Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 613FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek, Fen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümleri incelemektir.
Ders İçeriği Alan Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB), Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuarın Yeri ve Önemi, İlk ve orta öğretim seviyesindeki çocuklar ve öğretmenlerine yönelik olarak tasarlanan alan öğretimi ile ilgili kaynaklara ulaşılabilmeyi, ulaşılan bilgilerin yenilikçi öğretim yöntemlerini destekler nitelikli hale getirilmesini sağlamayı içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1BİLGE CAN
Detay 2020-2021 Bahar1BİLGE CAN
Detay 2020-2021 Güz1BİLGE CAN
Detay 2019-2020 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2019-2020 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2018-2019 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 613 FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE CAN bilgecan@pau.edu.tr EGT A0111 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek, Fen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümleri incelemektir.
İçerik Alan Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB), Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuarın Yeri ve Önemi, İlk ve orta öğretim seviyesindeki çocuklar ve öğretmenlerine yönelik olarak tasarlanan alan öğretimi ile ilgili kaynaklara ulaşılabilmeyi, ulaşılan bilgilerin yenilikçi öğretim yöntemlerini destekler nitelikli hale getirilmesini sağlamayı içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriği ve kapsamı hakkında bilgilerin verilmesi, kullanılacak kaynaklar ve alanyazın bilgisi ile tanışma.
2 Öğretim programının tanımı, program geliştirmenin ilkeleri, program geliştirmede temel yaklaşımlar, program geliştirme süreci, program geliştirmenin düzenleme ile farkı.
3 Fen programını inceleme felsefik boyutlarını tartışma (ontolojik , epistemolojik vb…)
4 Öğrenme alanları ve içerik detayları, ihtiyaç analizi.
5 Fen programında ölçme ve değerlime yöntemleri
6 Fen programında ölçme ve değerlime yöntemleri
7 Bilimsel süreç becerileri ve programdaki yeri
8 vize
9 Fen programı planlama ve değerlendirme
10 Fen programı planlama ve değerlendirme
11 Fen programı planlama ve değerlendirme
12 Fen programı planlama ve değerlendirme
13 Fen programı planlama ve değerlendirme
14 FİNAL SINAVI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları