanlar)-Eğitim-Öğretim Süreçlerinde Yaratıcılık- Yaratıcılığı Engelleyen Etmenler-Ülkemizde Ve Dünyada İnsanların Yaratıcı Düşünme Becerileri Nasıldır?
5 Uygulama (Makale İnceleme-Makale Yazımı-Etkinlik örnekleri)
6 Yaratıcı Düşünme Kavramına Giriş-Yaratıcı Düşünmenin Özellikleri-Yaratıcı Düşünce Geliştirme-Yöntemleri Nelerdir?-Müfredatlar Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirici Midir?-Yaratıcılık Nasıl Köreltilir?
7 Uygulama (Makale İnceleme-Makale Yazımı-Etkinlik örnekleri)
8 Yaratıcı Okuma Ve Yaratıcı Yazma Kavramlarına Giriş-Yaratıcılık Süreci-Önemi-Özellikleri-Neden Yaratıcı Düşünen Bireylere İhtiyaç Vardır? Yaratıcı Ürün Ortaya Koyma Süreci?
9 Uygulama (Makale İnceleme-Makale Yazımı-Etkinlik örnekleri)
10 Yaratıcı Yazma
11 Uygulama (Makale İnceleme-Makale Yazımı-Etkinlik örnekleri)
12 Yaratıcı Okumanın Diğer Okuma Türlerinden Farkı-Okuma Türleri Nelerdir?-21. Yy Becerileri Nelerdir?
13 Uygulama (Makale İnceleme-Makale Yazımı-Etkinlik örnekleri)
14 Yaratıcı Okuma Ve Yaratıcı Yazma İçin Gerekli Koşullar- Yaratıcı Düşünme Yaptıran Öğretmen Özellikleri-İdeal Ortam Örnekleri-Bloom Taksonomisi-Yaratıcı Yazma Etkinlik Örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları