Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 543TASARIM TEMELLI ARAŞTIRMA3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tasarım temelli Araştırma, pozitivist ve yorumlayıcı paradigmaları dengeleyen ve eğitimde teori ve pratiğe köprü kurma girişimlerini dengeleyen bir lens veya bir dizi analitik tekniktir. Deneysel eğitim araştırmalarının, öğrenme ortamlarının teori odaklı tasarımı ile harmanlandığı tasarım temelli araştırma eğitim yeniliklerinin pratikte nasıl, ne zaman ve neden çalıştığını anlamak için önemli bir metodolojidir; Tasarım temelli araştırma yöntemleri eğitim teorisi, tasarlanan eser ve uygulama arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı da; öğrencileri eğitim araştırmalarında farklı tasarım temelli araştırma yöntemleriyle tanıştırmak ve sistematik ama esnek bir metodoloji ile gerçek dünya ortamlarında araştırmacılar ve uygulayıcılar arasındaki işbirliğine dayalı ve bağlamsal olarak hassas tasarım ilke ve teorilerine yol açan iteratif analiz, tasarım, geliştirme ve uygulama yoluyla eğitim uygulamaları geliştirmektir.
Ders İçeriği 1) Farklı tasarım temelli araştırma biçimlerini anlamak eğitim alanında yürütmek 2) Tasarım temelli araştırma yaklaşımı kullanma ilkelerini anlama 3) Özgün tasarım çalışması, bir ortama giriş, veri toplama, veri azaltma, veri analizi, tasarımların iyileştirilmesi ve araştırma sonuçlarının raporlanması da dahil olmak üzere tasarım tabanlı bir çalışmanın tüm aşamalarını yürütmek. 4) Makul çözümler üretmek için bilinen ve varsayımsal tasarım ilkelerini entegre etme 5) Yenilikçi öğrenme ortamlarını test etmek ve hassaslaştırmak için titiz ve yansıtıcı araştırmalar yapmak 6) Sürekli tasarım, yürürlüğe koyma, analiz ve yeniden tasarım döngüleri ile araştırma ve geliştirme 7) Uygulayıcılara ve diğer eğitim tasarımcılarına ilgili çıkarımların iletilmesine yardımcı olan paylaşılabilir teorilere yol açması gereken tasarımlar üzerine araştırma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Farklı tasarım temelli araştırma biçimlerini anlar eğitim alanına uygular
2Tasarım temelli araştırma yaklaşımı kullanma ilkelerini anlar
3Özgün tasarım çalışması, bir ortama giriş, veri toplama, veri azaltma, veri analizi, tasarımların iyileştirilmesi ve araştırma sonuçlarının raporlanması da dahil olmak üzere tasarım tabanlı bir çalışmanın tüm aşamalarını yürütür.
4Makul çözümler üretmek için bilinen ve varsayımsal tasarım ilkelerini entegre eder
5Yenilikçi öğrenme ortamlarını test eder ve hassaslaştırmak için titiz ve yansıtıcı araştırmalar yapar
6Sürekli tasarım, yürürlüğe koyma, analiz ve yeniden tasarım döngüleri ile araştırma ve geliştirme yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015554535 4 5 5  
ÖK 002455344443445544
ÖK 003455344544444434
ÖK 004444445444344354
ÖK 005453534445545445
ÖK 006545553554544335
Ara Toplam262827242523272124212522241922
Katkı455444544444434

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları