Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 612FEN EĞİTİMİNDE KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı nitel ve nicel araştırmanın felsefesini, temel desenlerini ve yaklaşımlarını, veri toplama ve analiz yöntemlerini derinlemesine anlamalarını; ve bu süreçleri kullanarak öğrenenlerin fen bilimleri alanında yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Bu sürecin sonunda öğrenenlerin alanlarında, ilgileri doğrultusunda bir konuda bir karma çalışma sürecinin planlanması ve sonuçlandırılmasını kapsayan bir portfolyo çalışması hazırlayabilecekleri ve sunabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturmaktır.
Ders İçeriği Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümü Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması Nicel Araştırma Yöntemleri: Tarama, Karşılaştırma ve Deneysel Nitel Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi, Olgu Bilim Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırması Karma Yöntemler: Paralel, Sıralı, Üçgenleme, Gömülü Karma Yöntemler: Tasarım-temelli Araştırma Nicel ve Nitel Araştırmada Örneklem Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Görüşme Formunun Hazırlanması Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Odak Grup Görüşmesi Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Gözlem Formunun Hazırlanması Nitel Araştırmada Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sürekli Karşılaştırmalı Analiz Karma Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme Karma Bir Araştırma Önerisi Tasarlama ve Uygulama Karma Araştırma Portfolyo Sunumu
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Nicel araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemlerine olan paradigma dönüşümüne yönelik bir bakış açısı geliştirir
2Nitel araştırma desenlerine yönelik bir bakış açısı geliştirir
3Karma araştırma yöntemlerine yönelik bir bakış açısı geliştirir ve fen eğitiminde önemini anlar
4Nitel araştıtmalarda geçerlik, güvenirlik ve etik konularının önemini anlar
5Ders boyunca temel mesleki becerileri, iletişim becerileri, işbirlikli çalışma becerileri, araştırma becerileri, problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, değişime uyum, inisiyatif alma ve girişimcilik becerileri gelişir
6Problem durumunu belirleme ve araştırma, veri toplama araçları geliştirme, uygulama, değerlendirme, yansıtma ve iyileştirme basamaklarını kullanarak nitel yada karma araştırma sürecini geliştirir ve uygular
7Uyun veri toplama aracı geliştirerek araştırma tasarlayarak, gözlem ve görüşme yaparak, verileri kaydederek, verileri analiz ederek ve yorumlayarak bilimsel yöntem sürecini kullanır ve bilimsel süreç becerilerini geliştirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1AYŞE SAVRAN GENCER
Detay 2019-2020 Güz1AYŞE SAVRAN GENCER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 612 FEN EĞİTİMİNDE KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE SAVRAN GENCER asavran@pau.edu.tr EGT A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin amacı nitel ve nicel araştırmanın felsefesini, temel desenlerini ve yaklaşımlarını, veri toplama ve analiz yöntemlerini derinlemesine anlamalarını; ve bu süreçleri kullanarak öğrenenlerin fen bilimleri alanında yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Bu sürecin sonunda öğrenenlerin alanlarında, ilgileri doğrultusunda bir konuda bir karma çalışma sürecinin planlanması ve sonuçlandırılmasını kapsayan bir portfolyo çalışması hazırlayabilecekleri ve sunabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturmaktır.
İçerik Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümü Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması Nicel Araştırma Yöntemleri: Tarama, Karşılaştırma ve Deneysel Nitel Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi, Olgu Bilim Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırması Karma Yöntemler: Paralel, Sıralı, Üçgenleme, Gömülü Karma Yöntemler: Tasarım-temelli Araştırma Nicel ve Nitel Araştırmada Örneklem Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Görüşme Formunun Hazırlanması Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Odak Grup Görüşmesi Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Gözlem Formunun Hazırlanması Nitel Araştırmada Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sürekli Karşılaştırmalı Analiz Karma Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme Karma Bir Araştırma Önerisi Tasarlama ve Uygulama Karma Araştırma Portfolyo Sunumu
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümü
2 Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
3 Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi ve Olgu Bilim
4 Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırması ve Tasarım-temelli Araştırma
5 Alan Taraması ve Etik Konular
6 Nitel Araştırmada Örneklem
7 Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri
8 Görüşme Formunun Hazırlanması
9 Odak Grup Görüşmesi
10 Gözlem Formunun Hazırlanması
11 Nitel Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sabit Karşılaştırmalı Analiz
12 Nitel Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme
13 Nitel bir araştırma planlama ve uygulama
14 Nitel Araştırma Portfolyo Sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları