Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 547FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin yeni laboratuvar yaklaşımlarını kullanarak ilkokul ve ortaokul fen bilimleri dersine yönelik laboratuvar etkinlikleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği 1. Fen Laboratuvarının Önemi 2. Bilimsel Süreç Becerileri 3. Bilimsel Süreç Becerileri-Uygulama 4. Fen Laboratuvarı Araç ve Gereçleri 5. Çalışma Yaprakları & Deney Raporu Tasarımı 6. Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuvar Kullanımına Yönelik Yaklaşımlar 7. Bilimin Doğası 8. Fen Laboratuvarında Ölçme ve Hata Kaynakları 9. Fen Laboratuvarında Organizasyon 10. Fen Dersleri İçin Deney ve Etkinlik Tasarımı 11. Araştırmaya Dayalı Laboratuvar Uygulamaları Etkinlikleri Tasarımı 12. Araştırmaya Dayalı Laboratuvar Uygulamaları Etkinlikleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim fen ve teknoloji öğretim programını kullanarak fen deneyleri tasarlar.
2Tasarladığı fen deneylerini laboratuar ortamında uygular ve deney sonuçlarını sunar.
3Fen deneyleri tasarlarken yeni laboratuar yaklaşımlarından faydalanır.
4Fen deneylerinin fen eğitimindeki önemini ve ülkemizde fen derslerindeki uygulamaları tartışır.
5Uygulamalı fen derslerinde yaşanan problemlere çözüm önerileri sunar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001455542525422555
ÖK 002555542525422343
ÖK 003455542525422555
ÖK 004455542525422555
ÖK 005455542525422555
Ara Toplam212525252010251025201010232423
Katkı455542525422555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ZEHA YAKAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 547 FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ZEHA YAKAR zyakar@pau.edu.tr EGT A0110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin yeni laboratuvar yaklaşımlarını kullanarak ilkokul ve ortaokul fen bilimleri dersine yönelik laboratuvar etkinlikleri geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik 1. Fen Laboratuvarının Önemi 2. Bilimsel Süreç Becerileri 3. Bilimsel Süreç Becerileri-Uygulama 4. Fen Laboratuvarı Araç ve Gereçleri 5. Çalışma Yaprakları & Deney Raporu Tasarımı 6. Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuvar Kullanımına Yönelik Yaklaşımlar 7. Bilimin Doğası 8. Fen Laboratuvarında Ölçme ve Hata Kaynakları 9. Fen Laboratuvarında Organizasyon 10. Fen Dersleri İçin Deney ve Etkinlik Tasarımı 11. Araştırmaya Dayalı Laboratuvar Uygulamaları Etkinlikleri Tasarımı 12. Araştırmaya Dayalı Laboratuvar Uygulamaları Etkinlikleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen Laboratuvarinin Onemi
2 Bilimsel Surec Becerileri
3 Bilimsel Surec Becerileri-Uygulama
4 Fen Laboratuarı Araç ve Gereçleri
5 Çalışma Yaprakları & Deney Raporu Tasarımı
6 Fen Bilgisi Ögretiminde Laboratuvar Kullanimina Yonelik Yaklasimlar
7 Bilimin Dogasi
8 Fen Laboratuvarinda Olcme ve Hata Kaynaklari
9 Fen Laboratuvarinda Organizasyon
10 Fen Dersleri İçin Deney ve Etkinlik Tasarımı
11 Fen Dersleri İçin Deney ve Etkinlik Tasarımı
12 Araştırmaya Dayalı Laboratuar Uygulamaları Etkinlikleri Tasarımı
13 Araştırmaya Dayalı Laboratuar Uygulamaları Etkinlikleri
14 Araştırmaya Dayalı Laboratuar Uygulamaları Etkinlikleri Tasarımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları