Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BSO 616BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA BECERİ VE PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, beden eğitimi ve spor alanında kullanılan, beceriyi ve performansı ölçmeye yarayan araç ve yöntemleri kullanmayı ve elde edilen veriyi değerlendirme becerisini kazandırmaktır.
Ders İçeriği 1 Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme 2 Beden eğitimi ve sporda beceri ve performansın ölçümlerinin ayrıştırılması 3 Beden eğitimi ve spor ortamlarında becerinin ölçülmesi için kullanılan araç ve yöntemler 4 Beden eğitimi ve spor ortamlarında performansın ölçülmesi için kullanılan araç ve yöntemler 5 Beden eğitimi ve sporda ölçüm sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiki analizler 6 VİZE SINAVI 7 Elle notasyon analizi teknikleri 8 Elle notasyon analizi teknikleri 9 Elle notasyon analizi teknikleri 10 Bilgisayarla notasyon analizi teknikleri 11 Bilgisayarla notasyon analizi teknikleri 12 Bilgisayarla notasyon analizi teknikleri 13 ÖDEV SUNUMU 14 FİNAL SINAVI
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beden eğitimi ve sporda beceri ve performansın ölçümlerini ayrıştırır.
2Beden eğitimi ve spor ortamlarında becerinin ölçülmesi için kullanılan araç ve yöntemleri açıklar.
3Beden eğitimi ve spor ortamlarında performansın ölçülmesi için kullanılan araç ve yöntemleri açıklar.
4Beden eğitimi ve sporda ölçüm sonuçları üzerinde temel istatistiki analizler yapar.
5Elle notasyon analizi tekniklerini uygular.
6Bilgisayarla notasyon analizi tekniklerini uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
ÖK 002      
ÖK 003      
ÖK 004      
ÖK 005      
ÖK 006      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11111
Ödevler11111
Arasınav13535
Sınav13535
Okuma11222
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1AYŞE GÖKÇE ERTURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BSO 616 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA BECERİ VE PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE GÖKÇE ERTURAN agerturan@pau.edu.tr SBF A0110 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, beden eğitimi ve spor alanında kullanılan, beceriyi ve performansı ölçmeye yarayan araç ve yöntemleri kullanmayı ve elde edilen veriyi değerlendirme becerisini kazandırmaktır.
İçerik 1 Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme 2 Beden eğitimi ve sporda beceri ve performansın ölçümlerinin ayrıştırılması 3 Beden eğitimi ve spor ortamlarında becerinin ölçülmesi için kullanılan araç ve yöntemler 4 Beden eğitimi ve spor ortamlarında performansın ölçülmesi için kullanılan araç ve yöntemler 5 Beden eğitimi ve sporda ölçüm sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiki analizler 6 VİZE SINAVI 7 Elle notasyon analizi teknikleri 8 Elle notasyon analizi teknikleri 9 Elle notasyon analizi teknikleri 10 Bilgisayarla notasyon analizi teknikleri 11 Bilgisayarla notasyon analizi teknikleri 12 Bilgisayarla notasyon analizi teknikleri 13 ÖDEV SUNUMU 14 FİNAL SINAVI
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme
2 Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar, biçimlendirmeye ve değer biçmeye yönelik ölçme ve ölçmede hata
3 Ölçmede güvenirlik ve geçerlik
4 Beden eğitimi ve sporda becerinin ölçülmesi
5 eden eğitimi ve sporda performansın ölçülmesi
6 Sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluğun ölçülmesi ve değerlendirilmesi
7 Beden eğitimi ve sporda kullanılan gözlem araçları
8 Aktiviteye özgü standardize beceri testleri
9 Dereceli puanlama anahtarları
10 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
11 “Öğrenmek için ölçme” yaklaşımı ve geleneksel ölçme anlayışından farkı
12 Öğretim süreçleri arasında uyum
13 AIESEP görüş bildirisinin incelenmesi
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları