Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 327TIRMANIŞ1 + 36. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Gelişmekte olan tırmanışın tanıtımı ve geniş kitlelere yayılabilmesi için bilgili elemanlar yetiştirmek. Tırmanış sporunda yapay ve emniyetli-emniyetsiz olarak denenen kapalı ve açık mekanlarda yapılan tırmanış branşı üzerine aktarımlar.
Ders İçeriği Tırmanışının tekniği, malzemeleri ve kullanılışı.Ekip kurma, yardımcı bilgiler vb. konuları kapsar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dağcılık ve tarihçesini bilir.
2Tırmanma tipleri ve tırmanmadaki temel teknikleri bilir ve uygular.
3Tırmanma ilkelerini bilir ve uygular.
4Kaya tırmanışını bilir ve uygular.
5İniş tekniğini bilir ve uygular.
6Yapay tırmanışı bilir ve uygular.
7Tırmanma malzemelerini tanır, ne işe yaradığını bilir ve kullanır.
8Lider tırmanışı bilir ve uygular.
9Sportif tırmanışı bilir ve uygular.
10Yardımcı konuları bilir ve uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)616
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)224
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SİNAN YILDIRIM
Detay 2022-2023 Bahar1SİNAN YILDIRIM
Detay 2021-2022 Bahar1SİNAN YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 327 TIRMANIŞ 1 + 3 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN YILDIRIM sinanyildirim@pau.edu.tr SBTMER A0120 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Gelişmekte olan tırmanışın tanıtımı ve geniş kitlelere yayılabilmesi için bilgili elemanlar yetiştirmek. Tırmanış sporunda yapay ve emniyetli-emniyetsiz olarak denenen kapalı ve açık mekanlarda yapılan tırmanış branşı üzerine aktarımlar.
İçerik Tırmanışının tekniği, malzemeleri ve kullanılışı.Ekip kurma, yardımcı bilgiler vb. konuları kapsar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin ve tırmanış sporunun tanıtımı.
2 Tırmanış sporu Dünya ve Türkiye tarihi anlatımı. Tırmanış kavramları ve çeşitlerinin anlatımı.
3 Tırmanış malzeme bilgisi tanıtımı. Üstten emniyetli ve kısa kaya (bouldering) tırmanma uygulamaları.
4 Tırmanış düğüm bilgisi (sekizli, balıkçı vb). Üstten emniyetli ve kısa kaya (bouldering) tırmanma uygulamaları.
5 Tırmanış tekniği bilgisinin aktarımı ve uygulaması (el tutuş, ayak basış teknikleri, üç nokta kuralı vb).
6 Üstten emniyetli tırmanışta emniyet alma (atc) ve iletişim kurma.
7 Lider tırmanma tekniği.
8 Ara sınav.
9 Lider tırmanış emniyet alma.
10 Tırmanışta ip inişi.
11 Tırmanışta ip çıkışı.
12 Geleneksel tırmanış.
13 İstasyon kurma.
14 Çocuklar gibi çeşitli gruplarda tırmanış eğitiminin temelleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Graydon, D. ve Hanson, K. (2005). Dağcılık, zirvelerin özgürlüğü. (Çev., Tunç Fındık). Homer Kitabevi.Türkçe
Urcan, N. (2015). Geleneksel tırmanış. T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı.Türkçe
Başaran, B. (2017). Kaya tırmanışı: Temel bilgi ve beceriler. Agate Yayınevi.Türkçe
Horst, E.J. (2006). Learning to Climb Indoors. Falcon Publishing. English
Long, S. (2007). The Climbing Handbook: The Complete Guide to Safe and Exciting Rock Climbing. Firefly Books. English
White, J. (2013). The Indoor Climbing Manual. Bloomsbury Sport. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları