Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 897GELİŞİM VE ÖĞRENME3 + 03. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ders ile öğrenciler öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini teorik temelli olarak kavrayacaklardır. Bunu yaparken ise kuramların öğrenmeyi nasıl tanımlandığı irdelenecektir. Sonuç olarak hangi öğrenme teorisinin nerede ne zaman uygun olacağına karar verme yetisi kazanacaklardır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar. Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik kuram. Yapılandırmacı öğrenme kuramı. Kuramların karşılaştırılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13565
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13678
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12626
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1MURAT BALKIS


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 897 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr EGT A0412 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Ders ile öğrenciler öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini teorik temelli olarak kavrayacaklardır. Bunu yaparken ise kuramların öğrenmeyi nasıl tanımlandığı irdelenecektir. Sonuç olarak hangi öğrenme teorisinin nerede ne zaman uygun olacağına karar verme yetisi kazanacaklardır.
İçerik Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar. Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik kuram. Yapılandırmacı öğrenme kuramı. Kuramların karşılaştırılması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Gelişim, Gelişimin İlkeleri, Gelişimi Etkileyen Faktörler
3 Bilişsel Gelişim
4 Kişilik Gelişimi Freudun Psikoseksüel Gelişim Kuramı
5 Eriksonun Psikososyal Gelişim Kuramı
6 Duygusal ve Toplumsal Gelişim
7 Ahlak Gelişimi Piaget'in Ahlak Gelişim Kuramı
8 Kohlberg'in Ahlak Gelişim Kuramı
9 Öğrenme psikolonjisine giriş
10 Davranıçı Öğrenme Kuramı Klasik Koşullanma
11 Edimsel Koşullanme ve İlkeleri
12 Sosyal Öğrenme Kuramı Tolmanın İşaret Öğrenme Kuramı
13 Bilişsel Öğrenme Kuramları Gestalt Öğrenme Kuramı
14 Bilgi İşlem Modeli
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Binnur Yeşilyaprak Eğitim Psikolojisi Türkçe
Ayten ULUSOY Eğitim PsikolojisiTürkçe
Hasan BACANLI, Eğitim PSikolojisiTürkçe
Alim KAYA, Eğitim PsikolojisiTürkçe
Ziya SELÇUK, Eğitim Psikolojisi, NobelTürkçe
Nuray SENEMOĞLU, Gelişim ve Öğrenme Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları