Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 522FEN EĞİTİMİNDE BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASI3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Bilimin tarih içindeki gelişimini inceleyerek bilimin doğası hakkında kanaat edinmek, bilimsel bilginin niteliğini anlamak ve fen ve teknoloji öğretmen adaylarının müfredat ile bu derste öğrendikleri arasında bağlantı kurmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Bilimin tarihi ve doğası, son yıllarda çağdaş fen ders programlarında önem verilen ve fen eğitiminin ve fen okur-yazarlığının ayrılmaz bir parçası olarak düşünülen bir unsurdur. Bu ders kapsamında bilimin tarihi gelişimi ve doğasına ilişkin temel savlar Popper, Kuhn, Feyerabend ve Wittgenstein gibi önemli şahsiyetler ve düşünce akımları bağlamında irdelenecek; fen eğitiminde bilimin tarihi ve doğasının yeri yerli ve yabancı fen ders programları incelenerek tartışılacak ve bu konuda geliştirilmiş bulunan standart değerlendirme testleri gözden geçirilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimin tanımının önemini ve amacını açıklar
2Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
3Felsefi akımları ve buluşların tarihini açıklar.
4Epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilgiye nasıl ulaşıldığı, bilimsel bilgi ve özelliklerini tanımlar.
5Varlık kavramını sunar
6Bilimsel yöntem: bilimsel düşünce, bilimsel sorgulamayı uygular.
7Bilim ve toplum: bilim sosyolojisi ve antropolojisine örnekler verir.
8Bilim etiğine uygun davranmayı öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015  545 55555
ÖK 0025  545 55555
ÖK 0035  545 55555
ÖK 0045  545 55555
ÖK 0055  545 55555
ÖK 006 55   5454  
ÖK 007 4 455455445
ÖK 008525443 55 54
Ara Toplam30111033293393940333434
Katkı411444155444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1BİLGE CAN
Detay 2022-2023 Güz1BİLGE CAN
Detay 2020-2021 Bahar1BİLGE CAN
Detay 2019-2020 Bahar1BİLGE CAN
Detay 2015-2016 Bahar1BİLGE CAN
Detay 2015-2016 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2012-2013 Bahar1BİLGE CAN
Detay 2012-2013 Güz1BİLGE CAN
Detay 2010-2011 Güz1BİLGE CAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 522 FEN EĞİTİMİNDE BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE CAN bilgecan@pau.edu.tr EGT A0017 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; Bilimin tarih içindeki gelişimini inceleyerek bilimin doğası hakkında kanaat edinmek, bilimsel bilginin niteliğini anlamak ve fen ve teknoloji öğretmen adaylarının müfredat ile bu derste öğrendikleri arasında bağlantı kurmalarını sağlamak.
İçerik Bilimin tarihi ve doğası, son yıllarda çağdaş fen ders programlarında önem verilen ve fen eğitiminin ve fen okur-yazarlığının ayrılmaz bir parçası olarak düşünülen bir unsurdur. Bu ders kapsamında bilimin tarihi gelişimi ve doğasına ilişkin temel savlar Popper, Kuhn, Feyerabend ve Wittgenstein gibi önemli şahsiyetler ve düşünce akımları bağlamında irdelenecek; fen eğitiminde bilimin tarihi ve doğasının yeri yerli ve yabancı fen ders programları incelenerek tartışılacak ve bu konuda geliştirilmiş bulunan standart değerlendirme testleri gözden geçirilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler
2 bilim tarihi, bilim felsefesi
3 felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi
4 epistemoloji, ontoloji,
5 bilimsel kavramların doğası
6 bilgiye nasıl ulaşıldığı, bilimsel bilgi ve özelliklerivarlık kavramı
7 Ara sınav
8 Bilimin doğası
9 bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama
10 bilim ve toplum, bilim sosyolojisi ve antropolojisi, bilim etiği
11 eski grekte bilim
12 islam dünyasında ve eski türk uygarlıklarında bilim
13 hristiyan dünyasında ve rönesansda bilim
14 final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Bahar, M. (Ed.) (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.Türkçe
2. Yıldırım, C. (2005). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi.İstanbul.Türkçe
3. Doğan, N., Çakıroğlu, J, Bilican, K., Çavu, S. (2009). Bilimin Doğası Öğretimi. Pegem Yayıncılık. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları