Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ANT 633SPOR BİLİMLERİNDE FİZYOLOJİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonal uyumlar, antrenmanın fizyolojik temelleri, beslenmenin performansla ilişkisi, farklı ortamlarda egzersiz (sıcak-soğuk-yüksek-alçak basınç, sualtı fizyolojisi) teoriği, ergometri, ergospirometri, maksimal oksijen tüketimi hesaplanması uygulamasıdır.
Ders İçeriği Egzersizin fizyolojik temelleri, enerji metabolizması, hareketin nöromüsküler kontrolü, kas kasılması, egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonal uyumlar, farklı ortamlarda yapılan veya farklı egzersizlerin organizma üzerine etkisi, egzersizde sistemler üzerinde oluşan akut ve kronik değişiklikler ve etkileri, bireysel ve cinsiyet farklılıklarının egzersiz üzerine etkilerinin açıklanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1...

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Laboratuar23570
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1AYŞEGÜL YAPICI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ANT 633 SPOR BİLİMLERİNDE FİZYOLOJİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYŞEGÜL YAPICI yapicia@pau.edu.tr SBF A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonal uyumlar, antrenmanın fizyolojik temelleri, beslenmenin performansla ilişkisi, farklı ortamlarda egzersiz (sıcak-soğuk-yüksek-alçak basınç, sualtı fizyolojisi) teoriği, ergometri, ergospirometri, maksimal oksijen tüketimi hesaplanması uygulamasıdır.
İçerik Egzersizin fizyolojik temelleri, enerji metabolizması, hareketin nöromüsküler kontrolü, kas kasılması, egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonal uyumlar, farklı ortamlarda yapılan veya farklı egzersizlerin organizma üzerine etkisi, egzersizde sistemler üzerinde oluşan akut ve kronik değişiklikler ve etkileri, bireysel ve cinsiyet farklılıklarının egzersiz üzerine etkilerinin açıklanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders hakkında genel bilgiler ve giriş
2 Egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonal uyumlar ve sistemlerin akut-kronik cevapları
3 Egzersize solunumsal, dolaşımsal ve hormonal uyumlar ve sistemlerin akut-kronik cevapları
4 Sinir Sistemi fizyolojisi ve Egzersize nöromüsküler cevaplar
5 Sinir Sistemi fizyolojisi ve Egzersize nöromüsküler cevaplar
6 Yükseklik fizyolojisi ve yükseklik antrenmanının özelliklerini öğrenebilme, konu ile ilgili yayınları inceleyerek değerlendirebilme
7 Hiperbarik ortamı ve sualtı fizyolojisini kavrayabilme, konu ile ilgili yayınları inceleyerek değerlendirebilme
8 Vücut ısısı arttığında devreye giren mekanizmalar, sıcak yaralanmaları, hipertermiyi önleme, sıcakta egzersiz için öneriler, Hava kirliliğine neden olan gazlar ve organizmaya etkileri; sirkadiyen ritmin tanımı, egzersiz performansı ile ilişkisi, jetlag, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
9 Ara sınav
10 Çocuk ve spor; Büyüme ve gelişme, fiziksel ve fizyolojik özellikler (aerobik- anaerobik güç ve kapasite), birçok sportif branş için spora başlama, özel antrenmana başlama ve yüksek performansa ulaşma yaşları, çocukluk dönemi antrenmanlarının genel özellikleri, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi. Çocukluk döneminde kuvvet, sürat, dayanıklılık antrenmanları ve antrenmanların ilkeleri ve öneriler, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
11 Fizyolojik testler hakkında genel bilgi ve fizyolojik test uygulamaları
12 Fizyolojik testler hakkında genel bilgi ve fizyolojik test uygulamaları
13 Sistemler ve egzersize verilen cevaplarla ilgili makale incelenmesi
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları