Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 607DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI VE UYUM3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı; çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları ve uyum problemleri olarak değerlendirilen davranışların belirlenmesi, istenmeyen davranışları açıklayan yaklaşımlar, davranış bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilecek işlevsel davranış analizlerini yapma, istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için planlar yapma konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Ders İçeriği 1-Çocukluk ve ergenlik döneminde davranış bozuklukları ve uyum problemlerine genel bakış 2-Çocukluk ve ergenlik döneminde davranış ve uyum problemleri ile ilgili temel kavramlar 3- Çocukluk ve ergenlik döneminde davranış ve uyum problemleri ile ilgili kuramlara genel bakış 4-Çocuk ve ergen gelişimine genel bakış 5-Dışa atım bozuklukları 6-Tırnak Yeme 7-Kardeş kıskançlığı 8-Okul fobisi 9-Karşı gelme bozukluğu 10-Davranım bozukluğu 11-Tik bozuklukları 12-Kaygı bozuklukları 13-Duygudurum bozuklukları 14-Yeme Bozuklukları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Davranış bozukluklarının temel kavramlarını tanıyabilme
2Tarihsel süreçte davranış bozukluklarının ele alınış şekillerini kavrayabilme.
3Davranış bozukluklarının konularını tanıyabilme.
4Psikolojik değerlendirme yapmanın ölçülerini kavrayabilme.
5Psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilme
6Normal ve anormal davranışları sınıflandırmada yaşanan güçlükleri tartışabilme
7İnsanların davranışlarını normal ve anormal davranışlar çerçevesinde yorumlayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler51575
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1MURAT BALKIS


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 607 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI VE UYUM 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr EGT A0412 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin amacı; çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları ve uyum problemleri olarak değerlendirilen davranışların belirlenmesi, istenmeyen davranışları açıklayan yaklaşımlar, davranış bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilecek işlevsel davranış analizlerini yapma, istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için planlar yapma konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik 1-Çocukluk ve ergenlik döneminde davranış bozuklukları ve uyum problemlerine genel bakış 2-Çocukluk ve ergenlik döneminde davranış ve uyum problemleri ile ilgili temel kavramlar 3- Çocukluk ve ergenlik döneminde davranış ve uyum problemleri ile ilgili kuramlara genel bakış 4-Çocuk ve ergen gelişimine genel bakış 5-Dışa atım bozuklukları 6-Tırnak Yeme 7-Kardeş kıskançlığı 8-Okul fobisi 9-Karşı gelme bozukluğu 10-Davranım bozukluğu 11-Tik bozuklukları 12-Kaygı bozuklukları 13-Duygudurum bozuklukları 14-Yeme Bozuklukları
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları