Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BSO 614BEDEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, öğretim ortamındaki farklı değişkenlere (ders, okul fiziki çevresi, sosyal çevre, toplum, eğitim politikaları) yönelik ihtiyaç analizi yapmalarına ve ihtiyaca uygun olarak öğretim ortamı tasarlamaları imkanı vermektir.
Ders İçeriği Öğretim Tasarımcısının özellikleri Öğretim Tasarımı Modeller Öğretim Uygulaması İçin Planlama Öğretim İhtiyacını Belirleme Görev analizi Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi Öğretim Hedeflerinin belirlnemesi Öğretimin tasarlanması Değerlendirme Araçlarının Geliştirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim tasarımcısının kim olduğunu ve özelliklerini açıklar.
2İhtiyaç analizi tespiti ve değerlendirmesi yapabilir.
3Çeşitli öğretim tasarımı perspektif ve felsefelerini kıyaslayıp karşılaştırabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001554544
ÖK 002544554
ÖK 003544444
Ara Toplam151312141312
Katkı544544

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11111
Ödevler11111
Arasınav13535
Sınav13535
Okuma11222
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2022-2023 Bahar1ZEKERİYA ÇELİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BSO 614 BEDEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE GÖKÇE ERTURAN agerturan@pau.edu.tr SBF A0110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, öğretim ortamındaki farklı değişkenlere (ders, okul fiziki çevresi, sosyal çevre, toplum, eğitim politikaları) yönelik ihtiyaç analizi yapmalarına ve ihtiyaca uygun olarak öğretim ortamı tasarlamaları imkanı vermektir.
İçerik Öğretim Tasarımcısının özellikleri Öğretim Tasarımı Modeller Öğretim Uygulaması İçin Planlama Öğretim İhtiyacını Belirleme Görev analizi Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi Öğretim Hedeflerinin belirlnemesi Öğretimin tasarlanması Değerlendirme Araçlarının Geliştirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beden eğitimi ve spor psikolojisi alanına ilişkin ilkeler
2 Örnek bir araştırma konusunun ne olacağı ile ilgili değerlendirme.
3 Örnek bir araştırma konusunda bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme
4 Örnek bir araştırma konusunda bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme
5 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili verilerin toplanması
6 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili verilerin toplanması
7 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili verilerin toplanması
8 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili verilerin toplanması
9 Örnek bir araştırma yazısının yazılış şekli.
10 Örnek bir araştırma yazısının yazılış şekli.
11 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili yayımlanma aşamaları
12 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili yayımlanma aşamaları
13 Örnek bir araştırma konusu ile ilgili yayımlanma aşamaları
14 Örnek bir araştırma konusunda çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi elde eder
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları