Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 512FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerinin fen eğitiminde uygulanan yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Fen Bilgisi Eğitiminin özellikleri; Toplumsal gelişmelere fen öğretiminin etkileri; Fen Bilgisi Eğitiminde çeşitli ülkelerin izledikleri öğretim ve uygulama yöntemleri; Fen Bilgisi Eğitimini geliştirmek için yapılan çalışmalar; Fen öğretiminde öğrenci ve öğretmenin rolleri; Yeni geliştirilen materyal, araç ve gereçler hakkında bilgi verilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen eğitiminin toplum üzerindeki etkilerinin farkına varır.
2Fen eğitimindeki yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını tanır.
3Ülkemizde fen eğitiminde uygulanan yaklaşımları değerlendirir.
4Çeşitli ülkelerin fen eğitiminde kullandıkları yaklaşımları değerlendirir.
5Fen öğretim programını değerlendirir.
6Ülkemizde fen eğitimini geliştirmek için yapılan çalışmaları takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001   555 45 55
ÖK 002  5555 25555
ÖK 003  5555 25555
ÖK 004  5555 35555
ÖK 005  5555 45555
ÖK 006  5555 45555
Ara Toplam  25303030 1930253030
Katkı004555035455

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2013-2014 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2012-2013 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2011-2012 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2010-2011 Güz1ZEHA YAKAR
Detay 2009-2010 Bahar1ZEHA YAKAR
Detay 2009-2010 Güz1ZEHA YAKAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 512 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ZEHA YAKAR zyakar@pau.edu.tr EGT A0010 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerinin fen eğitiminde uygulanan yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
İçerik Fen Bilgisi Eğitiminin özellikleri; Toplumsal gelişmelere fen öğretiminin etkileri; Fen Bilgisi Eğitiminde çeşitli ülkelerin izledikleri öğretim ve uygulama yöntemleri; Fen Bilgisi Eğitimini geliştirmek için yapılan çalışmalar; Fen öğretiminde öğrenci ve öğretmenin rolleri; Yeni geliştirilen materyal, araç ve gereçler hakkında bilgi verilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Süreç-Ürün Paradigması
2 Süreç-Ürün Paradigması
3 Öğretim Paradigması
4 Öğrenci Paradigması
5 Öğrenme Paradigması
6 Yapılandırmacı Yaklaşım
7 Yapılandırmacı Yaklaşım
8 Araştırmaya Dayalı Öğrenme
9 Araştırmaya Dayalı Öğrenme
10 Proje Tabanlı Öğrenme
11 Problem tabanlı Öğrenma
12 Üstbiliş
13 Beyin Temelli Öğrenme
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları