Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 553FEN EĞİTİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çocukluk evresinde, nitelikli bilim kitaplarıyla tanışmanın öneminin anlaşılıp bu kitaplarda bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi amaçlanmıştır. Dünya ve Türkiyedeki çocuk kitaplarının fen eğitimi üzerine olan etrkilerinin anlaşılıp analiz edilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Dünyada ve Türkiye’de bilim eğitiminde çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Bilim çocuk kitaplarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz bilim çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ÇOCUK EDEBİYATININ FEN EĞİTİMİNE KATKISINI ANLAR.
2Fen eğitimiyle ilgili çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri inceler.
3Çocuk kitaplarının hangi fen eğitimi unsurlarına katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar yapar.
4Dünyada ve Türkiye’de bilim eğitiminde çocuk edebiyatının gelişimini bilir.
5Bilim çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri örneklerle inceler.
6Niteliksiz bilim çocuk kitaplarının fen öğretimi üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 00133   4  2   4  
ÖK 002433  4  2   4  
ÖK 003234  4  44  5  
ÖK 004334  3  4   2  
ÖK 005233  5  3   4  
ÖK 006223  3  4   43 
Ara Toplam161717  23  194  233 
Katkı333004003100410

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Arasınav11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1GÜL HANIM BORAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 553 FEN EĞİTİMİNDE ÇOCUK EDEBİYATI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜL HANIM BORAN gulerol@pau.edu.tr EGT A0019 EGT A0148 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocukluk evresinde, nitelikli bilim kitaplarıyla tanışmanın öneminin anlaşılıp bu kitaplarda bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi amaçlanmıştır. Dünya ve Türkiyedeki çocuk kitaplarının fen eğitimi üzerine olan etrkilerinin anlaşılıp analiz edilmesi amaçlanmıştır.
İçerik Dünyada ve Türkiye’de bilim eğitiminde çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Bilim çocuk kitaplarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz bilim çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş
2 Dünyada ve Türkiye’de bilim eğitiminde çocuk edebiyatının gelişimi.
3 Dünyada ve Türkiye’de bilim eğitiminde çocuk edebiyatının gelişimi.
4 Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi.
5 Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi.
6 Bilim çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler tasarım
7 Bilim çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikleri içerik ve eğitsel) örnekler
8 Ara sınav
9 Niteliksiz bilim çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması.
10 Niteliksiz bilim çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması.
11 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
12 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
13 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
14 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları