Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 508BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETIM TASARIMI VE UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bireysel farklılıklara dayalı öğretimi tasarlama bilgisi ve becerisi kazanabilme..
Ders İçeriği Öğretim tasarımına ilişkin kavramlar Öğretim tasarımı yaklaşımları Bireysel farklılıklara dayalı öğretimi tasarlamanın önemi Bireysel farklılıkları belirlemeye yönelik ölçekleri tanıma Bireysel farklılıklara dayalı hedefler belirleme Belirlenen hedefler doğrultusunda içerik hazırlama Belirlenen hedefler doğrultusunda öğrenme-öğretme süreci etkinlikleri hazırlama. Belirlenen hedefler doğrultusunda değerlendirme etkinlikleri hazırlama. Tasarlanan öğretim programı uygulama Tasarlanan öğretim programını değerlendirme Öğretim tasarımını geliştirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Öğretim tasarımı öğeleri arasındaki ilişkiyi analiz eder.
3Bireysel farklılıklara dayalı olarak bir öğretimi tasarlar.
4Bireysel farklılıklara dayalı olarak öğretim tasarısını uygular.
1Öğretim tasarımı öğelerini açıklar.
5Bireysel farklılıklara dayalı olarak öğretim tasarısını geliştirir.
6Bireysel farklılıklara dayalı olarak öğretim tasarısını değerlendirir.
7Bireysel öğretim tasarımı ve uygulamalarına ilişkin ulusal ve uluslararası literatürün farkında olur.
8Bireysel öğretim tasarımı ve uygulamalarına ilişkin ulusal ve uluslararası literatürü izlemeye istekli olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
ÖK 008               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 508 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETIM TASARIMI VE UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİRSEN DOĞAN bdogan@pau.edu.tr EGT A0240 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bireysel farklılıklara dayalı öğretimi tasarlama bilgisi ve becerisi kazanabilme..
İçerik Öğretim tasarımına ilişkin kavramlar Öğretim tasarımı yaklaşımları Bireysel farklılıklara dayalı öğretimi tasarlamanın önemi Bireysel farklılıkları belirlemeye yönelik ölçekleri tanıma Bireysel farklılıklara dayalı hedefler belirleme Belirlenen hedefler doğrultusunda içerik hazırlama Belirlenen hedefler doğrultusunda öğrenme-öğretme süreci etkinlikleri hazırlama. Belirlenen hedefler doğrultusunda değerlendirme etkinlikleri hazırlama. Tasarlanan öğretim programı uygulama Tasarlanan öğretim programını değerlendirme Öğretim tasarımını geliştirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Planlanması
2 Öğretim Tasarımına İlişkin Kavramlar
3 Öğretim Tasarımı Yaklaşımları
4 Bireysel Farklılıklara Dayalı Öğretimi Tasarlamanın Önemi
5 Geliştirilen öğretim tasarımlarının incelenmesi
6 Bireysel Farklılıkları Belirlemeye Yönelik Ölçekleri Tanıma
7 Bireysel Farklılıklara Dayalı Hedefler belirleme
8 Belirlenen Hedefler Doğrultusunda İçerik Hazırlama
9 Belirlenen Hedefler Doğrultusunda Öğrenme-Öğretme Süreci Etkinlikleri Hazırlama
10 Belirlenen Hedefler Doğrultusunda Değerlendirme Etkinlikleri Hazırlama
11 Tasarlanan Öğretim Programını Uygulama
12 Tasarlanan Öğretim Programını Değerlendirme
13 Öğretim tasarımını geliştirme
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K.Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.Türkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Dunn, R. (1990) “Rita Dunn Answers Questions on Learning Styles”, Educational Leadership, c. 48, s. 2, ss. 15–19.English
Ekici, G. (2003a) Oğrenme Stiline Dayalı Oğretim ve Biyoloji Ders Oğretimine Yonelik Ders Planı Ornekleri, Gazi Kitapevi: Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları