Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
DOKTORA
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
3748 MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZSİZ)
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
IME 540
MATEMATİK EĞİTİMİ VE İSPAT
3 + 0
2. Yarıyıl
6
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Doktora
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin matematik eğitiminde ispatın doğası, tarihsel gelişimi, çeşitleri ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu dersle öğrencilerin ispat fikrinin okul öncesinden üniversite bitimine kadar geçen süredeki etkin kullanımı hakkında bilgi ve beceri sahibi olması hedeflenmektedir. Öğrencilerin ispatı hem uygulayabilmeleri, hem gelecekteki öğretmenlik hayatlarında derslerinde kullanabilmeleri, hem de ispatın doğası hakkında edindikleri yeni tecrübelerle eğitim öğretim etkinliklerinin her aşamasına ispat fikrini eklemelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
İspatın tanımı, rolü ve amacı, tarihsel süreç içerisinde ispatın değişim aşamaları ve bu değişim içerisinde ispat fikrinin kazandığı farklı anlamlar, bugünkü ispat anlayışı ve eğitimde önemi, ispat çeşitleri ve kullanım alanları, NCTM’in (2000) Akıl Yürütme ve İspat Standardının tüm ilköğretim düzeylerinde incelenmesi, yeni öğretim programına uyumlu ispat etkinliklerinin üretilmesi, ispat şemaları, ispat konusunda öğrenci güçlükleri.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
İspatın tarihsel gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olur.
2
İspatın günümüzde önemi ve eğitimdeki uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir.
3
İspat çeşitlerini öğrenir ve farklı etkinliklerde uygular.
4
İspat konusunda öğrencilerin yaşadıkları güçlükleri bilir.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
ÖK 001
3
4
ÖK 002
5
5
5
4
5
4
5
5
ÖK 003
4
4
4
5
4
ÖK 004
5
4
Ara Toplam
17
9
9
4
5
4
5
5
17
Katkı
4
2
2
1
1
1
1
1
4
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
5
9
45
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
14
14
Arasınav
1
13
13
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
156
6
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları