Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 601FEN EĞİTİMİNDE YARATICI DRAMA3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin dramaya ilişkin olumlu tutum geliştirmelerine yardım edebilme. Öğrencilerin drama etkinlikleri için gerekli olan becerileri geliştirmelerine yardım edebilme. Öğrencilerin drama dersi programı ve bu derse ilişkin çıktıları öğrenmelerine olanak sağlayabilme. Öğrencilerin Çocukların yaşamında eğitimsel oyunların gerekliliği hakkında bilinçlenmesini sağlayabilme. Öğrencilerin dramanın Türkiye ve Dünya’ daki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilme Öğrencilerin eğitimde dramayı nasıl etkili kullanabileceklerine yardım edebilme.
Ders İçeriği Yaratıcı dramanın farklı tanımları, Yaratıcı dramanın amaçları, Yaratıcı dramanın temel özellikleri, Eğitimde yaratıcı dramada kullanılan teknikler, Yaratıcı dramada bireyseL farklılıklar, Yaratıcı dramada grup ve bireysel etkileşim, Yaratıcı drama dersinde kullanılan araç- gereçler, Farklı mekânlarda yaratıcı drama ve ortam, Yaratıcı drama etkinlik ve uygulama örnekleri, Yaratıcı drama etkinliği hazırlama, Drama planlarının uygulanması, Drama Planın Uygulanması ve değerlendirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1BİLGE CAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 601 FEN EĞİTİMİNDE YARATICI DRAMA 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE CAN bilgecan@pau.edu.tr EGT A0111 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin dramaya ilişkin olumlu tutum geliştirmelerine yardım edebilme. Öğrencilerin drama etkinlikleri için gerekli olan becerileri geliştirmelerine yardım edebilme. Öğrencilerin drama dersi programı ve bu derse ilişkin çıktıları öğrenmelerine olanak sağlayabilme. Öğrencilerin Çocukların yaşamında eğitimsel oyunların gerekliliği hakkında bilinçlenmesini sağlayabilme. Öğrencilerin dramanın Türkiye ve Dünya’ daki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilme Öğrencilerin eğitimde dramayı nasıl etkili kullanabileceklerine yardım edebilme.
İçerik Yaratıcı dramanın farklı tanımları, Yaratıcı dramanın amaçları, Yaratıcı dramanın temel özellikleri, Eğitimde yaratıcı dramada kullanılan teknikler, Yaratıcı dramada bireyseL farklılıklar, Yaratıcı dramada grup ve bireysel etkileşim, Yaratıcı drama dersinde kullanılan araç- gereçler, Farklı mekânlarda yaratıcı drama ve ortam, Yaratıcı drama etkinlik ve uygulama örnekleri, Yaratıcı drama etkinliği hazırlama, Drama planlarının uygulanması, Drama Planın Uygulanması ve değerlendirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Drama nedir
2 Amaçları nelerdir
3 dramanın temel özellikleri
4 drama da kullanılan teknikler
5 Empati ile ilişki
6 yaratıcı drama ve bilimsel süreç becerileri
7 Farklı mekanlarda drama
8 ödev
9 drama ve ekoller
10 dramanın fen eğitiminde kullanımı
11 örnek ders planları
12 drama ve fen
13 drama değerlendirme teknikleri
14 final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları