Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 536FEN EĞİTİMİNDE BİYOLOJİNİN ÖNEMİ VE BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çevreye karşı duyarlı, doğayı ve canlıları koruyan bireyler yetiştirmek, canlıları ve onların çevrelerini inceleyen biyoloji konularının iyi öğrenilmesine bağlıdır. Bu sebeple tüm eğitim sistemlerin de olduğu gibi ülkemizdeki Fen bilgisi programlarında da biyoloji konuları büyük önem taşımaktadır. Fen Bilgisi Eğitimi Biyoloji alanı dahilinde, hücrelerde gerçekleşen metabolik faliyetler, doku, organ, sistemler ve işleyişleri bilinmesi gereken temel konulardır. Bu konular belirtilen sebepler dikkate alınarak ve konuların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi temelinde lisans düzeyi eğitimden daha ileri seviyede de ele alınmalıdır.
Ders İçeriği İlköğretim fen öğretim programı dahilinde bulunan temel biyoloji konularının müfredat dahilinde gözden geçirilmesi. Bu süreç dahilinde temel biyoloji konuları olan metabolizma, organik ve inorganik bileşikler, hücre ve hücresel yapılar, hücresel solunum, fotosentez, kemosentez, hayvansal ve bitkisel dokular, hayvanlarda sistemler, canlı sistemlerde üreme ve gelişme, kalıtımın temel esasları konularının ele alınması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Metabolizmasal olayları, inorganik ve organik maddeleri açıklar.
2Hücre yapısını ve organellerin görevlerini açıklar.
3Hücresel solunum, fotosentez ve kemosentezi açıklar
4Kalıtımın temel esaslarını örneklerle açıklar. Mutasyonları ve tiplerini açıklar.
5Bitkisel ve hayvansal dokuları sınıflandırır ve farklılıklarını açıklar
6İnsanda üreme, döllenme ve embiryonik gelişimi açıklar.
7Bitkilerde üremeyi (eşeyli ve eşeysiz) açıklar
8Memelilerde sistemleri açıklar
9Fen Eğitimi lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan bilgilerin bilimsel araştırma yaparak genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilgiye ulaşma,değerlendirme, yorumlama yöntemlerini açıklayarak, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmeyi tanımlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00142254       
ÖK 00242254  4    
ÖK 00342254       
ÖK 00442255       
ÖK 00542254       
ÖK 00642254       
ÖK 00742254       
ÖK 00842254       
ÖK 00955554   5444
Ara Toplam3721214537  45444
Katkı422540001000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler41352
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ARZU KASKA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 536 FEN EĞİTİMİNDE BİYOLOJİNİN ÖNEMİ VE BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ARZU KASKA akaska@pau.edu.tr EGT A0120 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Çevreye karşı duyarlı, doğayı ve canlıları koruyan bireyler yetiştirmek, canlıları ve onların çevrelerini inceleyen biyoloji konularının iyi öğrenilmesine bağlıdır. Bu sebeple tüm eğitim sistemlerin de olduğu gibi ülkemizdeki Fen bilgisi programlarında da biyoloji konuları büyük önem taşımaktadır. Fen Bilgisi Eğitimi Biyoloji alanı dahilinde, hücrelerde gerçekleşen metabolik faliyetler, doku, organ, sistemler ve işleyişleri bilinmesi gereken temel konulardır. Bu konular belirtilen sebepler dikkate alınarak ve konuların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi temelinde lisans düzeyi eğitimden daha ileri seviyede de ele alınmalıdır.
İçerik İlköğretim fen öğretim programı dahilinde bulunan temel biyoloji konularının müfredat dahilinde gözden geçirilmesi. Bu süreç dahilinde temel biyoloji konuları olan metabolizma, organik ve inorganik bileşikler, hücre ve hücresel yapılar, hücresel solunum, fotosentez, kemosentez, hayvansal ve bitkisel dokular, hayvanlarda sistemler, canlı sistemlerde üreme ve gelişme, kalıtımın temel esasları konularının ele alınması.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları