Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 701ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME3 + 23. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
Ders İçeriği Eğitimde program geliştirme ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitim programının öğeleri, hedefler, davranışlar, eğitim durumları ve sınama durumlarının özellikleri, ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri, güvenirlik, geçerlik, kullanışlık, test ve madde istatistikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12929
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Güz1RAMAZAN BAŞTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 701 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3 + 2 1 Türkçe 2011-2012 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
İçerik Eğitimde program geliştirme ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitim programının öğeleri, hedefler, davranışlar, eğitim durumları ve sınama durumlarının özellikleri, ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri, güvenirlik, geçerlik, kullanışlık, test ve madde istatistikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2 Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler
3 Güvenirlik
4 Geçerlilik
5 Kullanışlılık
6 Geleneksel ölçme araçları (Yazılı, sözlü, çoktan seçmeli)
7 Alternatif Ölçme araçları (Portfolio, self assessment, peer assessment, etc)
8 Temel istatistiksel teknikler
9 Değerlendirme ve puan verme
10 Standart puanlar
11 Test istatistikleri
12 Madde istatistikleri
13 Ölçme aracı geliştirme
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Turgut, M. F. (1988). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam MatbaacılıkTürkçe
Hopkins, K. D., Stanley, J. C., & Hopkins, B. R. (1990) Educational and Psychological Measurement and Evaluation. (7th edition) New Jersey: Prentice – HallEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları